آرایشی و زیبایی

بهترین نکات ارایشی برای پوستهای تیره

درسته که طیف­های رنگی پوست سیاه بسیار زیاد است ، اما آرایش کردن آن سخت است. در اینجا ۸ نکته زیبایی برای پوستهای تیره خواهیم گفت.

  • اجتناب از قرار گرفتن در معرض حرارت زیاد

خانم­های محترم لطفا زیر نور خورشید نایستید. هیچ وقت بدون استفاده از کرم­های مناسب، یا هر گونه محافظت ننده پوست ، حمام آفتاب نگیرید.  چون اگر مدت زمان زیادی به این روش حمام افتاب بگیرید، پوست شما دچار آسیب خواهد شد. پس حتما و حتما قبل از حمام آفتاب سر تا پای خود را با کرم­ای ضد آفتاب یا کرم­های مخصوص حمام آفتاب بپوشانید.

  • استفاده از مرطوب کننده ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­های رنگی بر روی کرم زیر سازی

آیا می­دانستید برای اینکه پوستتان شفاف­تر به نظر برسد می­توانید از مرطوب کننده­های رنگی بر روی کرم زیر سازی پوست استفاده کنید؟ فقط کمی مرطوب کننده رنگی بر روی کرم زیر سازی باعث می­شود تا پوست شما خیره کننده شود. این هم یک نکته بسیار بسیار حیاتی برای پوست شما!

  • دوش آب ولرم، نه آب داغ

این نکته،نکته­ای است که همه می­توانند از آن استفاده کنند. به جای اینکه  از دوش آب داغ داغ استفاده کنید، می­توانید از دوش آب ولرم استفاده کنید. دلیل این نکته این است که، آب داغ باعث خشک شدن پوست می­شود، در حالیکه آب ولرم چربی لازم و آب پوست شما را از بین نمی­برد. حتما به این توصیه عمل کنید و نتیجه­اش را ببینید.

 

پوست تیره
پوست تیره
  • کنترل چربی پوست

یکی از نکات حیاتی در مورد خانم­هایی که پوست تیره دارند این است که همیشه مراقب چربی پوستتان باشید. می­توانید هر از گاهی از لیمو ترش استفاده کنید. به این روش که قبل از مروطب کردن پوست با مرطوب کننده­ها کمی از آب لیمو ترش را روی پوست خود مالیده و بعد به جای استفاده از مرطوب کننده قوی و سنگین از مروطب کننده سبک استفاده کنید.

  • استفاده از تونر( موادی که برای کنترل چربی پوست استفاده می­شود)

استفاده از تونر یکی دیگر از راه­های مناسب برای پاک کردن آرایش یا کثیفی پوست است. ولی سعی کنید که از این تونر­ها بیش از حد استفاده نکنید، چون همانطور که گفتیم، باید میزان چربی پوستتان را کنترل کنید. برخی از افراد نیاز دارند که هر روز از این تونر ها استفاده کنند در حالیکه بعضی دیگر یک روز در میان یا حتی دو روز درمیان. همه اینها بستگی به میزان چربی پوست دارد. هرچه پوست چرب تر باشد دفعات استفاده از تونر هم مسلما بیشتر است. توصیه هم از آن مواردی است که اگر انجام دهید، حتما طرفدارش خواهید شد.

  • ماسک صورت، یکبار در هفته

در بازر انواع مختلفی ماسک صورت وجود دارد که اگر ترکیبات برخی را بخوانید متوجه می­شوید که از همان موادی که در آشپزخانه شما هست، درست شده اند. برای خانم­­های که پوست تیره دارند استفاده از ماسک صورت که مناسب با نوع پوستشان است، یک بار در هفته توصیه می­شود.

  • لایه برداری

پوسته پوسته شدن پوست های تیره ، اتفاق بسیار نادری است. پس اگر چیزی شبیه به پوسته روی صورتتان دیدی حتما مطمین شوید که دلیل آن پوسته پوسته شدن پوستتان است. اما هفته­ای یکبار بهتر است از لایه برداری که مناسب پوستتان باشد استفاده کنید. با این روش می­توانید مطکین شوید که هر نوع پوست مرده روی پوست صورتتان را از بین می­برید و به این روش پوستتان تازه و شفاف خواهد شد.

  • اجتناب از پودرهای سنگین

و اما نکته آخر اینکه، استفاده از پودرهای سنگین را کنار بگذارید. پودرهای سنگین باعث می­شود که پوست شما شبیه به کیک شیود، یعنی منافذ بازش بیشتر نمایان شود. و این چیزی ایت که همه از آن دوری می­کنند

این ۸ نکته، دقیقا همان نکاتی بود که شما به آن احتیاج دارید. اما اگر نکته دیگری به ذهنتان می­رسد و یا تجربه­ای در این زمینه دارید حتما و حتما با ما و دوستانتان در میان بگذارید. امیدو.ارم از این نکات استفاده کنید و به دردتان بخورد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا