کوادکوپتر

هدلس مود چیست؟

هدلس مود به یکی از حالت های پرواز گفته می شود که در بسیاری از کوادکوپترها ، چه مبتدی و چه کوادکوپتر حرفه ای به چشم می خورد. از آنجایی که این حالت طرفداران زیادی را در میان خلبانان به خود اختصاص داده است ، لازم دانستیم نحوه ی فعال کردن آن را در این مقاله به شما آموزش دهیم. پیش از شروع ، بهتر است ابتدا با ابعاد کوادکوپتر آشنا شویم. همه ی ما می دانیم که نحوه ی طراحی این دستگاه های پرنده کاملا متقارن بوده و بدون چراغ های LED قادر به تشخیص قسمت جلویی آن نخواهیم بود. این چراغ ها به منظور روشنایی مسیر پیش روی کوادکوپتر تعبیه می شوند ، بنابراین سمتی که این چراغ ها بر روی آن قرار گرفته اند ، مقابل دستگاه می باشد.

حال که عقب ، جلو ، چپ و راست کوادکوپتر را شناختید ، بیایید رفتار آن را در آسمان بررسی کنیم. اگر دستگاه شما بر روی حالت هدلس قرار نگرفته باشد ، سرعت عمل شما را در پرواز کاهش می دهد. فرض کنیم شما خلبان ماهری بوده و به خوبی از جهات کوادکوپتر آگاهی دارید. دستگاه خود را به پرواز درآورده و در آسمان سیر کنید. رفته رفته این پرنده ی کوچک از شما دور و دورتر می شود تا جایی که ممکن است تشخیص موانعی که بر سر راه آن قرار می گیرند برای شما مشکل شود. حتی اگر هم در فاصله ای نزدیک آن را همراهی کنید ، ممکن است به ناگاه تمرکز خود را از دست داده و موانعی دید شما را کم کنند. در هر دو حالت ، به یاد آوردن و یا تشخیص جهات کوادکوپتر برای شما تقریبا غیرممکن می شود ، مخصوصا اگر حرکت بعدیتان باید سریع و بر اساس این آگاهی صورت پذیرد. حال باید چه کنیم؟ بگذاریم پرنده ی ارزشمندمان سقوط کند؟

حالت هدلس به شما در این زمینه کمک خواهد کرد. با فعال کردن این قسمت بر روی کوادکوپتر ، شما کسی هستید که جهت پرنده را تعیین می کنید نه چراغ های LED. هدلس به معنای “بدون جهت” می باشد. بنابراین ، این حالت دستگاه را از تعیین عقب ، جلو ، چپ و راست سلب می کند و در اختیار کنترل فرستنده قرار می دهد. در این صورت ، اگر پدال را به سمت چپ حرکت دهید ، دستگاه به سمت چپ فرستنده خواهد رفت نه سمت چپ کوادکوپتر و وقتی می خواهید به جلو حرکت کنید ، کوادکوپتر به سمت جلوی فرستنده حرکت می کند نه به سمت قسمت جلویی خودش ! این حالت ، تنظیماتی مربوط به جهت گیری بر اساس کوادکوپتر را غیر فعال کرده و آنها را بر اساس فرستنده درون دستان شما تغییر می دهد. این ویژگی ، پرواز را برای شما بسیار ساده و البته سریع خواهد کرد.

قطب نما ارشاکو

تغییراتی که با فعال شدن این حالت بر روی دستگاه اعمال می شوند ، تنها در مورد کوادکوپترهای حرفه ای قابل بحث است. این حالت در انواع کوادکوپتر ارزان قیمت به صورتی دیگر تنظیم می شوند. از آنجایی که درون هر یک از این کوادکوپترهای ساده و غیرحرفه ای یک قطب نما قرار داده شده است ، جهت دستگاه نیز پس از فعالسازی حالت هدلس بر اساس این قطب نما تغییر می کند. نکته قابل توجه این است که دیگر برای پیدا کردن جهت لازم نیست چشم به فاصله نسبتا دور در آسمان بدوزید! و کافی است که به فرستندتان کمی توجه کنید. برای فعال کردن این حالت در کوادکوپترهای سایما ، می بایست دکمه بالا سمت چپ روی سقف رادیوکنترل را چند ثانیه نگه داشته تا صدای بوق را بشنوید.این پرنده آماده دستورات شماست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا