ورزش و سلامتی

با استفاده از این خوراکی ها سوخت و ساز بدنتان را افزایش دهید

افزایش متابولیسم یا سوخت و ساز بدن اصلی ترین عامل تناسب اندام و از بین رفتن چربی است .متابولیسم بدن شما تا حدودی به ژنتیک و عوامل وراثتی بستگی دارد اما با کمک ورزش و تغذیه میتوانید آن را افزایش دهید و روند لاغری و تناسب اندام را سریعا طی کنید .در این بخش ۹ ماده غذایی را به شما پیشنهاد میکنیم که به صورت طبیعی سوخت و ساز بدن شما را افزایش میدهند و عموما در دسترس همه قرار دارند .

سفیده تخم مرغ

طبق تحقیقات انجام شده در شیکاگو  سفیده تخم مرغ حاوی مقادیر بالایی زنجیره آمینو اسیدی است و میتواند به طرز قابل توجهی متابولیسم بدن را افزایش دهد .همچنین تخم مرغ کامل سرشار از پروتئین ها و ویتامین D است .

گوشت بدون چربی

گوشت حاوی مقادیر خوبی آهن است و میتواند کمبود آهن بدن را جبران کرده و سوخت و ساز بدن را افزایش دهد .گوشت ،مرغ و غلات غنی شده با آهن در برنامه غذایی روزانه به برطرف کردن فقر آهن کمک زیادی میکنند .نبودن مواد معدنی و املاح مورد نیاز در بدن یکی از عوامل کم شدن متابولیسم است .

آب

نوشیدنی ساده ای که همیشه در دسترس است و کمتر کسی برای چربی سوزی به آن توجه دارد .نبودن آب کافی و دهیتراته شدن بدن باعث کند شدن متابولیسم و ایجاد مشکلات گوارشی و کلیوی میشود .به راحتی با نوشیدن آب خنک (نه خیلی سرد) باعث میشوید بدن شما کالری بیشتری برای گرم کردن آن بسوزاند و دمای آب را با محیط داخلی یکسان کند .

فلفل تند

فلفل های تند حاوی ماده ای شیمیایی به نام کپسایسین هستند که به صورت قابل توجهی متابولیسم بدن را افزایش میدهد .طبق تحقیقات انجام شده اگر افراد بتوانند در روز حداقل یک قاشق فلفل خرد شده تازه یا خشک را به همراه یکی از وعده ها مصرف کنند ،بعد از مدت کوتاهی به طور محسوسی شاهد کاهش وزن خود خواهند بود .همچنین فلفل ها منبع فوق العاده ای از ویتامین C هستند .

قهوه

طبق تحقیقات انجام شده افرادی که نوشیدنی های حاوی کافئین و قهوه مصرف میکنند اندام متناسب تری نسبت به افرادی دارند که نوشیدنی های فاقد کافئین مصرف میکنند .کافئین تا ۱۶ درصد متابولیسم و سوخت و ساز بدن را افزایش میدهد به همین دلیل گزینه مناسبی برای کسانی است که قصد لاغری دارند .

چای سبز

بررسی ها نشان میدهد در چای سبز ترکیبی گیاهی به نام EGCG وجود دارد که سوخت و ساز بدن را تا حدود بسیار زیادی افزایش میدهد .مصرف چای سبز در برنامه غذایی رویکرد مناسبی جهت چربی سوزی است اما مصرف بیش از حد آن میتواند صدماتی را برای بدن به همراه داشته باشد .

شیر کم چرب

طبق بررسی های صورت گرفته در دانشگاه تنسی کلسیم موجود در شیر عملکرد بدن شما را بهبود میبخشد و روند چربی سوزی را با استفاده از افزایش متابولیسم بیشتر میکند .علاوه بر این شیر با داشتن مقادیر مناسبی کلسیم ،سوخت اصلی ماهیچه های بدن را فراهم میکند .

سبوس

سبوس (گندم ،برنج و … )به همراه غذا ساز و کار بدن شما را بالا برده و سبب چربی سوزی بیشتر میشود .با مصرف سبوس و غلات سبوسدار حجم بیشتری از معده پرشده و دیرتر احساس گشنگی میکنید .همچنین سبوس به عملکرد درست دستگاه گوارش کمک زیادی میکند .

عدس

کمبود آهن که یکی از املاح مورد نیاز بدن است ،سوخت و ساز را کاهش داده و موجب افزایش وزن یا چاقی میشود .با مصرف روزانه یک فنجان عدس حدودا ۳۵ درصد از نیاز روزانه خود به آهن را برطرف میکنید .مشکل کمبود آهن به خصوص در خانم ها شایع است و یکی از عوامل افزایش چربی و وزن میباشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا