خودرو

جک جی ۵ اولین خودروی تولید ایران به سبک چینی

این روزها ، حتی رفتن به سراغ پژو ۲۰۶ اتومات نیز جیبی پر پول را می طلبد . اینجاست که خودروهای چینی وارد عمل می شوند و با هزینه ی کمتری ، مدل های اتومات را در اختیار ما قرار می دهند. با ارشاکو همراه باشید…

با آمدن گیربکس های اتوماتیک ، حضور گیربکس دنده ای در خودرروها روز به روز کمرنگ تر می شود و رو به فراموشی می رود . اکثر خریداران مدل های اتومات را ترجیح می دهند و دیگر خود را درگیر گیربکس های دنده ای نمی کنند . متاسفانه ، برای داشتن چنین آرامشی هنگام رانندگی با دنده های اتومات ، می بایست هزینه های گزافی را پرداخت کنید . این روزها ، حتی رفتن به سراغ پژو ۲۰۶ اتومات نیز جیبی پر پول را می طلبد . اینجاست که خودروهای چینی وارد عمل می شوند و با هزینه ی کمتری ، مدل های اتومات را در اختیار ما قرار می دهند . شرکت کرمان موتور ، اولین خودروی تولیدی خود را با گیربکس اتوماتیک روانه ی بازار کرده است . این مدل چینی ، یک خودروی سواری خانوادگی بوده و از پیشرانه و جعبه دنده کمپانی میتسوبیشی بهره می برد .

چند وقتی است که خودروهای چینی با ظاهری جذاب تر به استقبال خریداران می آیند . جک نیز از این قاعده مستثنی نیست و با چهره ای هماهنگ تر و زیبا تر وارد عرصه ی رقابت شده است . چراغ های بزرگ و بدون زاویه ای بر روی سپر این خودرو تعبیه شده است . آرم این کمپانی آنچنان که باید ، خودنمایی نمی کند . مانند سایر رقبای هم وطن خود ، خطوط و انحنای خاصی بر روی بدنه نیز به چشم نمی خورد . این خودرو برای کسانی که ظاهر آن در اولویت های سوم یا چهارم شان قرار دارد ، مناسب به نظر می رسد .  در مجموع ، چهره ای متناسب دارد ، اما به اندازه ی لیفان ۸۲۰ زیبا و جذاب نیست .

یکی از رموز موفقیت خودروهای چینی ، کمک گرفتن از کمپانی های معتبر در زمینه ی مشخصات فنی است . جک نیز با بهره گیری از پیشرانه و گیربکس میتسوبیشی ، کیفیت خودروی خود را تا حد زیادی بالا برده است . این موتور ۱٫۵ لیتری VVT ، مجهز به تکنولوژی زمان بندی متغیر سوپاپ می باشد که ۱۱۱ اسب بخار توان دارد . گشتاور آن نیز به ۱۴۶ نیوتن متر می رسد . این پیشرانه ی قدرتمند به همراه گیربکس ۵ سرعته دستی جی ۵ ، حداکثر سرعت این مدل را به ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت می رسانند . لازم به ذکر است که این مدل ، در هر صد کیلومتر ، تنها ۶٫۶ لیتر بنزین مصرف می کند و از نظر اقتصادی کاملا به صرفه است . در مدل اتوماتیک آن ، که طرفدار بیشتری در بین خریداران دارد ، از یک موتور ۱٫۸ لیتری استفاده شده که قادر است در ۵۵۰۰ دور در دقیقه ، ۱۴۰ اسب بخار قدرت تولید کرده و ۱۶۵ نیوتن متر گشتاور ارائه دهد . این پیشرانه در کنار یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک ، جی ۵ را به یکی از بهترین خودروها در این رقابت مبدل می کند .

 

جک-جی-۵-d
جک جی ۵

 

چند بار در سال به مسافرت های جاده ای می روم ؟ “سوالی است که باید حتما قبل از خرید خودرو از خودتان بپرسید . اگر تعداد آن آنقدر زیاد است که عدد مشخصی به ذهنتان نمی رسد ، پس باید به دنبال خودرویی باشید که در مسیر های طولانی ، خسته کننده و طاقت فرسا نباشد . اولویت اول ، راحتی سرنشینان است ؛ که خوشبختانه ، با وجود صندلی های راحت و فضای زیادی که بین صندلی های عقب و جلوی این مدل در نظر گرفته شده است ، آسایش شما هنگام مسافرت به هیچ عنوان سلب نخواهد شد . مسیر های ناهموار و تعدد سرعت گیرها در جاده ، شما را وادار می کند تا به سیستم تعلیق خودرو ، اهمیت ویژه ای بدهید . سیستم فنربندی جی ۵ به گونه ای طراحی شده تا ضربات وارده را به شدت کاهش دهد و از تکان های ناگهانی و لرزش در کابین ، جلوگیری کند .  گاهی وقت ها لازم است تا سیستم صوتی ماشین را خاموش کنید و از سکوت طبیعت و مناظر فوق العاده زیبای آن لذت ببرید ! اینجاست که پیشرانه های بی سر و صدا اهمیت پیدا می کنند . جک نیز به این موضوع توجه داشته و با قرار دادن یک موتور آرام و ساکت ، خیال ما را از این نظر نیز راحت کرده است .

رانندگی با جک ، تجربه ای متفاوت برایتان خواهد بود . با درب هاب بزرگی که برای این مدل در نظر گرفته شده است ، ورود به کابین بسیار راحت و بی دغدغه می باشد . راه حلی که مشکل افراد درشت هیکل را برطرف کرده است ! داشبورد آن نیز طراحی خوب و با کیفیتی دارد . آپشن ها درست در جای خود قرار داده شده اند و دسترسی به آنها برای راننده به آسانی انجام می گیرد . چرم یکی از بهترین روکش های ممکن برای فرمان است که در جی ۵ نیز به چشم می خورد . فرمان نرم ، از ویژگی های مثبت این خودرو به شمار می رود و چاشنی خاصی به این تجربه می افزاید . دسترسی به سیستم صوتی و سیستم تهویه اتوماتیک ، از طریق کنسول میانی نیز امکان پذیر است . تسلط کامل سرنشینان جلو بر روی کلید های روی داشبورد و کنسول ، نکته ی مثبتی است که اشاره کردن به آن خالی از لطف نیست . رنگ فیبر کربنی روکش چرمی صندلی ها و داشبورد ، فضای یک خودروی سوپر اسپرت را یادآور می شوند .

جک-جی-۵-e
سوپراسپرت

 

ایمنی ، باید بیش تر از هر چیز دیگری در خرید این خودروها لحاظ شود .همه ی ما می دانیم که داشتن سیستم اخطار دهنده صوتی عقب چه نعمت بزرگی است ؛ که امروزه در اکثر خودروها ، از جمله این مدل نیز به چشم می خورد . وجود سیستم هشدار دهنده فشار باد چرخ ها ، از اتفاق های ناگوار و پیش بینی نشده ی زیادی جلوگیری می کند . ترمز ABS و فرمان هیدرولیک نیز در این خودرو تعبیه شده است . صندلی های جلو در ۸ جهت مختلف قابل تنظیم اند ؛ این ویژگی نشان می دهد که جک توجه زیادی به آسایش و راحتی سرنشینان هنگام رانندگی با این مدل داشته است .

شرکت کرمان موتور ، این خودروی باارزش را با قیمت ۵۸,۹۰۰,۰۰۰ تومان روانه ی بازار کرده است که هم اکنون به صورت نقد و اقساط به فروش می رسد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا