ورزش و سلامتی

از خواص روغن ها غافل نشوید

روغن های گیاهی و برخی از روغن های جانوری از دیرباز مورد توجه اطباء سنتی بوده اند.اما امروزه متاسفانه شاهد کاهش مصرف آنها شده ایم در حالی که این روغن ها خواص بسیار زیادی دارند.به راحتی میتوانید از این روغن ها در درمان ریزش مو، خشکی پوست، ترک های کف پا، گرم کردن پوست، درد مفاصل و … استفاده کرد.با ما همراه باشید تا با برخی از این روغن ها آشنا شویم.

روغن زیتون :

روغن زیتون یکی از محبوبترین و معروفترین روغن های گیاهی است که در بسیاری موارد به جز موارد درمانی هم کاربرد دارد.روغن زیتون از میوه خام و تلخ زیتون گرفته میشود و به صورت طبیعی بوی زیتون و تلخی میدهد اما گاهی این تلخی و بوی زیتون از روغن جدا میشود و متاسفانه خواص آن را کاهش میدهد.به هرحال تعدادی از بوی روغن زیتون استقبال نمیکنند و آن را  به صورت تصفیه شده مصرف میکنند.

روغن زیتون یکی از بهترین گزینه ها برای درمان ریزش مو و رویش مجدد موهای از دست رفته است.به این صورت که هرشب کف سر خود را به خوبی با روغن زیتون ماساژ دهید و پس از ۳ الی ۴ ساعت با آب گرم و یک شامپوی گیاهی یا شامپوی بچه شستشو دهید.اینکار را حداقل به مدت یک ماه انجام دهید تا شاهد رویش و تقویت موهای خود باشید.روغن زیتون به دلیل طبیعت گرم خود پوست سر را گرم میکند و باعث رویش مجدد موهای سر میشود.

همچنین اگر رنگ گرفتن موها برای شما مانعی ندارد و کم اهمیت است میتوانید از ترکیب روغن زیتون و حنا برای تقویت بیشتر موهای خود استفاده کنید.البته حنا مانند رنگ های شیمیایی عمل نمیکند و در صورت رنگدهی به موهای مشکی و تیره تنها حاله ای از رنگ قهوه ای به جای میگذارد.

اگر کف پا و یا پوست بدن شما خشک است میتوانید از روغن زیتون و یا روغن ارده ی کنجد استفاده کنید و بدن را با آن ماساژ دهید.

روغن زیتون گزینه ی مناسبی برای برطرف کردن یبوست و کارکرد مناسب روده هاست و مصرف روزانه آن به کسانی که مشکل دستگاه گوارش و دفع دارند بسیار توصیه شده است.

روغن ارده ی کنجد :

این روغن با روغن کنجد متفاوت است، از این نظر که روغن ارده ی کنجد از کنجد آسیاب شده ( ارده ) گرفته میشود در حالی که روغن کنجد از دانه ی کنجد تهیه میشود.تاثیر و خواص روغن ارده از روغن کنجد به مراتب بیشتر است.روغن کنجد تنظیم کننده ی کلسترول خون است و مصرف آن تا حدود زیادی در این امر موثر است.

خانم هایی که به تازگی زایمان کرده اند برای از بین بردن ترکهای زایمان میتوانند روی شکم و محل ترکها را با روغن ارده کنجد به خوبی ماساژ دهند و محل را با پارچه ببندند.

همانطور که کمی قبلتر ذکر شد روغن ارده برای درمان خشکی و ترک کف پا بسیار مفید است.برای این منظور پا را به خوبی با روغن ماساژ دهید و یک جوراب نخی و گشاد به پا کنید.

برخی دیگر از خواص روغن ارده کنجد عبارتند از رفع سودا، رفع ادرارسوختگی پای کودکان، چاق کننده، ملین و …

روغن سیاهدانه :

روغن سیاهدانه طبیعتی بسیار گرم دارد.از این روغن در موارد زیادی استفاده میشود.میتوانید برای رویش مجدد موهای از دست رفته از روغن سیاهدانه هم استفاده کنید.به اینصورت که کف سر را خوب با روغن ماساژ دهید و ۳ الی ۴ ساعت بعد با آب گرم و شامپوی گیاهی یا شامپوی بچه شستشو دهید.تاثیر روغن سیاهدانه در گرم کردن پوست سر و طبیعت سرد سر به مراتب بیشتر است.

از روغن سیاهدانه در درمان ترشحات گلو، درمان مجاری ادرار و ناحیه تناسلی، سفیدی موها، تناسب اندام و زیبایی و … استفاده میشود.

 

روغن بنفشه :

از روغن بنفشه در درمان ریزش مو، درمان سینوزیت ، درمان گرفتگی بینی و رفع سردردهای سینوزیتی و … استفاده میشود.به منظور درمان سینوزیت مقداری از روغن را شب ها بر روی محل سینوس ها ماساژ دهید و از روغن به اندازه یک قطره در هر سوراخ بینی بچکانید.همچنین برای درمان سردردهای سینوزیتی این روغن را بر روی پیشانی و شقیقه ها ماساژ میدهند.

 

روغن هندوانه ابوجهل یا حنظل :

از این روغن در درمان دندان درد، عصب کشی و پرکردن دندان استفاده میشود.برای تهیه این روغن یک هندوانه ابوجهل را از بالا سوراخ کنید و کمی از محتویات آن را بردارید و روغن زیتون یا ارده داخل هندوانه بریزید.به مدت چند ساعت با حرارت بسیار ملایم در فر بپزید و از روغن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا