کوادکوپتر

آموزش پرواز با کوادکوپتر (مبتدی)

کوادکوپتر یکی از ابزارهایی است که تکنولوژی در اختیار ما قرار داده و روز به روز بر توانایی های آن در حیطه های مختلف افزوده می شود. نه تنها در زمینه تفریح و سرگرمی ، بلکه در صنایع حرفه ای نیز این اسباب بازی های پرنده به خوبی خود را نشان داده اند. استفاده از کوادکوپترها و به حرکت درآوردن آنها بدون هیچ آموزش و تجربه ای ، حتی اگر صرفا برای سرگرمی باشد ، کار عاقلانه ای به نظر نمی رسد. هیچ کس دوست ندارد دستگاه پرنده اش در اولین تجربه ی پرواز خود دچار شکست شود. بنابراین ، برای جلوگیری از ضررهای اقتصادی که به علت عدم آموزش صحیح در پرواز و حتی خرید کوادکوپتر اتفاق می افتد ، بهتر است قبل از هرگونه اقدامی اطلاعات خود را در این زمینه کامل نموده و سپس ، پروازی ایمن با دستگاهی متناسب با نیاز خود را تجربه کنید.

در اولین قدم بهتر است اشاره کنیم که اگر هیچ تجربه ای از پرواز با هیچ گونه پهبادی را در کارنامه خود ندارید ، حتی سمت کوادکوپتر حرفه ای هم نروید. این مدل ها نه تنها ارزش اقتصادی زیادی را به خود اختصاص می دهند ، بلکه به دلیل کابردهای فراوانی که در خود جای داده اند ، پرواز با آنها نیز دشوارتر می باشد. بنابراین ، از کوادکوپترهای ارزان و ابتدایی شروع کرده و سپس به سراغ کوادکوپتر مناسب و درخور خود بروید. در ادامه ، اطلاعات جامع و کاملی برای آن دسته از عزیزانی که در ابتدای راه بوده و مبتدی می باشند ، آماده کرده ایم تا با خواندن آن در به حداقل رساندن آسیب ها و مشکلات شما در این مسیر نقشی داشته باشیم.

بهترین کوادکوپتر برای شما کدام است؟

کوادکوپتر ارشاکو 2

همانطور که پیش از این نیز بدان اشاره شد ، بهترین کوادکوپتر برای افراد مبتدی ، نمونه های ساده و ابتدایی است که قیمتی کمتر از 600 هزارتومان داشته ، بسیار سبک بوده و صدمه های وارده از سوی آنها به اشیا و افراد کاملا جزئی و کم خطر می باشد. و از آنجایی که شما از این کوادکوپترها تنها به منظور کسب تجربه و به صورت آموزشی استفاده می کنید ، در صورت از کار افتادن هر قسمت از کوادکوپتر ، هزینه ای بسیار کمی را در قبال آن پرداخت خواهید کرد. البته که پس از پشت سر گذاشتن تمام آموزش ها می توانید از کوادکوپتر حرفه ای و پیشرفته که همراه با امکانات ویژه ای نظیر GPS ، دوربین های HD ، فرود و صعود خودکار و … از پرواز خود لذت و هیجان بیشتری ببرید.

کنترل کوادکوپتر چگونه کار می کند؟

کنترل کوادکوپتر ارشاکو

اگر با کنسول های بازی سروکار داشته باشید ، کار کردن با این کنترل های رادیویی نیز برای شما دشوار نخواهد بود. بر روی این کنترل ، دو پدال اصلی برای دریچه گاز برای به حرکت درآوردن کوادکوپتر و کنترل آن مشاهده می کنید. ما بین این دو پدال ، یک دکمه برای خاموش و روشن کردن قرار داده شده است. با استفاده از سوئیچ هایی که در پایین این دو پدال اعمال شده اند ، شما قادر خواهید بود تا حالت پرواز را در این کنترل تغییر دهید. برای مانور 360 درجه کوادکوپتر  می توانید از دکمه ی کوچکی که بالای پدال سمت راست قرار گرفته است ، کمک بگیرید. میزان سرعت نیز از طریق دکمه های مشابه در سمت چپ قابل تنظیم می باشند.

به شکل زیر نگاه کنید. با هدایت پدال سمت چپ به بالا و پایین ، می توانید برای صعود و فرود کوادکوپتر از آن ها استفاده کنید. حال اگر همین پدال را به سمت چپ و راست فشار دهید ، کوادکوپتر شما طبق عقربه های ساعت و خلاف آن به چرخش درمی آید. قرار گرفتن پدال سمت راست در طرفین ، انحراف کوادکوپتر به چپ و راست را به همراه دارد. بالا و پایین کردن این پدال نیز کوادکوپتر را به سمت جلو و یا عقب هدایت می کند.

کوادکوپتر در چند حالت پرواز می کند؟

پاسخ کوتاه به این پرسش این است که تعداد حالات و نحوه کنترل آنها بستگی به نوع کوادکوپتر دارد. هرکدام از حالت هایی که در کوادکوپتر تعبیه می شوند ، به منظور اخلاف مختلف طراحی شده اند و از سنسورهای مختلف با امواج متفاوت استفاده می کنند. به عنوان مثال ، در حالت زاویه دار ، کنترل کوادکوپتر به وسیله ی ژیروسکوپ و هلیکوپتر تامین می شود. در این حالت ، وقتی زاویه ای به کوادکوپتر داده شود ، تا زمانی که این زاویه به صورت دستی توسط شما تغییر نکند ، این پرنده به همان حالت باقی خواهد ماند. اگر تازه کار به حساب می آیید ، به هیچ وجه سمت این حالت نروید ، زیرا کنترل کوادکوپتر در این وضعیت بسیار دشوار خواهد بود. تنظیم در سطح های مختلف در شرایط مختلف از ویژگی های ضروری هر کوادکوپتری می باشد تا بتواند در صورت برهم خوردن تعادل کوادکوپتر ، آن را در هر شرایطی حفظ کند و مانع سقوط شود.

حالت سرعت ، یکی دیگر از این حالات می باشد که مناسب خلبانان باتجربه بوده و به علت نرمی پرواز ، سرعت و هیجان دوچندان را به فرد منتقل می کند. اما ، مبتدیان عزیز بهتر است از حالت تنظیم ارتفاع خودکار استفاده کنند. چراکه این حالت همانند یک هوش مصنوعی در پرواز به شما بسیار کمک خواهد کرد.

اصول اولیه پرواز با کوادکوپتر چیست؟

اصول اولیه پرواز ارشاکو

قبل از به پرواز درآوردن کوادکوپتر ، بهتر است ابتدا مکانی مناسب را برای این کار پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که شما تنها خلبان این دستگاه نیستید و عوامل دیگری نظیر موانع طبیعی ، جهت وزش باد ، نویزها و مناطق ممنوعه ، پرواز شما را محدود و کنترل می کنند. بنابراین پیش از هر چیز بهتر است به این قوانین آشنا شویم. ابتدا به سرغ باد می رویم ، هیچ خلبانی دلش نمی خواهد وزش باد پرنده ی او را از راه به در کند. به همین علت بهتر است از تمرین در روزهایی که آسمان در دست بادهای تندرو ( سرعت بیش از 15 متر بر ثانیه ) گرفتار است ، به شدت پرهیز کنید. اما اگر وزش باد هم مانع شما در پرواز نمی شود ، بهتر است معلق نگه داشتن دستگاهتان در هوا را به خوبی تمرین کنید. این مهارت به سادگی بدست نخواهد آمد و توانایی زیادی را از جانب شما می طلبد.

عامل دوم نویزها و پارازیت هایی است که ممکن است کنترل فرستنده ی رادیویی شما را تحت تاثیر قرار دهند. بنابراین پیش از پرواز تلفن همراهتان را خاموش کرده و مطمئن شوید امواج قدرتمندی پرواز شما را مختل نخواهند کرد. این موضوع را هم به خاطر داشته باشید که به حرکت درآوردن این پرنده کوچک در مکان های شلوغ و عمومی ، احتمال آسیب وارده به افراد و اشیا را چندین برابر خواهد کرد. مراقب باشید!

به غیر از مهارت معلق ماندن در هوا ، می بایست بر روی توانایی خود در کنترل سرعت نیز تمرکز کنید. همیشه با دریچه سرعت بازی کنید ، آن را کم و زیاد کنید و همیشه آماده برخورد باشید. این تمرین باعث می شود ذهن شما در هر لحظه آماده باشد و بتواند در مقابله با موانع احتمالی عکس العمل سریعی از خود نشان داده و از برخورد جلوگیری کند. رها کردن دریچه گاز و خنثی کردن پروانه ها می تواند کوادکوپتر شما را نگه دارد. اما انجام این حرکت به صورت سریع و حرفه ای نیازمند تمرین بسیار می باشد.

امید است با ارائه این مقاله به شما در رسیدن به پاسخ پرسش هایتان در این زمینه کمک مفیدی کرده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا