خودرو

خودرو آئودی Q5

مشخصات فنی آئودی Q5

یکی از کمپانی های معتبر که با شنیدن نام آن ، قدرت در کنار کیفیت را در ذهن ما تداعی می کنند ، آئودی است که آئودی Q5 یکی از محصولات این کمپانی است . این کمپانی آلمانی تبار ، سالهاست که به دلیل قوانین و محدودیت هایی که بر واردات خودرو حاکم است ، پشت دروازه های بسته ی ایران جاخوش کرده است . اما با بهتر شدن شرایط بازار و اقتصاد خودرو ، بهار خودرو توانست مجوز ورود یکی از خودروهای محبوب این کمپانی را بدست آورد .با نقد و بررسی خودرو همراه ما باشید.

این آلمانی سنگین وزن ، تنها در ۷٫۱ ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت دست می یابد و این سرعت را تا رسیدن به  محدوده ی ۲۲۲ کیلومتر بر ساعت ادامه می دهد . با وجود یک پیشرانه ی توربوشارژر ۲ لیتری و حداکثر توان ۲۲۴ اسب بخاری ، چنین شتاب و سرعتی دور از انتظار نیست . اگر از نظر اقتصادی این خودرو را زیر ذره بین ببریم ، خواهیم دید که در سیکل ترکیبی ، مصرف سوخت آن به ۷٫۹ لیتر می رسد و این رقم ، برای چنین جثه ای ، مصرف بالایی به شمار نمی رود .

صحبت درباره ی چهره ی خشن و قدرتمند آئودی نیز نباید فراموش شود . اولین چیزی که با نگاه به این خودرو نظرهمه را به خود جلب می کند ، خطوط عمودی و منحصر بفرد سپر جلوی آن است . البته ، از جلوه ای که آرم ۴ حلقه ای این کمپانی ، به ظاهر این خودرو می بخشد نیز نباید چشم پوشی کرد . تاکید بر اصالت آلمانی ، فاکتوری است که آئودی به آن اهمیت زیادی داده و در هر زاویه ای از این خودرو ، قدرت و اصالت خود را یادآور می شود . برخلاف چراغ های شکست دار جلو ، چراغ های مه شکن کوچک و دایره ای مانند طراحی شده اند .

Q5-B
آئودی

آئودی Q5 ، چندی پس از صدور مجوز ورود مدل Q3 همین شرکت ، به لیست خودروهای وارداتی اضافه شده است . این خودرو در کلاسی عرضه می شود که ردپایی از محصولات دو کمپانی مطرح بی ام و و لکسوس در آن به چشم  می خورد . با این وجود ، انتظار می رود که رقابتی سنگین میان این سه خودروساز قدرتمند ، در این کلاس ، دربرگیرد . از نظر قیمت ، آئودی Q5 ، در بین بی ام و X3 و لکسوس NX جای خواهد گرفت . بنابراین ، محدوده قیمتی ۳۰۰ میلیون تومان ، برای این خودرو کاملا معقول و منطقی به نظر می رسد .

در مجموع ، همه ی ویژگی هایی که از یک خودروی آلمانی انتظار می رود ، در این آئودی به چشم می خورد . امید است درهای ورودی ، به روی مدل های بیشتری از این کمپانی قابل اعتماد ، گشوده شود و خودروهای این برند با محدودیت های کمتری روانه بازار ایران شوند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا