خودرو

نقد و بررسی خودروی هوند اCR_V

ارشاکو : کره ای ها توانسته اند سهم قابل توجهی از بازار خودروی ایران را به خود اختصاص دهند . با حضور کمرنگ آلمانی ها و در غیاب رقبای آمریکایی ، این هونداست که سود کلانی از این وضعیت نصیبش می شود .

دلیل دیگری که کره ای ها را از این لحاظ برتر کرده است ، محدودیت هایی است که به خودروهای ژاپنی ضربه زیادی وارد کرده اند . یکی از این خودروها ، تویوتا پرادو است که گرفتار قانون ممنوعیت ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی شده است ؛ و به همین ترتیب ، خودروهای محبوب ژاپنی ، یکی پس از دیگری به دلیل قانون های وارداتی ، از ورود به کشور منع شده اند . البته کره ای ها نیز با عملکرد مناسب و ارائه ی آپشن های متنوع ، نشان داده اند که لیاقت چنین جایگاهی را در کشورمان داشته اند .هوندا CR-V ، در سال ۲۰۱۴ عنوان پرفروش ترین خودروی آمریکا را بدست آورده است و قصد دارد تا با ورود به بازار ایران ، سود هنگفتی را از آن خود کند .

 فضای داخلی CR-V طراحی جالبی دارد و داشبورد آن بسیار ساده و عاری از هرگونه آپشن و دکمه ی اضافی است . دنده ی خودرو بالاتر از سطح همیشگی اش تعبیه شده است و دسترسی به آ ن را برای راننده آسان تر می کند . یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی نیز در وسط داشبورد اعمال شده است که اندازه ی آن توی چشم می زند . این طراحی ساده و بی آلایش ، برای کسانی که از داشبورد های شلوغ و گیج کننده خوششان نمی آید ، کاملا مناسب است

 از نظر ظاهر ، خطوط و شکست های زیادی بر روی بدنه ی این خودرو به چشم می خورد . اگر به سپر جلوی این مدل دقت کنید ، خواهید دید که تمام خطوط به آرم هوندا منتهی می شوند . چراغ های جلو ، کشیده و زاویه دار طراحی شده اند . فریم های آلومینیومی روی سپر ، چهره ی هوندا را قدرتمند تر از پیش نشان می دهد

پیشرانه ی ۲٫۴ لیتری این خودرو ، در ۶۴۰۰ دور در دقیقه ۱۸۸ اسب بخار قدرت دارد و به همراه یک گیربکس CVT ، حداکثر سرعت آن به ۱۹۹ کیلومتر بر ساعت می رسد . شتاب گیری نسبتا خوب این خودرو در ۸٫۵ ثانیه اتفاق می افتد . اگر از نظر اقتصادی بخواهیم این خودرو را مورد بررسی قرار دهیم ، باید بگوییم که این مدل در سیکل ترکیبی ، صدی ۸٫۴ لیتر سوخت مصرف می کند . مجهز بودن به سیستم عایق صدا ، مشابه به آنچه در هوندا ادیسه استفاده شده ، موجب شده تا CR-V به یکی از کم سر و صداترین شاسی بلندها تبدیل شود .

هوندا-cr-v-e
هونداCR_V

برای جمع کردن وسایل مسافرت ، دیگر خودتان را محدود نکنید ! هر وسیله ای را که دوست دارید ، بردارید و در صندوق عقب جادار آن قرار دهید . با تا کردن صندلی های عقب ، فضای بیشتری نیز در اختیار خواهید داشت . مسافرت با این شاسی بلند جادار و راحت ، خاطره ی فراموش نشدنی و لذت بخشی را در یاد شما بر جای می گذارد . برای داشتن دید بهتر هنگام عقب رفتن نیز ، می توانید از دوربین های تعبیه شده در خودروی خود بهره ببرید .

قیمت این خودرو ، سه برابر مبلغ اصلی آن ارزش گذاری شده است و این نکته ، تنها دلیلی است که ممکن است شما را از خرید یک خودروی فوق العاده و بی نظیر منع کند . اما ، چندین سال است همه ی خودروهای وارداتی با قیمت های چند برابر در بازار ایران به فروش می رسند و قاعدتا ، این مبلغ سه برابری نمی بایست شما را شگفت زده کرده باشد . پیش فروش این خودرو از سوی شرکت فامیلی موتور و به ارزش ۲۴۳ میلیون تومان ، آغاز شده است ؛ که تحویل آن در یک بازه ی زمانی ۶۰ روزه صورت می گیرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا