خودرو

به هنگام خرید خودرو دست دوم به چه نکاتی باید توجه کنیم ؟

به قلم ارشاکو :  گاهی اوقات خودرویی که دوست داریم داشته باشیم ، آنقدر گران است که حتی نمی توانیم به آن فکر هم کنیم چه برسد به خریدنش ، اما یه راه حل خوب برای داشتن خودروی مورد علاقه ، خریدن آن خودرو به صورت دست دوم می باشد . با خریدن خودروی دست دوم خودروی موردعلاقه تان با یک تیر دو نشان زده اید . هم توانسته اید به خودروی مورد علاقه خود برسید و هم اینکه آن را ارزان تر از قیمت واقعی اش خریداری کرده اید . اما به هنگام خرید خودروی دست دوم بهتر است نکاتی را بدانید تا پس از رسیدن به خودروی مد نظرتان ، هر روز به مشکلی با آن برخورد نکنید . پس در ادامه این مطل از ارشاکو همراه ما باشید ، تا این نکات را با یکدیگر مرورو کنیم ….

 

نکاتی که بهتر است بدانید :

به دنبال تبلیغات از منابع مختلف باشید,از جمله تبلیغات دلال ها در روزنامه ها و تبلیغات خصوصی در سایت های آنلاین و مجله ها,تا آنچه در منطقه ی شما در دسترس است را پیدا کنید.بسیاری از دلالان خودروهای دست دوم دارای سند و گواهی تولید کننده ارائه می دهند;این مدل خودروها قیمت بیشتری دارند اما ممکن است گارانتی محدود و کمتری داشته باشند.

انتظارات خود را بنویسید ، مقدار کیلومتر طی شده ای که مورد قبولتان است و هم چنین کلا شرایطی که تحت آن حاضر به هزینه کردن برای خودرو دست دوم هستید .

قرار ملاقات هایی با بهترین انتخاب های خود ترتیب دهید و آگاه ترین دوست خود در مورد خودرو را همراه خود بر سر قرار بیاورید.یادداشت بردارید.

سوابق حفظ و نگهداری از خودرو را طلب کنید و با دقت کامل خودرو را بررسی کنید.

 

 

خرید خودروی دست دوم
خرید خودروی دست 

 

دومسوالاتی از فروشنده بپرسید به نحوی که هر بلایی سر خودرو آورده است را به شما بگوید.سوابق خودرو را بررسی کنید,سوابقی مانند تردد در بزرگراه ها که می توانید از طریق آنها کیلومتر طی شده ی واقعی خودرو را به دست آورید,تعداد تغییر نام سند و اینکه آیا تا به حال خودرو در تعمیرگاه ها باز و بسته شده است یا خیر را نیز بررسی کنید.

سواری ای که می خواهید بخرید را امتحان کنید . برای امتحان ماشین به بزرگراه بروید تا مشکلات آن بروز یابند . شتابی از ۰ تا صد بگیرید ببینی آیا مشکلی برای آن ایجاد می شود ؟ ترمزهای شدید را امتحان کنید ، ببینید آیا خودروی مورد نظر شما جواب خواهد داد ، یا خیر. در موقعیت های مناسب همه ی تجهیزات خودرو را روشن کنید و از دوستانتان بخواهید اطراف خودرو قدم بزنند و ببینند آیا همه به درستی کار می کنند یا خیر : مانند چراغ های ترمز,رادیو,گرم کننده و AC/فن.همه ی درب ها,پنجره ها و بوق را امتحان کنید.خط تایرها را بررسی کنید چون خرید تایرهای جدید می تواند به صورت میلیونی خرج داشته باشد. حتی  بهتر است که به هنگام خرید خودرو آن را به نزد یک مکانیک معتمد خود ببرید تا خیال شما را با انجام چکاپی کامل راحت سازد .

 

وقتی بر سر قیمت با دلال کنار آمدید,فرم های لازمه را دریافت می کنید که شامل فرم فروش و نام خودرو می باشند.اگر در حال تهیه کردن پول باشید تا زمانی که کاملا هزینه ی خودرو را پرداخت نکنید خودرو به نام شما زده نمی شود.برخی دلالان همه ی کاغذ بازی ها را خودشان انجام می دهند.

 

راهنمایی ها و هشدارها به هنگام خرید خودرو 

  • یک فروش خصوصی شامل مالیات فروش نمی شود.
  • از فروشندگانی که سعی دارند سریع معادله را ببندند پرهیز کنید.آنها از این قانون که کار را عجله ای انجام دهید تا خریدار نفهمد چه کار دارد انجام می دهد پیروی می کنند.
  • پلاک خودرو را بررسی کنید و آن را با کارت خودرو و فرم فروش تطابق دهید.عدم تطابق پلاک ممکن است نشانه ی دزدی بودن یا تحت تعقیب بودن خودرو باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا