خودرو

چه نکاتی را باید برای رانندگی در جاده دانست ؟

نکات رانندگی در جاده

به قلم ارشاکو  : بیشتر اوقات کسانی که برای بار اول وارد جاده می شوند و یا قصد مسافرت دارند تجربه لازم برای راندن در جاده را ندارند و بدون آمادگی لازم و بدون توجه به نکاتی وارد جاده می شوند که همین امر می تواند بسیار خطر آفرین باشد . قصد داریم نکات رانندگی در جاده که مفید هستند را در همین رابطه با شما دوستان عزیز مرور کنیم . برای مطالعه مقاله قبلی ما می توانید بر روی عنوان” چگونه پول کمتری برای بیمه خودروی خود مصرف کنیم ؟ ” کلیک کنید.

۱ – خودروی خود را بررسی کنید 

اولین و مهم ترین کاری که بایستی انجام دهید چک کردن خودروی تان می باشد. تایرها و فشار آنها و همچنین لنت های ترمز خودروی تان را بررسی کنید

۲ – یاد بگیرید که صحیح بنشینید

نکته ی مهم در مورد اینکه مطمئن باشید صندلی راننده در بهترین و درست ترین حالت ممکن است این است که پشتی صندلی باید صاف باشد.باید قادر باشید مچ های خود را در بالای فرمان با کمی خم کردن بازویتان در حالی که شانه هایتان به صندلی چسبیده است در حالت استراحت قرار دهید.

m8-اتومبیل-بی-ام-و-tasvirnama-3
چه نکاتی را باید برای رانندگی در جاده دانست ؟

۳ – دست های تان را در حالت ۳ و ۹ نگه دارید

خودروی شما خواه یک فرمان عالی و خوش فرم داشته باشد یا نه,مطمئن شوید که دست هایتان در حالت ساعت های ۹ و ۳ است.به هیچ وجه فرمان را بین انگشت های خود قرار ندهید و آن را بچرخانید و هرگز در هنگام رانندگی دست های خود را به هم گره نزنید.

۴ – تصمیم بگیریدکه کجا می خواهید بروید

دید هر چه در جاده فراتر بنگرید,زمان بیشتری برای عکس العمل در برابر آنچه قرار است رخ دهد دارید.بنابراین وقتی وارد یک پیچ می شوید باید به خروجی پیچ نیز نگاه کنید,نه به گوشه ی جاده.شاید اگر در طول پیچیدن به جاد نگاه کنید بتوانید از دست اندازها جا خالی بدهید ولی در این صورت زمان کافی برای عکس العمل در برابر بقیه ی خودروها و آنچه بعد از پیچ در انتظار شما است را ندارید.

۵ – تکنیک افزایش سرعت صحیح و مناسب را بدانید 

بلافاصله بعد از این که  سرعت را برای گذر از یک پیچ کاهش دادید,از زاویه ی تند پیچ گذشتید و پیچ را پشت سر گذاشتید وقت  آن است که دوباره سرعت بگیرید.در این لحظه به صورت ناگهانی و سریع پا را بر روی پدال گاز فشار ندهید.باید همینطور که فرمان را به حالت صاف برمی گردانید گاز را هم به آرامی فشار دهید,اگر گاز را سریع فشار دهید تایره ها سریع تر از عکس العمل فرمان حرکت می کنند و باعث لیز خوردن خودرو می شوید.

۶ – به کار با خودروی خود آشنا باشید 

رانندگی سریع در یک جاده ی مسابقه ای ضرورتا نیاز به آشنا بودن با خودرو و اطمینان از عملکرد آن دارد,که این هم به تمرین نیاز دارد.باید یاد بگیرید احساس کنید خودروی شما چه چیزی به شما می گوید,تایرها را احساس کنید و به خوبی با آنها رفتار کنید تا آنها هم خوب کار کنند.

۷ –  مهم ترین نکته 

رانندگی با خستگی و خواب آلودگی را فراموش کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا