ورزش و سلامتی

مزایای رویال جلی

رویال جلی ماده ای است که توسط زنبور عسل تولید میشود.برای تغذیه ی لارو ها و ملکه های بالغ استفاده میشود.رویال جلی از بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد آب,۱۲ درصد پروتئین, ۱۲ تا ۱۵ درصد کربوهیدرات و ۵ تا ۶ درصد لیپید تشکیل شده است.همچنین دارای ویتامین بی ۱,ویتامین بی ۲,ویتامین بی ۶,نیاسین,پانتوفنیک اسید,فولیک اسید و مقایدر کمی از ویتامین C میباشد.مقدار توصیه شده برای مصرف رویال جلی ۵۰۰ و ۳۰۰۰ میلی گرم در روز میباشد.

محققان برای مدت زیادی است که رویال جلی را مورد مطالعه قرار داده اند و دریافتند که دارای مزایای سلامتی بسیاری است.در زیر برخی از این مزایا نام برده شده اند :

کاهش مقدار کلسترول

کلسترول زیاد بیماری و مشکلی است که تقریبا ۴۰ درصد از جمعیت جوانان مبتلا به آن میباشند.اگر به آن توجه نشود و درمان نشود,میتواند باعث سکته و / یا حمله ی قلبی شود.مطالعه ای وجود دارد که بر روی دو گروه از داوطلبان انجام شده است.نیمی از داوطلبان ۶ گرم رویال جلی مصرف میکردند در حالی که نیمی دیگر از داروی دیگری استفاده میکردند.نتایج مطالعه به این صورت بود که داوطلبانی که از رویال جلی استفاده میکردند توانستند مقدار کلی کلسترول و LDL بدنشان را تا حدی کاهش دهند.

نتیجه تصویری

کمک به باروری زنان

باروری مشکلی است که بر تقریبا ۱۰ درصد از زنان تاثیر گذاشته است.عدم تخمک گذاری درست اصلی ترین و معمول ترین دلیل ناباروری در زنان است.رویال جلی میتواند با افزایش کیفیت تخمک های زن و بهبود سلامتی آلت تناسلی او باروری زن را بهبود بخشد.

کاهش علایم PMS

سندروم قبل از قاعدگی زنان,که همچنین با نام PMS شناخته میشود,یک بیماری است که بر بیش از ۵۰ درصد زنان تاثیر گذاشته است.عدم تعادل روحیه,استفراغ,سردرد ها و خستگی برهی از معمول ترین نشانه ها و علایم PMS میباشند.مدارکی وجود دارند که بیان میکنند رویال جلی میتواند به کاهش برخی از این علایم کمک کند.

میتواند به درمان عفونت های میکروبی کمک کند

آنتی بیوتیک ها نوعی درمان میباشند که معمولا برای درمان عفونت های میکروبی تجویز میشوند.رویال جلی حاوی ۱۰ – هیدروکسی – Dgr2 – دسنویک اسید میباشد که یک آنتی بیوتیک طبیعی است.علاوه بر این,رویال جلی همچنین التهاب را نیز کاهش میدهد.

نتیجه تصویری

دارای ویژگی های ضد التهاب میباشد

التهاب یک فرآیند طبیعی است که وقتی بدن یک محرک مضر را تشخیص میدهد,اتفاق می افتد.التهاب مزمن در صورتی که به آن توجه نشود میتواند باعث تعدادی مشکلات سلامتی شود.رویال جلی دارای خاصیت و ویژگی های ضد التهاب میباشد.

میتواند به کند کردن فرآیند پیری کمک کند

بیشتر مردم میخواهند بیشتر عمر کنند,اما هیچکس از چین و چروک و خال های پیری خوشش نمی آید و جالب اینجاست که این نشانه ها با افزایش سن بروز میکنند.رویال جلی میتواند به کند کرد فرآیند پیری کمک کند.ثابت شده است که میتواند تولید کولاژن را افزایش داده و سلامت پوست را افزیش و بهبود بخشد.رویال جلی وقتی بر روی موضع زخم پوست مالیده شود میتواند باعث درمان سریعتر آن زخم شود.

کاهش قند خون

دیابت بیماری ای است که به سختی بر ۸ درصد از جمعیت کره ی زمین تاثیر گذاشته است.کلید کنترل دیابت این است که میزان قند خون را در حد نرمال و طبیعی نگه داریم.ثابت شده است که رویال جلی به کاهش قند خون کمک میکند.مطالعه ای در آلمان انجام شد که شامل ۲۰ داوطلب بود.بعد از اینکه به آنها جلی داده شد,آزمایش ثانویه ی تحمل مصرف خوراکی گلوکز بر روی آنها انجام شد.نتایج مطالعه این بود که شرکت کنندگان پس از مصرف جلی قند خونشان در این آزمایش بسیار کم بود.

کاهش خطر سرطان سینه

سرطان سینه بیماری ای است کهبر تقریبا ۱۲ درصد از زنان تاثیر گذاشته است.تا به حال محققان قادر به تشخیص دلیل دقیق سرطان سینه نبوده اند.به هر حال,فهمیده اند که افزایش استروژن میتواند باعث شود زنان یا مردان بیشتر در معرض ابتلا به این سرطان قرار گیرند.رویال جلی نشان داده است که از رشد سلول های سرطانی سینه جلوگیری میکند.

رویال جلی دارای چند مزایای سلامتی است.عوارض جانبی رویال جلی بسیار کمیاب هستند,اما چند عارضه گزارش شده اند.رویال جلی میتواند باعث خارض پوست شود و همچنین ممکن است با داروهای خاصی واکنش دهد و مناسب نباشد.

منبع : body4life.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا