دنیای دیجیتال

اپل تی وی (Apple TV)

به نقد و بررسی اپل تی وی خواهیم پرداخت.با  ارشاکو همراه باشید…

مقدمه

اپل تی وی یکی   دیگر از مبدل ها و ابزارهای پرکاربرد ارائه شده توسط کمپانی پرزرق و برق اپل  (Apple) است که بیشتر بعنوان یک وسیله سرگرمی کوچک طلقی می شود که می تواند به ضبط و پخش برنامه های تلوزیونی و یا نمایش محتوای مورد علاقه کاربر در iTunes , Netflix , Hulu Plus , YouTube  با کیفیت تصویر بالایی تا HD  ۱۰۸۰p  ) دارای سرعت بالاتر در حرکت و نمایش پیکسل ها ، عدم به وجود آمدن خطوط افقی در تصویر و کیفیت بسیار بالای تصویر هستند ) بپردازد.

 

۱
apple tv

اپل تی وی( Apple TV) به شما این امکان را می دهد تا بوسیله wifi  (شبکه بی سیم) به نمایش فایل های صوتی و تصویری خود در تلویزیون خانگیتان بپردازید . تنها کافی است آن را روشن کرده تا پس از اتصال به سیستم، خود را در دنیای فیلم ، عکس ، موسیقی و…. غوطه ور ببینید .

 

۲
tv

اگر در حال حاضر شما یکی از محصولات و گجت های (به وسایل کوچک مکانیکی و یا الکترونیکی گفته میشود که اغلب اندازه ای کوچک دارند و دارای کاربرد زیاد و خاص در زندگی هستند.به عبارت دیگر وسایلی که برای انجام کارها مفید و پرکاربرد هستند را گجت  می نامند ) . اپل  (Apple) تحت سیستم عامل ios (آی فون / اپل / آی پاد لمسی) را در اختیار دارید خرید اپل تی وی Apple TV)) را به شما پیشنهاد می دهیم چراکه این محصول (اپل تی وی) توانسته با تکیه بر قابلیت های خویش جوایز متعددی را از سایت های معتبر سخت افزاری دنیا کسب کرده و فروش خود را درسال گذشته به بیش از ۴ میلیون دستگاه برساند.

 

۳
apple

 

 

طراحی و سخت افزار

همانطور که از محصولات اپل (Apple)انتظار می رفت باز هم شاهد استفاده از مواد اولیه با کیفیت در طراحی و ساخت این محصول (اپل تی وی) بوده ایم که در نهایت شاهد ترسیم بدنه ای ساده ، زیبا و منحصر بفرد مشکی رنگی برای اپل تی وی Apple TV))  بوده ایم .

 

۴
سخت افزار

 

 

 

سایز اپل تی وی Apple TV)) بسیار کوچک و  به صورت مکعب با ابعادی به طول ۳٫۹ اینچ و ضخامت ۰٫۹ اینچ میباشد . وزن این محصول (اپل تی وی) ۲۷۳ گرم است که از مزیت های ساخت آن طلقی می گردد . این مهم خود موجب شده تا براحتی در کف یک دست جای شده و حمل و نقل آسانی را برای کاربر به همراه داشته باشد .

 

 

۵
اپل

 

بدنه این محصول (اپل تی وی) در تمام وجوه کاملا ساده و در عین حال زیبا بوده که لوگوی اپل (Apple)در سطح بالایی خودنمایی می کند. سطح جداره و اطراف محصول بنسبت بالا و پایین آن ، براق تر است که شمای خاصی به اپل تی وی Apple TV)) بخشیده است.

 

۶
اپل تی وی

 

 

درجداره عقب ، امکانات ارتباطی همچون موارد زیر گنجانده شده اند :

  • خروجی HDMI
  • خروجی صدای دیجیتال
  • micro USB
  • و یک پورت اترنت  اترنت (Ethernet Ports یک پروتکل ارتباط شبکه ای)

اما امکانات ارتباطی به همینجا محدود نشده و اپل (Apple ۸۰۲٫۱۱n Wi-Fi)را برای اتصال به شبکه بیسیم خانه شما تدارک دیده است . البته این نکته قابل اغماض است که تنها خروجی تصویر را پورت HDMI ((HDMI Port در اختیار گرفته که شاید برای برخی افراد مطلوب نباشد ، هرچند که برای ایجاد محصولی در سایز کوچک با توانایی بالا نیاز به استفاده بهینه از فضای موجود با استفاده از آخرین امکانات روز دنیا است .

 

۷
تی وی

بر خلاف سایر دستگاه های موجود در بازار ، محصول اپل (Apple) از منبع تغذیه داخلی بهره می برد و دیگر کاربر مجبور به حمل آداپتورهای خارجی بزرگ نیست و برای اتصال به برق ، تنها یک کابل برق سبک کفایت می کند

 

 

۸
apple

.

برای راحتی هر چه بیشتر کاربران اپل (Apple) کنترلی نقره ای رنگ و زیبا را برای مدیریت بر اپل تی وی Apple TV)) ارائه کرده که علاوه بر دکمه های جهت ، دکمه پخش / مکث (Play/Pause) و منو  نیز دیده می شود . هرچند کمبود دکمه های کاربردی در این کنترل  بوضوح احساس می شود و کمی کار با آن خسته کننده است اما شما می توانید با برنامه های کاربردی آی پاد و آی فون به کنترل تلویزیون اپل (Apple)تبدیل کرده و مدیریت و کنترل را از این طریق بدست گیرید . این قابلیت زمانی برای شما ارزش پیدا می کند که بخواهید وارد منوهای پیچیده تری شوید و به اشتراک های خود در فضای مجازی وارد شده و یا به گشت و گذار و… بپردازید .

۹۹
کنترل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شرکت اپل (Apple)در اپل تی وی Apple TV)) جدید خود بمنظور پاسخگویی مناسب به پخش فایل های صوتی و تصویری باکیفیت ۱۰۸۰P  ) دارای سرعت بالاتر در حرکت و نمایش پیکسل ها ، عدم به وجود آمدن خطوط افقی در تصویر و کیفیت بسیار بالای تصویر هستند ) از چیپ قدرتمند تک هسته A5 استفاده کرده که پیش از این شاهد استفاده این چیپ (A5) بصورت دو هسته پردازشی با چهار هسته گرافیکی در محصولاتی همانند آی فون ۴S و آی پاد ۲ بوده ایم که با همراهی ۵۱۲ مگابایت حافظه رم می تواند به پردازش های سریعتری دست یابد که با این وجود دستگاه با حرارتی بسیار کم ، مصرفی برابر ۳٫۴ ولت در ۱٫۵۷ آمپر خواهد داشت .

 

۱۰
چیپ

 

 

در بخش ارتباط بیسیم نیز اپل (Apple)برای ایجاد ارتباطی مطلوب و سریع ، با قرار دادن دو آنتن ۲٫۴ و۵ گیگاهرتزی در کنارچیپ Broadcomm BCM4330 سنگ تمام گذاشته است !

 

 

۱۱
Broadcomm BCM4330

 

 

نرم افزار ومحتوا

*رابط کاربری ارتقاء یافته

در تلویزیون جدید اپل ، نرم افزار نیز همانند سخت افزار دستخوش تغییرات مثبتی بوده و تا حد زیادی از حالت متنی رهایی یافته و به iOS نزدیکتر شده که در نتیجه این مهم رابط کاربری کاملا هوشمند شده و اپل تی وی Apple TV)) را از دیگر رقبای حاضر دراین عرصه متمایز می کند. در این رابط کاربری ، چیدمان آیکن ها درصفحه اصلی (home screen) به سطرهای پنج تایی تبدیل شده که همانند گوشی آی فون می توانید این چیدمان را بسته به نیاز خویش بصورت سفارشی تغییر دهید .

 

۱۲
رابط کاربری ارتقاء یافته

 

هنگامی که در خارج از صفحه اصلی به سر می برید در سمت راست و در هنگام تماشای تصاویر درسمت چپ ، یک نوار وظیفه دسترسی به گزینه های مِنو را برای شما آسان می کند. طرح بندی نمایش کیبورد مجازی نیز بهبود یافته و طرح بندی ساده وکاربردی QWERTY قابلیت سویچ و حرکت مابین منوی ۲۶ قسمتی مزبور را آسانتر از گذشته کرده است .

نوار منو جدیدی که در بالا صفحه قرار گرفته سبب دسترسی سریعتر به برنامه های مفید وکاربردی گردیده که با همنشینی رابط iTunes  می توانید براحتی بین محتوای خریداری شده حرکت کرده ، ویدیوئی های مورد نظرتان را انتخاب کنید اما در پایین صفحه نیز یک نوار چرخ وفلکی جهت دستیابی به مقوله های جدیدی مثل فیلم و….گنجانده شده است .

 

 

۱۳
اپل

 

 

 

*توانمندی های پخش

در فروشگاه مجازی همچون iTunes کاربر می تواند با خرید فیلم ها و سریال های روز دنیا به تماشای آنها بنشیند . قابل ذکر است که فایل ها توسط قابلیت ذخیره سازی ابری بدون اینکه فضایی را در دستگاه شما اشغال کنند در تلوزیون اپل و دستگاه های دیگری مثل آی فون، آی پاد لمسی، مکینتاش و رایانه های شخصی در سرتاسر دنیا در دسترس شما خواهند بود البته قابلیت های iCloud به اینجا خلاصه نشده و شما می توانید در هر زمان و مکانی تصاویر خویش را در این فضا آپلود کرده تا در زمان نیاز آنها را در اختیار داشته باشید که این خود مستلزم وجود اینترنتی پرسرعت است .

 

 

۱۴۴
فیلم و سریال

یکی دیگر از قابلیت های اپل تی وی Apple TV)) بهره مندی از تکنولوژی AirPlay بوده که توسط آن کاربر می تواند با دیگر دستگاه های iOS  ارتباط دوطرفه ای برقرار کرده و محتویاتی از قبیل عکس،تصویر،فیلم وموسیقی را بصورت بیسیم در تلویزیون اپل خود به اشتراک بگذارد . در نتیجه هر آنچه را که در دستگاه iOS خود نظاره گر هستید بطور مستقیم در اپل تی وی Apple TV))  نیز خواهید داشت که می توانید با اتصال به یک نمایشگر بزرگتر،تصاویر گسترده تری را تماشا کنید . این قابلیت بخصوص در هنگام بازی ، تماشای فایل های فلش و یا ویدئویی در محیط مجازی بیش از پیش تلوزیون اپل را برای شما جذابتر خواهد کرد .

 

۱۵۵
air play

پشتیبانی اپل تی وی  از موارد زیر باعث شده که لحظاتی مفرح بخش را در خاطرتان به ثبت رساند :

  • فرمت ویدئویی H.264 با کیفیت ۱۰۸۰p و قابلیت پخش۳۰ فریم برثانیه
  • نمایش فرمت MPEG-4 تا ۲٫۵ مگابیت برثانیه و حداکثر وضوح ۶۴۰*۴۸۰ پیکسل
  • نمایش فرمت های رایج ویدئویی  شامل M4V، MP4، MOV،Avi و …
  • قابلیت پخش اکثر فرمت های صوتی با کیفیت صدای دیجیتال دالبی ۵٫۱ surround
  • سازگاری کامل با تلویزیون های روز دنیا بوسیله HDMI با کیفیت پخش ۱۰۸۰pو  ۷۲۰pدر ۶۰/۵۰Hz

 

با توجه به نقد و بررسی صورت گرفته از سوی فروشگاه ارشاکو از محصول اپل تی وی Apple TV))  مزایا و معایب این محصول را بدین گونه میتوان بیان کرد :

 

  • مزایا:
  • طراحی زیبا و بینقص
  • اندازه کوچک و در نتیجه حمل آسان
  • سخت افزاری قدرتمند
  • رابط کاربری خوب
  • کیفیت پخش فوق العاده با فرمت های متنوع و نمایش تصاویر تلویونی
  • بهره مندی از تکنولوژِی AirPlay
  • بهره گیری از قابلیت iCloud
  • معایب :
  • عدم بکارگیری دکمه های کاربردی بیشتر در کنترل از راه دور کمی ملال آور است
  • درگاه های ارتباطی محدود بویژه قسمت خروجی تصویر
  • هزینه بنسبت بالا برای اشتراک در سرویس های مجازی تدارک دیده شده
  • قیمت بنسبت بالای تمام شده محصول

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا