دنیای دیجیتال

نقد و بررسی HTC Windows Phone 8X

در این مطلب از ارشاکو با شما خواهیم بود با نقد و بررسی HTC Windows Phone 8X .همراه ما باشید…

معرفی :

کمپانی HTC آخرین پلت فرم موبایل خود را با یک بدنه ی رنگی براق و سخت افزاری قدرتمند به نام ۸X تحت سیستم عامل ویندوز ۸ به بازار تکنولوژی معرفی کرد . این گوشی ظاهری متفاوت نسبت به سایر مدل های HTC دارد و تا حدودی شبیه گوشی های هوشمند نوکیا لومیا طراحی شده است .

زمانی که مایکروسافت ویندوز ۸ را به دنیا معرفی کرد ، کمپانی HTC به فکر راه اندازی گوشی های موبایل تحت سیستم عامل ویندوز ۸ افتاد  و در بهترین حالت ممکن برنامه ی خود را در قالب یک بدنه ی رنگارنگ و براق با جدیدترین ویندوز فون عملی کرد ، چیزی که جهان از مدت ها پیش منتظر ارائه ی آن بود .

HTC 8X در طیف وسیعی از رنگها از جمله مشکی ، آبی ، قرمز و زرد عرضه می شود . و حتی در رنگ بنفش نیز برای مشتریان خود ارسال می شود که انتخاب رنگ‌ها نیز به بهترین و جذاب‌ترین شکل صورت پذیرفته است.

نخستین چیزی که توجه ما را در این گوشی به خود جلب می کند ، بدنه ی نازک HTC 8X می باشد که امروزه امری بسیار شگفت محسوب نمی شود اما به راستی ترفندی هوشمندانه بوده است .

این گوشی با ابعاد ۱۳۲٫۴X 66.2 x 10.1 میلی متر از یک اندازه ی نسبتا متوسط برخوردار است ، در اصل می توان گفت که قطر ۱۰ میلی متری که برای آن در نظر گرفته شده  ، در برابر قطر ۷٫۶ میلی متر آیفون ۵ یا ۸٫۶ میلی متر گلکسی اس ۳ مقداری آن ‌را قطور نموده است. ولی در کل ابعاد ۶۶×۱۳۲ میلی متری و وزن ۱۳۰ گرمی آن موجب می‌شود که از کار کردن با آن نهایت لذت را ببرید و احساس امنیت خوبی را از نظر سر خوردن گوشی ، هنگام کار با آن تجربه خواهید کرد . در واقع وقتی آن را در دستتان می گیرید به همان اندازه ی HTC One X به نظر می رسد .

بدنه این گوشی نیز همانند گوشی‌های سری One این کمپانی، از پلی کربنات ساخته شده است. به هر حال کمپانی HTC همواره بر روی جنس بدنه گوشی‌های خود وسواس زیادی به خرج می‌داده که در مورد این گوشی نیز همان روند را ادامه داده است. وجود این بدنه ی فوق العاده از نقاط مثبت این کمپانی محسوب می شود اما در مقابل در مورد عدم وجود محفظه ی شیار کارت حافظه و باتری قابل تعویض حرکت نزولی داشته است .

قسمت جلویی گوشی HTC 8X توسط یک صفحه نمایش ۴٫۳ اینچی گرفته شده است .

اگر شما طرفدار Lumia 800 نوکیا و یا One X اچ تی سی هستید مطمئنا یکی از طرفداران این گوشی نیز خواهید شد .

در ظاهر به نظر می رسد که صفحه نمایش این گوشی از لبه ی بالایی قاب آن شروع می شود اما وجود یک نوار رنگی اطراف قسمت خروجی صدا این نکته را یادآور می شود که صفحه نمایش این گوشی کوچکتر از آنی است که در ظاهر به نظر می رسد .

پس از این شما یک دوربین front-facing را با زاویه ی دید گسترده در بالا و سه دکمه ی نرم افزاری Back و Menu و Search  را پایین یعنی زیر صفحه ی نمایش ، در قسمت جلویی گوشی مشاهده می کنید.

صفحه نمایش HTC 8X از کیفیت HD و رزولوشن ۷۲۰   ۱۲۸۰X برخوردار است که سایز آن نیز همانطور که گفتیم ۴٫۳ اینچ می باشد . صفحه نمایش این گوشی از همان صفحه نمایش شارپ retina اپل بهره برده است .

در قسمت بالایی گوشی جک ۳٫۵ میلی متری هدفون به همراه کلید پاور و قفل قرار داده شده است . در سمت چپ گوشی هیچ شیاری قرار ندارد، اما در سمت سمت راست آن، شکاف میکرو سیم کارت، کلید کنترل صدا و کلید شاتر دوربین تعبیه شده‌اند .در قسمت پایین آن نیز شیار micro USB و همگام سازی پورت ها قرار دارد .

بدنه ی پشتی گوشی نیز از زیبایی خاصی بر خوردار است ، استفده از پلی کربنات و رنگ های شاد و زنده و همینطور براق در بدنه  به جذابیت آن افزوده است . در این قسمت آرم HTC با رنگ نقره ای و یک دوربین به همراه فلاش LED دیده می شود .

همانطور که پیش از این نیز گفته شد ، ۸X از نظر رنگ بندی و ظاهر تا حدودی شبیه مدل Lumia 920 نوکیا می باشد و احتمالا کار با آن برای کاربرانی که تا کنون با تلفن های ویندوزی کار نکرده اند کمی سخت خواهد بود . اما می توان گفت تفاوتی که باعث شده قیمت این گوشی از لومیا ۹۲۰ نوکیا ارزان تر شود عدم وجود اتصالات  ۴G LTEدر HTC 8X می باشد .

سخت افزار و نرم افزار :

HTC 8X در حال حاضر گل سر سبد گوشی های HTC محسوب می شود بنابراین در حال حاضر نمی توان قیمت پایینی را از آن انتظار داشت .

پردازنده ی این گوشی نیز همانند همان پردازنده ایست که بر روی گوشی های لومیا ۹۲۰ و یا HTC One X شاهدش بودیم ، یعنی ۸X  HTC از یک پردازنده ی دو هسته ای ۱٫۵ گیگاهرتزی Krait  به همراه چیپ  Snapdragon S4   و یک پردازشگر گرافیکی Adreno 225 بهره برده است که از سرعت خوبی برای پردازش های گرافیکی برخوردار است .

با وجود سیستم عامل ویندوز ، بهره مندی از یک رم ۱ گیگابایتی شاید فوق العاده باشد ، چرا که گوشی های ویندوزی حتی در صورت داشتن حافظه ی ضعیف در مقایسه با گوشی های اندرویدی افت عملکرد نخواهند داشت. حافظه ی جانبی که برای این گوشی در نظر گرفته شده ۱۶ گیگابایت می باشد که به دلیل عدم پشتیبانی از اسلات کارت حافظه ، امکان ارتقاء آن وجود ندارد .

لازم است بگوییم که Windows Phone 8X نخستین گوشی موبایل است که بر اساس ویندوز ۸ طراحی شده . از مزایایی که این سیستم عامل بر روی گوشی ایجاد کرده است می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • وجود منوی Start است که قابلیت‌های شخصی سازی جدیدی به آن اضافه شده است.
  • استفاده از امکان “اتاق” یا “Room” : این قابلیت به کاربر امکان می‌دهد که بتواند با تعدادی از مخاطبین مورد نظر را انتخاب کرده و با آن‌ها تصاویر و اطلاعات خود را به اشتراک بگذارد .
  • وجود منوی مالتی تسکینگ ، که کاربر می‌تواند با نگه داشتن کلید Back بر روی گوشی وارد این منو شود .
  • وجود Internet Explorer 10

 

دوربین :

دوربین این گوشی یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با فلاش LEDمی باشد . بهره وری از دیافراگم f/2.0 برای دوربین این گوشی موجب شده تا نور بیشتری به سنسور دوربین برخورد کرده در نتیجه نه تنها سرعت عکاسی گوشی بسیار بیشتر می‌شود بلکه عکس‌ها در فضاهای کم نور از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار خواهند بود.  در ضمن استفاده از نور حتی در هنگام فیلم برداری از آن یک دوربین حرفه ای ساخته است و بالاترین کیفیت را هنگام عکاسی با آن تجربه خواهید کرد .

 کمپانی HTC نخستین شرکتی است که بعد از نوکیا تصمیم گرفت که گوشی های ویندوزی جدیدی را البته مبتنی بر ویندوز فون ۸ به بازارعرضه کند .و انصافا می توانیم بگوییم که در این راه بسیار موفق گام برداشته است و با وجود ویندوز ۸ ، در کنار یک سری مشخصات سخت افزاری قدرتمند کاربران بسیاری را به سوی Windows Phone 8X جذب کرده است .

 

windowsphone8x_front_bac-100004781-gallery
HTC Windows Phone 8X

 

شناسنامه محصول :

  • پردازنده : پردازنده ی دو هسته ای ۱٫۵ گیگاهرتزی Krait همراه با تراشه ی Qualcomm MSM8960 Snapdragon
  • پردازنده ی گرافیکی : Adreno 225 GPU
  • صفحه نمایش : صفحه نمایش ۴٫۳ اینچی خازنی از نوع سوپر LCD 2
  • حافظه ی رم : ۱ گیگابایت
  • حافظه داخلی : ۱۶ گیگابایت
  • دوربین : ۸ مگاپیکسل
  • سیستم عامل :۸Microsoft Windows Phone
  • مرورگر وب : HTML5
  • باتری : باتری قلبل شارژ لیتیومی ۱۸۰۰ میلی آمپر ساعت

 

نقاط قوت :

سیستم عامل ۸Microsoft Windows Phone

دوربین حرفه ای

پردازنده ی قدرتمند

مجهز به تکنولوژی صوتی Beats Audio

صفحه نمایش ضد خش

 

نقاط ضعف :

عدم وجود کارت حافظه

محدود بودن برنامه های موجود برای ویندوز فون ۸

 

مناسب برای :

کاربران ویندوز فون

 

 

 

 

 

 

مدل های مشابه با HTC Windows Phone 8X :

HTC Windows Phone 8S

Nokia Lumia 820

Nokia Lumia 920

Samsung Galaxy S III I9300

Nokia Lumia 620

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا