دنیای دیجیتال

تبلت iPad (3rd Gen) WiFi 4G 64GB

تبلت اپل آی‌پد (نسل ۳) مجهز به وای-فای و فناوری ۴G و حجم ۶۴ گیگا بایت. همراه ارشاکو بمانید…

معرفی

نسل سوم تبلت‌های دوست داشتنی کمپانی اپل را می‌توان محصولی با قابلیت‌های فراوان به شما آورد. آی‌پد جدید (New iPad) در شش مدل گوناگون به بازار عرضه شده است. اگر نسبت به آی‌پد نسل دوم آن را مقایسه کنیم، این دستگاه جدید به صفحه نمایش رتینا مجهز شده، کیفیت تصویری آن ۴ برابر افزایش پیدا کرده و از پردازنده و دوربین قدرتمندتری بهره می‌برد. در این بخش نظر شما را به مروری بر نقد و بررسی این محصول جلب می‌نماییم:

 

خصوصیات

ظرفیت: ۶۴ گیگا بایت

پردازنده: چیپ A5X دو هسته‌ای اپل با قدرت بالای ۱ گیگا هرتز و دارای چهار هسته پردازنده بخش گرافیکی (GPU)

ابعاد صفحه نمایش: ۹٫۷ اینچ (۱۵۳۶*۲۰۴۸ پیکسل)

پشتیبانی از پخش: فایل‌های ویدئویی، صوتی و عکس‌ها

پشتیبانی از ضبط: صدا و دارای میکروفون داخلی

مجهز به:

  • اسپیکر داخلی قوی
  • باتری یون-لیتیومی قابل شارژ
  • پورت USB جهت شارژ دستگاه

دوربین: دو عدد، دوربین پشت ۵ مگا پیکسل، جلو VGA – فاقد فلش

مدت شارژدهی باتری: ۹ -۱۰ ساعت

وزن: ۶۶۲ گرم

رنگ‌بندی: مشکی / سفید

پشتیبانی از

  • فناوری ۴G
  • اینترنت بی‌سیم بر بستر وای-فای (Wi-Fi)
  • بلوتوث ۲٫۱
  • GPS

 

 

 

خصوصیات محصول:

صفحه نمایش رتینا حرف اول و آخر در کیفیت: در حقیقت می‌توان صفحه نمایش رتینای آی‌پد نسل ۳ را بهترین نمونه‌ی ساخته شده در حوزه‌ی گجت‌ها تا به امروز به حساب آورد. به راستی که دروازه ورود شما به دنیای تبلت‌ها همان صفحه نمایش زیبا و منحصر به فرد است که هر چقدر تجربه ی نمایش بهتری داشته باشد، با تبلت بهتری روبرو هستید. کیفیت نمایش در آی‌پد ۳ آنچنان بالا است که نسبت به رقبای خویش که دارای همین کیفیت تصویری ۱۵۳۶*۲۰۴۸ پیکسلی هستند با ۴۴ درصد رنگ‌های زنده‌تر و رقم بسیار بالای ۳٫۱ میلیون پیکسلی در تنها ۹٫۷ اینچ فضا، هیچ حرفی برای رقبا باقی نگذاشته است. و در مقایسه با پدر خود از همین خانواده یعنی آی‌پد نسل ۲ دارای ۴ برابر کیفیت بالاتر تصویری بوده و معادل یک تلویزیون HDTV است. چنان این پیکسل‌ها در کنار یکدیگر جای گرفته‌اند که با چشم غیر مسلح و از فاصله معمولی نمی‌توان محل قرارگیری‌شان را بر روی صفحه حس کرد، و زمانیکه پیکسل‌ها به چشم نیایند، کلیت بسیار خوبی در پیش چشمان ما است که هر چه باشد – مقاله، محتویات کتاب، فیلم، بازی یا عکس – برایمان زیبا و زنده می‌نماید.

بهره از جدیدترین فناوری‌های روز در ساخت صفحه نمایش: برای ساخت صفحه نمایش با ۴ برابر کیفیت بیشتر نسبت به محصولات نسل پیشین خانواده آی‌پد، اپل به ناچار روند ساخت صفحه نمایش خود را از اول ب بسم‌الله آغاز کرده است. شاید می‌دانید که هر پیکسل تصویر، سیگنالهای چندگانه‌ای را از خود ساتع می‌کند، پس زمانیکه میلیون‌ها پیکسل در فضای کوچکی گرد هم می‌آیند به اعوجاج تصویر و بروز نویز می‌انجامد و ماحصل نهایی آن چیزی نیست که مطلوب نظرمان باشد. پس برای اطمینان از این موضوع که کلیه تصاویر به نمایش درآمده در آی‌پد جدید بی‌نظیر، شفاف و زیباست، مهندسان اپل پیکسل‌ها را در لایه‌های گوناگونی کارگذاشته‌اند تا بدین ترتیب سیگنال‌های مزاحم را از محصول نهایی دور کنند. این همان فناوری است که همه را شگفت‌زده کرده است، درست مثل خود آی‌پد نسل سوم اپل.

کارایی بالا و قدرت زیاد: پردازنده A5X اپل با آن واحد پردازش گرافیکی چهار هسته‌ای قادر است تا تصاویر به نمایش درآمده را تا چهار برابر نسل پیشین خود رندر کرده و محصولی شفاف و روان را به نمایش بگذارد. جالب اینجاست که با تمام این ویژگی‌های صفحه‌نمایش و پردازنده گرافیکی، دستگاه قادر است تا ۱۰ ساعت بدون وقفه کار کرده و باتری آن توان پشتیبانی از این کارایی بالا را به خوبی دارد.

در واقع بدون بهره از یک تراشه A5X ، آی‌پد نسل ۳ قادر نبود با صفحه نمایش رتینای صرف به چنین خروجی چشم‌نوازی نائل آید چرا که این پردازنده‌ی پرقدرت است که تمامی ۳٫۱ میلیون پیکسل را با صفر و یک‌ها تغذیه کرده و قدرت بالای این چیپ‌ست است که اجرای سریع و بی‌وقفه تمامی فرامین کاربر را ممکن ساخته است؛ و از گشت و گذار در سیستم‌عامل iOS 5 گرفته تا ویرایش تصاویر در برنامه iPhoto نسخه جدید، اعمال فیلترهای زیبا بر روی تصاویر ویدئوی در برنامه iMovie و انجام بازی‌های متعدد، تماشای فیلم و گوش‌کردن به موسیقی هرگز اینچنین لذت‌بخش نبوده است.  

عکس‌العمل سریع و دقیق: به چشم برهم زدنی دستگاه آی‌پد جدید روشن شده و آماده به خدمت است، به همین دلیل می‌توانید از تبلت خود در هر زمان و مکانی به راحتی کار بکشید. هر بار که دکمه خانه (Home) را می‌فشارید یا کاور هوشمند (Smart Cover) آن را باز می‌کنید، غول چراغ جادو و بیدار و آماده فرمانبرداری است! تمامی این سرعت بالا در انجام دستورات را می‌توان ماحصل استفاده از سخت دیسک‌های فلش دانست که نه تنها سرعت بالایی دارند، بلکه قابل اطمینان بوده و کاربران را قادر می‌سازد تا در کمترین زمان ممکن وظایف مورد نظر خود را به انجام برسانند.

گنجایش بالای باتری‌ها: از مهمترین خصوصیات آی‌پد جدید بکارگیری باتری‌های پرقدرتی است که نه تنها قادر به تامین انرژی مورد نیاز صفحه نمایش رتینا هستند، بلکه به خوبی پردازنده و سایر قسمت‌ها را تغذیه کرده و ۱۰ ساعت بدون دردسر کار می‌کند. در این مدت می‌توانید بدون هیچ دغدغه‌ای به مطالعه متون، تماشای تصاویر ویدئویی و عکس‌ها پرداخته یا اینکه از بازی‌های ویدئویی لذت ببرید. از این گذشته، نوشتن نامه‌های الکترونیکی و ساخت آنچه که در سر دارید قابلیت‌های انکار ناپذیر دیگر این گجت بی‌نظیر اپل است.

دوربین معرکه iSight: قابلیت کلیدی دیگر تبلت‌های سری سوم آی‌پد بهره‌برداری از دوربین پرقدرت ۵ مگاپیکسلی در پشت دستگاه است. به کمک این ابزار می‌توانید خاطرات خود را با بالاترین کیفیت و شفافیتی بی‌نظیر ثبت و ضبط نمایید. این اپتیک به کاربران اجازه می‌دهد تا عکس‌های بسیار زیبایی با کیفیت HD را ثبت کرده و هرگاه که خواستند به فیلم‌برداری با کیفیت ۱۰۸۰P بپردازند.

دوربین ۵ مگاپیکسلی این گجت دارای سنسور عکسبرداری در تاریکی (backside illumination sensor) است که به کاربر اجازه می‌دهد در هر حالت نوری چه در روز، چه غروب یا شب هنگام عکس‌های با کیفیت بالایی را بدون استفاده از فلش ثبت کند. جالب اینجاست که این دستگاه بدون داشتن فلش می‌تواند عکس‌های با کیفیت بالایی را به راحتی در تاریکی شب ذخیره نماید. از این گذشته وجود فوکوس خودکار (Auto Focus) در کنار دیگر توانمندی‌های سیستم شما را در عکاسی، پرقدرت و حرفه‌ای می‌سازد. جالب اینکه توانمندی تشخیص چهره‌ی دوربین به صورت خودکار فوکوس و نوردهی عکس را تنظیم کرده و می‌تواند در آن واحد تا ۱۰ چهره را در تصویر شناسایی و تنظیم نور کند.

فیلمبرداری Full HD: اگر یک تبلت آی‌پد ۳ دارید، می‌توانید به سادگی فیلم عروسی یا تولد اقوام را با بالاترین کیفیت ممکن آن هم به صورت دیجیتالی ثبت و ضبط نمایید. حقیقت آن است که فیلم‌برداری Full HD (1080 p) شوخی نیست و علاقمندان بسیاری در سراسر جهان فیلم‌های مستند و آماتوری خود را به کمک همین تبلت ضبط و پخش کرده‌اند. بهره از دوربین iSight برگ برنده‌ای است که شما را قادر می‌سازد تا از هر رویداد غیرمنتظره‌ای به سادگی نگذشته و آن را به بهترین نحو ثبت و ضبط نمایید. از این گذشته وجود قابلیت ضد لرزش (Video Stabilization) موجب می‌شود تا لرزش‌های دست فیلمبردار تا حد ممکن حذف شده و تصویر نهایی خالی از رقص‌های عربی معمول باشد! که مزیتی بسیار مهم برای جلوگیری از خنده دوستان در حین تماشای اثر هنری شما به شمار می‌رود.

این تنها تصویر است که می‌ماند!: لنز دوربین تعبیه شده در تبلت آی‌پد نسل ۳ حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. این مگا پیکسل‌ها هستند که در این بخش سر صحبت را باز می‌کنند، گرچه کیفیت عکس‌ها را معمولاً با موارد دیگری می‌سنجند. دوربین iSight از زیرساخت‌های اپتیکی پیشرفته‌ای بهره می‌برد و از این رهگذر قادر به ثبت باکیفیت تصاویر ویدئویی و عکس‌ها است. باوجود داشتن دریچه دیافراگم f/2.4  و لنز ۵ مگا پیکسلی می‌تواند پرتوهای نور را به بهترین طرز ممکن ثبت نماید و عکس‌هایی شارپ، شفاف و زیبا بسازد. جالب اینجاست که فیلتر دوگانه مادون قرمز – که اغلب تنها در دوربین‌های حرفه‌ای SLR به کار گرفته می شود – می‌تواند امواج مضر را دور نگه داشته و رنگ‌هایی با ثبات و یکپارچه را بسازد.

پشتیبانی از شبکه‌های ۴G: تبلت آی‌پد از شبکه‌های ۴G LTE پشتیبانی کرده و می‌تواند سرعت بالای چنین کانال‌هایی را برای اتصال به شبکه به کار گیرد. این فناوری جدیدترین راهکار بی‌سیم موجود در بازار است که گجت شرکت اپل به خوبی آن را به کار گرفته و کاربر را قادر می‌سازند تا در هر کجای جهان به سرعت در شبکه جهان گستر وب به گشت و گذار بپردازند.

ٱی‌پد به عنوان Hotspot شخصی: این برای نخستین باری است که کاربران می‌توانند با استفاده از تبلت آی‌پد نسل سوم اتصالات باند پهن موجود بر روی گجت خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. در صورت پشتیبانی اپراتوری که از آن خدمات موبایل خود را تهیه کرده‌اید، آی‌پد می‌تواند به عنوان نقطه دسترسی (Hotspot) شخصی عمل کرده و تا پنج دستگاه دیگر را به طور بی‌سیم به شبکه جهانی اینترنت متصل نماید. بدین ترتیب می‌توانید MacBook Air، آی‌پاد تاچ، آی‌پد دیگر یا هر وسیله‌ای که دم دست دارید را به کمک فناوری وای-فای، بلوتوث یا حتی کابل USB به نت متصل نمایید.

سرویس ابری iCloud: سرویس‌های ابری نظیر iCloud این روزها از محبوبیت خاصی برخوردار هستند به خصوص اینکه به کمک چنین سرویسی می‌توانید تمامی فایل‌های مورد نظر خود را از تمامی ابزارهای تولیدی شرکت اپل در دسترسی داشته باشید و دیگر نیازی به کپی کردن متوالی فایل‌ها در هر دستگاهی نیست. از این پس تمامی فایل‌های موسیقی، برنامه های کاربردی، نامه‌های الکترونیکی، اطلاعات تماس، تقویم، اسناد و دیگر موارد مورد نیاز خود را در یک محل واحد نگهداری خواهید کرد و از همه جا به آن دسترسی خواهید داشت و دیگر فرقی نمی‌کند که پشت Mac خود هستید یا آیفون به دست دارید یا حتی آی پاد به گوش زده اید!

دیکته، جایگزین ساده‌تری برای تایپ: همه ما از بچگی خاطرات تلخ و شیرین بسیاری از درس دیکته و املاء در ذهن داریم. اما این بار قول می‌دهیم که یاران استیو جابز مرحوم تجربه ی شیرینی را برایمان رقم خواهند زد. خبر خوب آنکه از این پس قادر خواهید بود تا به کمک سرویس دیکته (Dictation) کلیه دستورات را به صورت صوتی صادر کرده و خود را از شر تایپ کردن تک‌تک کلمات رهایی بخشید. به قول معروف تبلت آی‌پد گوش شنوای خوبی دارد، پس چرا از آن کمال بهره را نبریم؟

 

مزایا:

  • سرعت بالای دستگاه و عکس‌العمل سریع تبلت آی‌پد نسل ۳ نسبت به دستورات
  • دارای صفحه نمایش ۹٫۷ اینچی رتینا با کیفیت فوق‌العاده بالای ۱۵۳۶*۲۰۴۸ پیکسل
  • دوربین ۵ مگا پیکسلی iSight مجهز به لنز ۴ و سنسور عکسبرداری در شب
  • فیلمبرداری با کیفیت بالای Full HD (1080 P) و سرعت ۲۹ فریم بر ثانیه
  • مجهز به سیستم‌عامل iOS 5، بسیار روان و بدون وقفه
  • مجهز به پردازنده قدرتمند A5X اپل با قدرت ۱ گیگا هرتز و پردازنده گرافیکی قوی ۴ هسته‌ای
  • طراحی ظریف و در عین حال مقاوم؛ بدنه پشت دستگاه از جنس آلیاژ آلومینیوم است

 

معایب:

  • گرم شدن پشت دستگاه (بیرون محفظه‌ی قرارگیری باتری)
  • کند بودن مراحل شارژ مجدد باتری
  • نامناسب برای تولید محتوای چندرسانه‌ای
  • قیمت بالای دستگاه
  • عدم بهره از کابل USB مشترک با سایر دستگاه‌ها
  • عدم وجود فلش در دوربین پشت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا