دنیای دیجیتال

یک بدافزار خطرناک دیگر اندرویدی کشف شد

به قلم ارشاکو : باز هم بدافزار جدیدی که از سوی تیم امنیتی دانمارکی Hemidal کشف شد امنیت اندروید را زیر سوال برد . این بد افزار با اخذ مجوز admin Right دست به خرابکاری می زند .

از کارهایی که این بد افزار می تواند انجام دهد می توان به مواردی هم چون ، دسترسی به همه قسمت ها ، پخش شدن از طریق پیامک ، برقراری تماس ، مطالعه محتوای متنی  و پاک کردن محتویات و اطلاعات موجود بر روی گوشی و یا تبلت آن هم بدون هیچ هشداری به کاربر ، اشاره کرد .

 

FAKEID-Logo
بدافزار اندرویدی

 

 

دانمارک اولین کشوری است که آمار مربوط به گوشی های آلوده به این نرم افزار را منتشر کرد و در مورد سایر کشورها فعلا اطلاعات دقیقی در دست نیست . تیم امنیتی دانمارکی می گوید که تا به حال ۱۰۰,۰۰۰ کاربر دانمارکی گرفتار این بدافزار شده اند . این بد افزار فقط به دستگاههایی می تواند نفوذ کند که کاربر در قسمت تنظیمات اجازه ی نصب نرم افزارهای مشکوک را داده باشد(Untrusted Apps)و اگر شما این تنظیمات را دستکاری نکرده اید خیالتان جمع باشد که قطعا دستگاهتان آلوده نیست و تنظیمات به صورت پیش فرض اجازه ی نصب این دسته از نرم افزارها را بلوکه کرده است.

اما اگر گجتی اجازه نصب نرم افزارهای مشکوک را صادر کرده باشد ، به این بد افزار اجازه نفوذ داده شده است .

کاربر با اشاره بر روی لینکی که در پیامک قرار دارد اقدام به نصب نرم افزار Tor می کند،و همانطور که می دانید نرم افزار Tor هویت کاربر را در استفاده از اینترنت پنهان میکند،و این مسئله باعث می شود تا بد افزار Mazar به راحتی با استفاده از سرویس Tor پخش شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا