خودرو

بنز همه را شوکه کرد!

مرسدس بنز آخرالزمانی

 به قلم ارشاکو :دو روز قبل از گشوده ‌شدن درها به روی عموم، مرسدس بنز با ارائه این خودرو در شصت و ششمین نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت با هزار غرفه از ۴۰ کشور و ۲۰۰ نوآوری ، که دارای آیرودینامیک هوشمند است، غوغا کرد. با نقد و بررسی خودرو همراه ما باشید.

در علم دینامیک محاسبه نیروی “درگ” وارد بر یک جسم در حال حرکت در یک سیال را با نماد‌های ” cd، cx و cw” نمایش می‌دهند. هرچه میزان “cw” کمتر باشد، جسم برای حرکت به سوخت یا نیروی کمتری نیاز دارد.آیرودینامیک این لیموزین اسپرت چهارنفره مرسدس بنز در حالت معمولی دارای “cw” به میزان ۲۵/ ۰ است

به محض این‌که راننده بر روی صفحه دیجیتال، علامت آیرودینامیک را فعال کند یا سرعت خودرو بیش از ۸۰ کیلومتر در ساعت بشود، میزان “cw” آن از ۲۵/ ۰ به ۱۹/ ۰ کاهش پیدا می‌کند که به گفته “هولگر هوتزن‌لاوب”، طراح مرسدس ‌بنز، یک رکورد جهانی است.

انقلاب خودروهای هوشمند و “خودران” تازه در آغاز راه خود است. مرسدس بنز “F015” که در آغاز سال جاری میلادی در لاس وگاس به نمایش درآمد، در نمایشگاه خودرو فرانکفورت نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.

برای کاهش میزان “cw” فرم این خودرو هوشمند، در حال حرکت تغییر می‌کند و ۴۰ سانتیمتر بر طول آن افزوده می‌شود که برای این وضعیت از شش قطعه متحرک استفاده می‌شود. همزمان “قالپاق” ستاره‌گونه این مرسدس بنز به گونه‌ای طراحی شده که در سرعت بالای ۸۰ کیلومتر بصورت اتوماتیک و تحت تاثیر نیروی گریز از مرکز به شکل مسطح در‌می‌آید

سال‌ها ‌در مورد تولید مرسدس بنز “اس کلاس کروکی” گمانه‌زنی می‌شد. مرسدس بنز بالاخره به این گمانه‌زنی‌ها پایان داده و اولین بنز اس کلاس کروکی را در نمایشگاه فرانکفورت عرضه می‌کند.

مرسدس بنز سازنده اولین کامیون‌خودران با نام “Future Truck 2025” در جهان است. این کامیون‌خودران پس از اولین آزمایش در جاده و اتوبان، حال در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش عموم گذاشته شده است. البته هنوز چارچوب‌های تکنیکی و قضایی استفاده از این کامیون آماده نیستند. طبق قوانین، خودروهای خودران باید دارای یک راننده باشند که بتواند در صورت لزوم هر لحظه کنترل خودرو را بدست بگیرد.

پورشه آینده، پورشه الکتریکی است که در فرانکفورت به نمایش گذاشته شده است. ماتیاس مولر، مدیرعامل پورشه می‌گوید: «ما یک خودرو اسپرت تماما الکتریکی خواهیم ساخت. زیرا تا بحال چنین خودرویی در جهان وجود نداشته که بتوان نام پورشه بر آن نهاد.»

“ب ‌ام‌ و۷”، تولید دیگر خودروساز آلمانی، پر است از نوآوری‌هایی چون: نور لیزری، دستیار پارک خودکار و از راه دور، رانندگی با استفاده از ژست حرکتی، ۸ نوع عطر برای رایحه داخلی، ۸ انتخاب و سه سطح شدت ماساژ است. قیمت ارزانترین “ب ‌ام‌ و۷”، با موتورهای هیبریدی بین ۲۶۵ تا ۴۵۰ اسب بخار ۸۱ هزار و ۹۰۰ یورو اعلام شده است.

 

فرانکفورت-i
پورشه

فولکس‌واگن در کنار مدل‌های زیاد و نوآوری‌هایی که ارائه کرده، حالا کارخانه بوگاتی‌اش “شیرون” را به نمایش گذاشته که نام آن از اسطوره‌های یونان باستان و داده‌های فنی بازی “گران توریسمو” برگرفته شده و قیمت آن بالغ بر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو است. شیرون دارای ۱۶ سیلندر و قدرتی بالغ بر ۱۵۰۰ اسب بخار و سرعتی بیش از ۴۰۰ کیلومتر در ساعت است

“گالاردو”، مدل قبلی لامبورگینی، بیشترین فروش تولیدات این کارخانه را داشته است. حالا قرار است مدل “Huracán” جای آن را بگیرد. سقف آن در ۱۷ ثانیه باز می‌شود، تا سرعت ۵۰ کیلومتر کاملا الکتریکی است. موتور آن ۶۱۰ اسب بخار قدرت دارد و سرعت آن به ۳۲۴ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا