دنیای دیجیتال

مشکلات یک طراح وب

به قلم ارشاکو : طراحی وب یکی از شغل های پرطرفدار می باشد که اگر در حین کار نکاتی را رعایت نکنیم می تواند باعث آسیب هایی شود . امروز قصد داریم در ارشاکو به این موضوعات پرداخته و راه حلی درباره ان ها ارائه دهیم.

 

۱ – ضعیف شدن بینایی 

به دلیل اینکه همواره به مانیتور خیره می شوید ، یکی از مشکلاتی که همواره با آن دست به گریبان خواهید شد مشکلات مربوط به بینایی می باشد (مانند ضعیف شدن قدرت بینایی سوزش چشمان).

اگر زمان زیادی را به صفحه تصویر خود خیره شوید، چشمان شما پلک نمی زنند و خشک می شوند، خشک شدن چشمها نیز قدرت بینایی را کاهش می دهد. به منظور جلوگیری از چنین مشکلاتی باید هر ۲۰ دقیقه به مدت یک دقیقه (حداقل ۲۰ ثانیه) بجای خیره شدن به صفحه تصویر منظره دیگری را تماش کنید و حتما پلک بزنید.

در این مورد مراجعه به چشم پزشک و عمل به توصیه های او ، استفاده از عینک مخصوص و قطره چشم می توانند راه حل های دیگری نیز برای رفع این مشکل باشند .

 

۲ – آسیب دیدن مچ دست 

در زمان برنامه نویسی هیچ فشاری نباید به مچ دست وارد آید. هرگز نباید برای تایپ کردن مچ دست خود را حرکت دهید یا برای هر کاری به مچ دست خود فشار وارد آورید.

در این مورد تصاویر تکان دهنده ای در اینترنت منتشر شده است که نشان می دهد فشار آوردن به مچ دست چه مشکلاتی به همراه خواهد داشت و در اتاق عمل چه بلایی بر سر مچ دستان یک طراح وب سایت بیگناه می آید تا به حالت قبلی برگردد. به دلیل تکان دهنده بودن این تصاویر کار جستجوی گوگل را به خودتان واگذار می کنیم تا مبادا از فعالیت در این شغل دلسرد شوید!

 

web-designer-training

۳ – آسیب به کمر و گردن 

کارهای کامپیوتری به گونه ای هستند که بدون نشستن طولانی مدت پشت میز نمی توان آنها به خوبی انجام داد. طراحی وب سایت نیز مانند سایر کارهای کامپیوتری نیاز دارد که مدت زیادی پشت میز بنشینید و کارها را انجام دهید. اما نشستن نا مناسب نیز برای کمر و گردن شما مشکلاتی به همراه خواهد داشت.

برای جلوگیری از چنین مشکلاتی حتما در انتخاب ابعاد میز و صندلی دقت کنید، اصول نشستن صحیح را رعایت کنید، کمر خود را صاف نگه دارید و بصورت مستقیم به صفحه تصویر نگاه کنید.

 

۴ – بی تحرکی و چاق شدن 

این شغل نشستن های طولانی مدت را می طلبد که همین می تواند زمینه ساز چاقی شود و همه ما خوب می دانیم که چاقی نیز چه مضرراتی برای سلامتی و قلب و سایر اعضای بدنمان دارد ،

برای رها شدن از این مشکل تنها راه حلی که وجود دارد روی آوردن به ورزش های صبح گاهی یا حرکتهای کششی در محل کار می باشد. به عنوان یک برنامه نویس حتما باید زمانی را به ورزش، پیاده روی و حرکات کششی اختصاص دهید و در این زمینه کوتاهی نکنید.

 

۵ – استرس ناشی از کار 

اکثر برنامه نویسانی که بصورت مستقل کار می کنند همواره با این مشکل مواجه هستند که به صورت همزمان چندین پروژه طراحی وب سایت را به عهده بگیریدند و طبق قرارداد موظف باشند که وب سایتها را در زمان مشخص شده تحویل دهند.

اگر به هر دلیل پروژه به موقع آماده نشود برنامه نویس مجبور خواهد بود که در زمان استراحت خود وقت بیشتری برای کار روی پروژه های عقب افتاده را اختصاص دهد و گاه تا صبح بیدار بماند تا بلکه بتواند پروژه را به موقع تحویل دهد.

 

برای جلوگیری از استرس های بی مورد و ایجاد اختلال در زندگی همواره بایستی برنامه ریزی صحیحی بر زندگی خود اعمال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا