خودرو

شاسی بلند جدید تویوتا

ژاپنی سوپر لوکس از راه رسید

به قلم ارشاکو : تویوتا ، سال های زیادی است که در رده های مختلفی توانسته عنوان پرفروش ترین کمپانی را از خود کند ؛ و اکنون نیز با عرضه ی شاسی بلند جدید تویوتا به بازار های سراسر جهان ، قصد دارد تا در این کلاس نیز به همین عنوان دست یابد . راو ۴ ، از آن دسته خودروهایی است که از همان بدو ورود ، توجه خیلی ها را به خود جلب کرده است و قیاس آن با هر مدلی کار درستی نیست . هیوندای توسان ، و کیا اسپورتیج در ایران ، و سوبارو فارستر در سایر کشورها ، از رقبای اصلی این شاهزاده ی جوان تویوتا ، به شمار می روند .

داخل کابین شاسی بلند تویوتا کاملا ساکت و بی سر و صداست و می توانید با خیال راحت از سکوت طبیعت لذت ببرید . برای تجهیزات داخلی از مواد مرغوبی استفاده شده و صندلی ها بسیار نرم و راحت طراحی شده اند . برای راحتی بیشتر سرنشینان عقب ، فضای زیادی بین صندلی های عقب و جلو در نظر گرفته شده است . در صدر این نکات مثبت ، صندوق عقب جادار آن قرار دارد که راو را به یک خودروی ایده آل برای مسافرت تبدیل می کند . تویوتا با ظرفیت ۵ نفره ی خود به بازار عرضه خواهد شد ؛ در این صورت می توانید یک گردش دوستانه و یا خانوادگی را با این مدل تجربه کنید . برای مطالعه مقاله قبلی ما می توانید بر روی عنوان” بازگشت دوباره فراری به اوج “کلیک کنید.

سیستم ترمز شاسی بلند تویوتا کمی آزاد است و از لحظه ی فشردن پدال تا توقف کامل خودرو ، مسافت زیادی طی می شود ؛ که البته در این کلاس ، چنین نتیجه ای دور از انتظار نیست . سیستم فرمان ثبات خاصی دارد ؛ اما به هیچ عنوان سخت و خشک نیست . عکس العمل آن کاملا سریع و متناسب و حرکات بدنه با جهت گیری های فرمان هماهنگ است . بدنه ی مستحکم از ویژگی های مثبت این مدل به شمار می رود ؛ اما نباید رانندگی اسپرتی از آن انتظار داشت .

راو-۴-a
تویوتا

پیشرانه ها تاثیر بسزایی بر روی اعتبار یک خودرو دارند و از عوامل اصلی در فروش آنهابه شمار می آیند . یک موتور V-6 که می تواند تنها در ۶٫۴ ثانیه از صفر تا صد شتاب گیرد ، همان چیزی است که این خودرو را در کلاس خود جذاب جلوه می دهد . یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نیز در حین رانندگی شما را همراهی می کند . البته ، اگر در شهرهای بزرگی چون تهران ، اصفهان ، و مشهد زندگی می کنید و می بایست هر روز یک مسیر پرترافیکرا تا محل کار طی کنید ، می توانید از قابلیت تعویض دنده دستی این خودرو نیز بهره ببرید .

مثل همیشه ، بر روی درب عقب این خودرو ، آرم تویوتا درکنار یک چرخ یدک ، اصالت ژاپنی خود را به رخ می کشد ؛ لازم به ذکر است که قرار گرفتن این چرخ کاملا اختیاری است و در صورت عدم تمایل ، می توانید آن را در زیر کفپوش صندوق عقب مخفی کنید . اندازه ی بزرگ این خودرو در کنار طراحی زیبای بدنه ی آن ، ترکیب فوق العاده ای را بوجود آورده است . خط زاویه داری که از چراغ های کشیده و بزرگ راو خارج شده است ، در آخر به آرم آشنای تویوتا منتهی می شود . چراغ های مه شکن به صورت دایره ای و در پایین سپر طراحی شده اند و تضاد زیبایی بین انحنای این چراغ ها و شکست و زاویه ی چراغ های جلو بوجود آمده است . در مجموع ، راو۴ ظاهری شیک و جذابی دارد ، و به آسانی در ذهن ها ماندگار می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا