آرایشی و زیبایی

کاربرد انواع فرچه های آرایشی را بدانید

به قلم ارشاکو : امروزه فرچه های آرایشی بسیاری وجود دارد که بیشتر اوقات جزآرایشگران حرفه ای کسی از کاربرد ان ها اطلاعی ندارد و اگر هم مطلع باشد فقط از چند تای آنهاست . اما شناخت این فرچه ها و کاربرد آن ها می تواند به شما در داشتن آرایشی بهتر کمک کند . امروز در ارشاکو می خواهیم درباره انواع کاربرد این فرچه های آرایشی صحبت کنیم ، پس در ادامه مطلب همراه ما باشید …

 

فرچه فوندیشن

از این فرچه به هنگام زدن انواع کرم پودر ها بر روی پوست استفاده می شود و استفاده گسترده ای برخلاف بقیه فرچه ها دارد . از طرفی گوشه های فرچه باعث می شود ، بتوانید کرم را به تمام قسمت های دور از دسترس هستند هم برسانید.

فرچه فوندیشن دارای دو مدل می باشد که هر کدام کاربرد خاصی دارند که در ادامه به کاربرد هر یک خواهیم پرداخت : نوع مخروطی برای ترکیب کردن کرم های مایع و کرم پودر بسیار مناسب است و نوع گرد آن به هنگام مالیدن کرم بر روی پوست ، آن را خیلی نرم و یکنواخت همه جا پخش می کند.

تذکر مهم : در هنگام استفاده از این نوع برس دقت کنید به هنگام زدن کرم بر روی پوست ، روی آن خط ایجاد نشود. برای این کار فرچه را روی پوست نکشید بلکه باید آن را به شکل حرکت های ضزبه ای یا نقطه ای به پوست بزنید تا طبیعی تر شود.

اگر از فرچه مخروطی استفاده می کنید ، ضربه های رو به پایین بزنید تا حالتی یکپارچه پیدا کند پس از اتمام زدن کرم پودرتان حتما پوستخود را در زیر نور آفتاب مشاهده کنید تا مطمئن شوید که خطی بر روی آن ننداخته اید

 

فرچه استیل

 

این فرچه به فرچه الیافی معروف است به هنگام استفاده از کرم پودر های مایعکاربرد دارد . .سر تخت و پر مانند این فرچه کرم را به صورتی کاملا یکنواخت روی پوست پخش می کند و نمای نقاشی شده زیبایی ایجاد می کند.

از این فرچه برای زدن رژگونه ، ترکیب رنگ ها برداشتن پودر اضافی صورت و مشخص کردن و جلوه دادن استخوان گونه استفاده می شود. از این فرچه می توان برای برنزه کردن هم استفاده کرد.

 

تذکر مهم : برای داشتن پوستی زیبا و بی عیب و نقص بهتر است که به هنگام استفاده از این فرچه ضربه هایی آرام و نقطه ای به پوست تان وارد کنید .

 

فرچه رژگونه 

فرچه های ویژه رژگونه فرچه هایی گرد ، پر و کرکی هستند و برای به کار گیری رژگونه های پودری استفاده می شوند. این فرچه ها قسمت های وسیعی از صورت را خواهند پوشاند و رنگ را به صورت یکنواخت و به نرمی بر روی پوست شما پخش خواهند کرد .

تذکر مهم : همیشه کار را از مقدار کم شروع کنید و رنگ های اضافی را از گونه پاک کنید تا ناگهان رنگ گونه ها زیاد نشود.

 

فرچه ارایشی
فرچه ارایشی

 

فرچه کانسیلر :

برس های کانسیلر در حقیقت برس های فوندیشن سایز کوچک هستند و معمولا برای زدن کرم های کانسیلر ( پوشاننده عیوب پوستی و صورت ) استفاده می شوندتا سرخی پوست را بپوشانند یا تیرگی پوست زیر چشم ها را پنهان کنند. برای زدن سایه چشم نیز می توان از این فرچه ها استفاده نمود .

 

تذکر مهم : وقتی می خواهید از کرم کانسیلر استفاده کنید در ابتدا فرچه را خیلی نرم و سبک به محل مورد نظر بزنید سپس اطراف لکه های زده شده کرم را آرام آرام کمی پخش کنید تا با بقیه قسمت های پوست هم رنگ شود و کرم فوندیشن را هم خراب نکند.

 

فرچه شوت

سر کج فرچه شوت به شما این اجازه را می دهد که ابعاد قسمت های مختلف صورت را ترسیم کنید ، چون با این فرچه می توانید تمام خطوط و انحناها را بکشید.شما می توانید صورت را مثل یک مجسمه طراحی کنید و فرورفتگی های گونه را فرم دهید وبا کرم برنزه یا رژگونه آن را مشخص تر کنید. از این فرچه جهت برجسته تر کردن پیشانی و شقیقه ها استفاده می شود

تذکر مهم : برای نشان دادن گو.دی گونه خطی از کنار لب به سمت گوش ها بکشید سپس آرام آرام کرم های آرایشی و رژگونه را روی این قسمت بزنید و پخش کنید بعد لبه های این خط را با کمک موی فرچه محو و یکدست کنید.

 

فرچه سایه چشم :

این فرچه برای ایجاد حالت زیبایی چشم ها بسیار ضروری است.فرچه کوچک نوک تیز و کرکی برای زدن سایه چشم به پشت پلک مناسب است و پلک را کاملا یکدست می کند و به آن عمق و برجستگی می دهد.

تذکر مهم : برای اینکه سایه چشم شما پر رنگ تر و زنده تر شود قبل از شروع کار فرچه را کمی خیس کنید با این کار سایه چشم مات تر و طبیعی تر می شود.

 

فرچه ابرو :

این فرچه سفت ، متراکم و زاویه دار به شما کمک می کند که وقتی ژل ابرو یا پودر یا موم مخصوص ابرو را استفاده می کنید خطوط طبیعی در آن ظاهر شود . می توانید از این فرچه برای کشیدن خط چشم نیز استفاده کنید .

نکته مهم : در ابتدا فرچه را با حرکت های سبک و پر مانند ضربه بزنید تا ابروها بیش از حد تیره یا پر رنگ نشوند. اگر ضربه هایی بسیار کوتاه و در جهت رویش ابرو بر روی موهای ابرو خود بزنید ، ابروهای طبیعی تر و زیباتری خواهید داشت .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا