دنیای دیجیتال

نقد و بررسی Lenovo IdeaPad U310

بانقد و بررسی Lenovo IdeaPad U310 با شما همراهان همیشگی ارشاکو هستیم…

معرفی :

IdeaPad U310  لنوو در یک مدل به روز رسانی شده با پردازنده ی نسل سوم اینتل و طیف وسیعی از رنگ ها ارائه می شود که به نوبه ی خود محبوبیت خوبی را نیز در بین مصرف کنندگان از نظر کیفیت و قیمت پیدا کرده است .کمپانی لنوو لپ تاپ U310 را ارزان تر از مدل های مشابهی که رقبای این شرکت ارائه می دهند به فروش می رساند . ( فقط ۷۹۹ دلار ) .

طراحی :

شما ممکن است که لپ تاپ IdeaPad U310 را با مک بوک پرو ۱۳ اینچی اپل (۲۰۱۲) اشتباه بگیرید .شباهت قابل توجهی بین این دو مدل وجود دارد که هر دو دارای بدنه ی آلومینیومی و کلیدهای مشکی رنگ مربعی می باشند . در ضمن این مدل از لپ تاپ لنوو در رنگهای مختلفی از جمله خاکستری ، صورتی و آبی ارائه شده است .و این تفاوت رنگ فقط در قسمت درب این محصول مشاهده می شود . این لپ تاپ  دارای یک صفحه نمایش ۱۳٫۳ اینچی با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ می باشد که این رزولوشن به عنوان یک کیفیت استاندارد  مربوط به صفحه نمایش های ۱۳ اینچی در بین اولترابوک ها محسوب می شود ، البته شما به طور قطع نمونه هایی با این صفحه نمایش اما با رزولوشن بالاتر را نیز در بین لپ تاپ ها خواهید دید نمونه های بارزی که شامل این ویژگی می شوند عبارتند از : لپ تاپ Dell XPS 14 ( تابستان ۲۰۱۲ به ارزش ۱٫۴۹۹ دلار ) ، MacBook Air 13 اینچی اپل (اواسط ۲۰۱۲ به ارزش ۱٫۱۹۹ دلار ) .

این لپ تاپ از ابعاد ۰٫۷ x 13.1 x 8.8 اینچ  (DWH) و وزن  ۱٫۶۷ کیلوگرم  برخوردار است که  در واقع نشان می دهد IdeaPad U310  از لپ تاپ MacBook Pro اپل کوچکتر و سبک تر می باشد . اما با این وجود هنوز هم شباهت بین این دو محصول خودنمایی می کند .

این مدل نیز همانند اکثر نوت‌بوک های لنوو، از کیبورد جزیره ای انحصاری این کمپانی به نام AccuType استفاده می‌کند. کیبورد AccuType تجربه تایپی فوق‌العاده خوبی را ارائه می‌کند. کلیدها آستانه و عمق مناسبی دارند ولی کوچک بودن بعضی از کلیدهای اصلی مانند کلیدهای Enter و Shift ممکن است باعث ایجاد خطاهای تایپی شود. که این مسئله یک امر غیر عادی در بین این رده از اولترابوک ها نمی باشد .

این لپ تاپ دارای یک تاچ پد شیشه ای لمسی ، روان و مهمتر از همه بسیار دقیق و فارغ از هرگونه مشکلاتی که در تاچ پد های دیگر می بینید ، می باشد . در ضمن این لپ تاپ از اسپیکرهای استریو نیز بهره می برد .

 

 

lenovo-ideapad-u310-blue
Lenovo IdeaPad U310

 

 

ویژگی ها ی بارز محصول  :

ایدیا پد U310 لنوو به یک پورت اترنت ، خروجی HDMI ، دو پورت USB 2.0 ، یک پورت USB 3.0 ، یک سوکت یا جک ترکیبی برای هدفون و میکروفون و محلی تعبیه شده برای کارت خوان (SD, MMC ) ، مجهز شده است .

دارای یک وب کم در بالای صفحه ی نمایش می باشد که به منظور تصویر برداری  برای Skype و ویدئوکنفرانس و VeriFace ( که این برنامه به شما این امکان را خواهد داد تا با یک نگاه وارد سیستم شوید )، تعبیه شده است .

از دیگر ویژگی های این دستگاه می توان به وجود سیستم Wi Fi (n802.11 ) ، بلوتوث ۳٫۰، و تکنولوژی نمایش بی سیم اینتل (WiDi 2.0) به منظور ارسال تصویر لپ تاپ یا کامپیوتر با WiFi روی تلویزیون خانه یا مانیتور دیگر از طریق یک آداپتور مجهز مانند Netgear Push2TV (به ارزش ۹۹ دلار) ، اشاره کرد .  

ایدیا پد U310 لنوو از هر دو هارد دیسک ۵۰۰ گیگابایتی ۵۴۰۰rpm برای فضای ذخیره سازی و یک حافظه ی کش ۳۲ گیگابایتی به منظور کاهش زمان روشن شدن لپ تاپ و همینطور تسریع در عملکرد می باشد .

در حالیکه چند برنامه از پیش روی U310 نصب شده مانند : Absolute Reminder ، Google Chrome ، نوار ابزار گوگل برای مرورگر اینترنت اکسپلورر، مایکروسافت آفیس ۲۰۱۰ ، Oovoo messenger و آنتی ویروس McAfee ،با این وجود شما باز می توانید چندین برنامه ی مفید دیگر را نیز از لنوو دریافت کنید . این محصول دارای یک سال گارانتی می باشد البته با قابلیت ارتقاء گارانتی که کمپانی لنوو این امکان را برای IdeaPad U310 ایجاد کرده است .

این ایدیاپد از پردازنده ی نسل سوم اینتل Core i5-3317U با سرعت ۲٫۶ گیگاهرتز یعنی همان پردازنده ی دو هسته ای که در HP Envy 4-1043cl نیز موجود بود، و ۴ گیگابایت رم  پشتیبانی می کند . با تست PCMark Vantage که به انجام آزمایشاتی بر روی عملکرد ایدیا پد U310  در برنامه های کاربردی انجام شد ، دریافتیم که این لپ تاپ در جدول ۷PCMark  در میان اولترابوک هایی که دارای پردازنده های قدیمی تر core i5 یا core i7 می باشند از رتبه ی بالاتری برخوردار است .

Lenovo IdeaPad U310 از پردازنده ی گرافیکی HD Graphics 4000 اینتل به منظور انجام برنامه های سنگین و ارائه ی هرچه بهتر تصاویر و فیلم های ویدئویی بهره برده است .

لازم به ذکر است که این لپ تاپ دارای یک باتری ۳ سلولی ۴۶Wh می باشد که کارکرد آنرا برای ۸ ساعت تضمین می کند .

 

شناسنامه محصول :

پردازنده : Core i5-3317U با سرعت ۲٫۶ GHz

حافظه Cache : 3 MB

حافظه رم : ۴ GB – نوع حافظه : DDR3

هارد دیسک  : ۵۰۰GB HDD+32GB SSD – 5400 RPM

مدل کارت گرافیک  : HD Graphics 4000 اینتل

صفحه نمایش : ۱۳٫۳ اینچی LED با رزولوشن ۱۳۶۶x768

سیستم عامل : Windows 8

کارکرد باتری : ۸ ساعت

دارای شبکه بی سیم Wireless

دارای اسپیکر داخلی استریو

 

نقاط قوت :

وجود پردازنده ی نسل سوم اینتل Core i5.

صفحه کلید راحت

 

نقاط ضعف :

کیفیت پایین بلندگوها

 

 

مناسب برای :

دانشجویان و دانشپژوهان

کاربران وب

کاربران معمولی

 

مدل های مشابه با Lenovo IdeaPad U310 :

IBM Lenovo ideapad U410

 IBM Lenovo ideapad U510

 Lenovo ThinkPad Edge E531

 Lenovo ThinkPad Edge E431

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پاورقی :

 

 Skype  : اسکایپ نرم افزاری بسیار مشهور است که برای شما امکان چت و گفتگو صوتی را با دوستان از طریق اینترنت فراهم می کند. برنامه Skype اسکایپ همانند تلفن عمل کرده و دو طرفی که قصد ارتباط با یکدیگر را دارند باید این برنامه را نصب داشته باشند. همچنین در نرم افزار Skype امکان برقراری ارتباط تصویری به وسیله دوربین های اینترنتی و گفتگوی متنی و حتی انتقال فایل نیز وجود دارد.
قابلیت های اصلی نرم افزار Skype :

–     تماس نامحدود و رایگان در هر نقطه از دنیا با دیگر استفاده کنندگان از Skype
–     توانایی تماس با تلفن عادی (با قیمت مناسب) حتی با کیفیت بهتر از تلفن معمولی
–     قابلیت چت با بیشتر از ۱۰۰ در نفر در گروه های چت
–     قابلیت Conference call تا چهار نفر به صورت هم زمان
VeriFace : نرم افزاری حرفه ای برای ورود با سیستم با تشخیص صورت طرف. این نرم افزار با الگوهای پیچیده قادر به شناسایی چهره می باشد و شاید یکی از برترین نرم افزارهای کاربردی محسوب شود.این نرم افزار به مانند قفلی می ماند که جلوی ورود های بدون اجازه را به سیستم شما می گیرد.برای استفاده از این نرم افزار شما به وب کم نیز نیازمندید.

 

WiDi : اصطلاح WiDi نامی است که شرکت اینتل روی فناوری جدید گذاشته است. اما کار آن برآورده کردن یکی از آرزوهای مهم همه ما است. تا به حال چند باز دلتان می خواسته که بتوانید تصویر لپ تاپ یا کامپیوترتان را با WiFi روی تلویزیون خانه یا مانیتور دیگری ارسال کنید و از دست سیم کشی خلاص شوید؟ ‏ 
‏ WiDi این مشکل را حل می کند. با نصب یک وسیله کوچک به پشت مانیتور یا تلویزیون، می توان تصویر را از طریق WiFi روی آنها پخش کرد و به این ترتیب یکی از مشکلات بزرگ بشریت حل خواهد شد! البته تکنولوژی جدید اینتل فعلا فقط بر روی کامپیوترهای دارای پردازشگر Core i3 ‪- i5 کار می کند و باید حتما از ویندور ۷ استفاده کنید.
‏ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا