خودرو

هاچ بک در راه ایران

خودروهای ژاپنی از محبوبیت ویژه ای در کشور ما برخوردارند و از گذشته تاکنون ، ایران بازار مناسب و سودآوری برای این کشور بوده است . با ارشاکو همراه باشید…

چند وقتی است که خبر از ورود سه مدل از خودروهای جذاب و باکیفیت سوزوکی به ایران ، به گوش می رسد . سوزوکی سوئیفت ، یک هاچ بک کوچک است که رانندگی با آن فوق العاده راحت و ساده می باشد . هاچ بک ، کلاس شلوغی نیست اما طرفداران خاص خود را دارد . با وضعیت ترافیک جاده ها و نبودن فضای کافی برای پارک کردن ، داشتن یک خودروی کوچک و جمع و جور ، نعمت بزرگی است.

در میان سه خودروی حاضر در این جمع ، بدون هیچ تردیدی سوئیفت پیشروترین و قدیمی ترین مدل تولیدی سوزوکی به حساب می آید . بر روی بدنه ی این خودرو خطوط متعددی به چشم نمی خورد و در یک کلام ، ظاهر منحنی و بیضی شکلی دارد . با این حال ، تنها چیزی که چهره ی این مدل را برای جوانان بسیار جذاب می کند ، چراغ های بزرگ آن است . معمولا با آمدن اسم هاچ بک ، همه یاد فضای کم و صندلی های ناراحت و کوچک آن می افتند . اما این کمپانی بی نظیر ، فضایی به اندازه ی ۲۱۰ لیتر برای صندوق عقب این خودرو در نظر گرفته است ؛ تا حدی که می توانید با آن به مسافرت نیز بروید و با آسایش کامل از طبیعت لذت ببرید .

 

suzuki-a
هاچ بک سوزوکی

 

روکش صندلی ها از جنس پارچه است و همرنگ با داشبورد طراحی شده است . اغلب خانواده های پرجمعیت ، اصلا فکر خرید یک خودروی هاچ بک به ذهنشان خطور هم نمی کند . اما ، سوزوکی فضای کافی برای ۵ نفر را در این خودرو تعبیه کرده است ! یک هاچ بک جادار که هم چابک است ، و شما را از ترافیک می رهاند ، هم جادار است که مسافرت با آن را نیز برای شما امکان پذیر می کند و هم برای ۵ نفر ظرفیت دارد که خانواده های پرجمعیت را به سوی خود جذب می کند . این همه ویژگی مثبت ، تنها در یک سوزوکی کوچک ! از لحاظ سیستم های ایمنی نیز ، اصالت ژاپنی آن گویای همه چیز می باشد .

این خودرو بسته به بازار فروش ، با پیشرانه های مختلفی عرضه می شود که در داخل کشور به احتمال فراوان با پیشرانه ۱٫۴ لیتری به قدرت ۹۵ اسب بخار مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در کنار گیربکس ۵ دنده دستی، یک جعبه دنده متغیر پیوسته نیز در مدل های جی ال، جی ای و جی ال ایکس قابل سفارش است . البته سوزوکی یک مدل اسپرت از این خودرو را نیز در فهرست فروش خود دارد که از یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری به قدرت ۱۳۶ اسب بخار و گشتاور ۱۶۰ نیوتن متری بهره می برد. این مدل اسپرت ، کاملا مناسب افرادی است که به دنبال یک خودروی سریع و چابک برای خلاص شدن از دست ترافیک های سنگین می باشند . از نظر اقتصادی نیز خودروهای هاچ بک کاملا به صرفه و بهینه عمل می کنند . با داشتن خودروهایی از این کلاس ، به هیچ عنوان لازم نیست هزینه ی زیادی را صرف پر کردن باک بنزین آنها کنید . این سوزوکی هاچ بک ، در سیکل ترکیبی ، صدی ۵٫۱ لیتر سوخت مصرف می کند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا