معرفی انواع عطر و ادکلن های جدید

چگونه عطر دلخواه خود را پیدا کنیم

چگونه عطر دلخواه خود را پیدا کنیم ؟

طبق گفته ی ارشاکو پیدا کردن عطر مناسب به دشواری پیدا کردن یک مرد مناسب است . هیچگونه منطقی در انتخاب عطر وجود ندارد زیرا قدرت  بویایی شما یک حس است , اما رایحه ای که شما بیش ازهمه از آن لذت خواهید برد تنها متعلق به یک یا دو گروه از انواع چهارده گانه عطرهاست .

مانند خیلی از چیز های خوب دیگر , پیدا کردن عطر مناسب شما نیاز به کمی تلاش دارد . برای این کار بهتر است انواع مختلف عطرها را بشناسیم .

سبز : این نوع عطر ها بوی چمن تازه زده شده را میدهند . انواع کلاسیک این عطرها بوی قوی دارند اما در سال های اخیر انواع ملایم تر و سبک تر این رایحه به این خانواده اضافه شده اند . عطر های سرد از این دسته اند .

میوه ای : این نوع عطر ها تداعی کننده انواع مختلف میوه های استوایی نظیر گلابی , هلو , سیب , آلو , توت فرنگی , تمشک  و انواع مختلف توت . عطر های شیرین از این دسته هستند .

گل ها : این نوع عطر ها شامل یک گل , گل ملایم و گل شرقی است . این خانواده از عطر ها بسیار محبوب هستند .

شرقی : این خانواد ه شامل رایحه شرقی و شرقی ملایم است . این دسته از عطر ها بوی اغواکننده ای دارند . این نوع عطر ها از دسته عطر های شیرین هستند و حاصل ترکیب انواع مختلف ادویه ها , گل های معطر , کهربا , مشک و صمغ کاج هستند .

چوبی شرقی : ترکیبات این گروه شامل نعنا هندی , چوب صندل و عطر های شرقی است . تفاوت کلیدی بین این دسته و عطر های شرقی اینست که در این دسته از چوب صندل استفاده شده است و توازن بسیار خوبی بین عطر چوب و شرقی وجود دارد .

چوبی : این خانواده شامل چوب خزه دار , چوب خشک و چوبی است . این عطر ترکیبی از رایحه چوب سرو , چوب کاج , نعنا هندی , چوب های خزه دار است . در این میان عطر چوب خشک , عطری شبیه به بوی چرم دارد .

گیاهی : این دسته از عطر ها جهانی هستند . با رایحه ای سرد و گرم از مرکبات و اسطخودوس , ادویه های شیرین و چوب های شرقی .  این دسته از عطر ها برای هردو جنسیت مناسب هستند .

مرکبات : این دسته از عطر ها شامل طعم انواع مختلف مرکبات نظیر لیمو , ترنج , پرتقال , گریپ فروت است که دارای بوی تند و تیزی است . در سال های اخیر با اضافه کردن مشک و چای به این ترکیب نسل جدیدی از این عطر ها را به وجود آورده اند .

آبی : از جمله عطر های سرد است  و عطری شبیه به نسیم دریایی دارند . امروزه این دسته از عطر ها بیش از سایر گروه ها مورد استفاده قرار میگیرند .

حس بویایی شما قادر به تشخیص چند نوع عطر مختلف در یک زمان است ؟

۳ تا . اگرچه ممکن است حس بویایی شما خیلی زود از امتحان کردن عطر های مشابه خسته شود . اما اگر شما بیش از سه نوع عطر مختلف را در یک زمان امتحان کنید , حس بویایی شما قادر به تفکیک آنها از یکدیگرنیست .

 

 

۱
عطر

چگونه میتوانیم ماندگاری عطر خود را بالا ببریم ؟

راز ماندگاری بالا عطر ها در لایه لایه زدن عطر است . با استفاده از فرم های مختلف یک عطر مثل صابو ن عطری , روغن یا ژل حمام , کرم یا لوسیون های بدن , میتوانید بوی مورد علاقه خود را تقویت کنید . لایه لایه زدن عطر یک راه هوشمندانه برای افزایش ماندگاری عطری است که در طول روز از آن استفاده میکنید .

چگونه از عطر خود نگهداری کنیم ؟

عطر خود را در جای خشک و خنک و دور از تابش مستقیم آفتاب و منبع گرما مثل رادیاتور نگه دارید . گرما یا سرمای شدید توازن بین مواد به کار رفته در عطر را به هم میزند . هنگامی که در عطر خود را باز کردید حتما از آن استفاده کنید . اسپری کردن عطر باعث میشود هوای کمتری وارد شیشه عطر شود و تبخیر شدن آن راکند میکند . اما حتی بهترین عطر ها هم به مرور زمان تبخیر میشوند .

آیا عطر ها محرک جنسی هستند ؟

مطمئنا بوی خوب میتواند شما را سکسی تر کند اما هیچ مدرک علمی این مطلب را اثبات نمیکند .بو مشخصا با تمایلات جنسی ما مرتبط است و برخی از متخصصان بر این باورند که هورمون های آزاد شده از غدد موجود در زیر بغل و کشاله ران به عنوان یک محرک جنسی قوی عمل میکنند . همانند کاری که فرومون آزاد شده در بدن حیوانات میکند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا