دنیای دیجیتال

نقد و بررسی Samsung Galaxy S4

معرفی :

گوشی موبایل Galaxy S4 سامسونگ آپشن های زیادی را برای کارایی هر چه بهتر ارائه داده است. به دنبال Galaxy S3 سامسونگ که یکی از موفق آمیز ترین گوشی های اندرویدی تا به امروز محسوب می شود ، کمپانی سامسونگ Galaxy S4 را به منظور یک رقابت جدی با رقبای دیرینه ی خود ، مخصوصا اپل روانه ی بازار کرد و یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند ساخته شده تا به این تاریخ محسوب می‌شود و از مهم‌ترین تغییرات ایجاد شده در آن نسبت به Galaxy S3 می‌توان به صفحه نمایش با کیفیت‌تر، پردازنده قوی‌تر و دوربین بهتر اشاره کرد.

تنها ویژگی ای که همچنان در گوشی های سری سامسونگ دیده می شود و باعث آزار کاربران این گوشی شده است ، بدنه ی پلاستیکی آن است که با این همه ویژگی های شگفت در این گوشی متاسفانه باز هم باید این بدنه ی معمولی را در Galaxy S4 شاهد باشیم. اما به دلیل وجود یک قاب دور گوشی که کمی از صفحه نمایش آن برآمده تر است ، احساس راحتی خوبی را وقتی آن را در دستانتان می گیرید تجربه خواهید کرد و کار را با آن لذت بخش تر می کند .

محل قرارگیری کلیدها نسبت به Galaxy S3 کوچکترین تغییری نداشته است ، دکمه ی پاور همچنان سمت راست بدنه قرار دارد و در طرف مقابل آن نیز کلیدهای کنترل صدا وجود دارند . لبه بالایی گوشی محل قرار گیری جک ۳٫۵ میلی متری هدفون و میکروفون  به همراه یک سنسور مادون قرمز است . در قسمت پشت بدنه تغییرات کوچکی را از جمله قرارگیری فلش زیر دوربین و یک بلندگونیز قسمت پایین قاب مشاهده می کنیم .

Samsung Galaxy S4 در مقابل Samsung Galaxy S3 و سایر رقبا :

خفاش خاموش یا همان Galaxy S4 سامسونگ یک ابر گوشی هوشمند بسیار چشمگیر محسوب می شود .وحتی می توان ثبت کرد که چشمگیر ترین و بهترین گوشی سامسونگ تا به امروز می باشد . حداقل اینکه با وجود یک صفحه نمایش ۵ اینچی بدون هیچ بخش اضافه ای ، در مقایسه با گوشی S3 که دارای یک صفحه نمایش ۴٫۸ اینچی است از جایگاه بالاتری برخوردار است .

ضخامت آن ۷٫۹ میلی متر ، قد یا ارتفاع آن ۱۳۶٫۶ میلی متر و عرض یا پهنای آن نیز ۶۹٫۸ میلی متر می باشد . طول آن هیچ تغییری نسبت به S3 نداشته  اما قطر این گوشی ۷٫۹ میلی متر است که نسبت به ۸٫۶ میلی متر Galaxy S3 یک مقدار کمی باریک ‌تر شده است. وزن گوشی نیز تغییر خاصی نداشته است و ۱۳۰ گرم می‌باشد.

صفحه نمایش :

سامسونگ فقط یک صفحه نمایش بزرگتر را برای این گوشی نساخته بلکه با استفاده از رزولوشن ۱,۹۲۰x  ۱,۰۸۰و سوپر AMOLED با دقت Full HD از یک صفحه نمایش واقعا خیره کننده بهره مند است که دارای یک افزایش ۷۲۰ پیکسلی نسبت Galaxy S3 می باشد و یک ویژگی فوق العاده ای را در این گوشی ایجاد کرده و مسلما بهترین صفحه نمایشی است که در بین گوشی های هوشمند هم نوع خود دیده شده است .

صفحه نمایش Galaxy S4 همانند تلفن همراه نوکیا لومیا ۹۲۰، به تمامی لمس‌ها واکنش نشان داده و حتی با دستکش نیز می‌توان با آن کار کرد. اما چیزی که در این صفحه نمایش ما را مجذوب خود کرده، کنتراست فوق‌العاده آن می باشد که تا به امروز رقیبی برای آن دیده نشده است. همچنین، با اینکه این صفحه نمایش از نوع Super AMOLED است، ولی عملکرد آن در زوایای مختلف فوق‌العاده است.

 رنگ‌ها نیز بسیار اشباع شده تولید می‌شوند .اما سامسونگ این امکان را برای کاربران قرار داده تا نوع نمایش رنگ‌ها را تغییر دهند و اگر کسی از رنگ‌های اشباع شده Super AMOLED ها رضایت نداشت، می‌تواند نوع نمایش رنگ‌ها را تغییر دهد. در ضمن، عملکرد صفحه نمایش در زیر نور مستقیم و شرایط نوری قوی نیز مساعد است، با اینکه نسبت به Galaxy S3 پیشرفت چندانی نداشته و همچنان از گوشی‌هایی مانند iPhone 5 و Nokia 808 PureView ضعیف‌تر عمل می کند اما به طور کلی ، باید بگوییم که بهترین قسمت این گوشی که مجذوب آن خواهید شد، صفحه نمایش آن است که می‌توان آن را بی رقیب و بهترین در نوع خود دانست.

 

ویژگی های کلیدی Samsung Galaxy S4 :

Galaxy S4 یکی از قوی ترین گوشی ها بدلیل وجود پردازنده ی چهار هسته ای ۱٫۹ گیگاهرتزی در میان گوشی های اندرویدی محسوب می شود .  البته لازم به ذکر است که یک نسخه ی هشت هسته ای نیز از این گوشی تولید شده است .که با این وجود این گوشی  از سرعت فوق العاده ای در ارائه ی برنامه های سنگین و بازی و برنامه های چند رسانه ای برخوردار خواهد بود .

ارتقاء سخت افزار Samsung Galaxy S4 در پی افزایش کیفیت گوشی های اندرویدی بوده است و از دیگر ویژگی های بسیار بارز این گوشی می توان به وجود یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در قسمت پشت گوشی همانند Sony Xperia Z اشاره کرد که از کیفیت ضبط ۱۰۸۰ پیکسل البته به صورت Full HD همراه با فلش برخوردار است .

در ضمن این گوشی به یک دوربین ۲ مگاپیکسلی در قسمت جلو نیز با همان کیفیت ۱۰۸۰ پیکسلی Full HD ضبط ویدئو ( با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ) مجهز شده است . دوربین های S4 فوق العاده می باشند و وجود ویژگی جدید Dual Shot به شما امکان استفاده ی همزمان از هر دو دوربین را می دهد .

ویژگی Dual Shot  به شما اجازه می دهد تا یک عکس یا فیلم را به طور همزمان با هر دو دوربین بگیرید و در نهایت حاصل کار به صورت تصویر در تصویر روی صفحه ی نمایش ظاهر می شود . در ضمن، این دوربین قادر است تا عکس‌ها را HDR و Panorama نیز ثبت نماید. جالب‌ترین قابلیت اضافه شده روی دوربین این گوشی  Cinema Photo نام دارد که مشابه قابلیت Cinemagraph گوشی‌های نوکیا بوده و به شما این امکان را می دهد تا در ویدئوهای ضبط شده توسط  Galaxy S4، بخشی را ثابت نگه داشته و تنها سوژه مورد نظر متحرک باشد. به علاوه می‌توانید در عکس‌های گرفته شده، بخش‌هایی که تمایل دارید را حذف کنید.  اما در مورد کیفیت عکس‌ها لازم است بگوییم که در این مورد نیز سامسونگ جزو پیشتازان بازار قرار گرفته است ، کیفیت عکس‌های ثبت شده توسط دوربین این گوشی، فوق العاده است و توجه هر کاربری را به خود جلب می کند .

از ویژگی های اصلی آن ، پشتیبانی از سیستم عامل اندروید ۴٫۲٫۲ Jelly Bean و وجود قابلیت TouchWiz UI  می باشد .

سامسونگ امکانات و نرم افزار های مختلفی را بر روی گوشی جدید خود قرار داده که شامل برنامه های متعددی است که به صورت پیش فرض روی این گوشی نصب شده است .

از جمله ویژگی های دیگری که روی این گوشی وجود دارد ، LTE 4G  و NFC و حتی کنترل از راه دور مادون قرمز (IR) می باشد ، برخلاف HTC One ،به اسلات کارت حافظه microSD برای افزایش حافظه تا ۱۶GB ، ۳۲GB و ۶۴GB به منظور یک ذخیره سازی واقعی مجهز شده است .

Samsung Galaxy S4 به عنوان آخرین گوشی از خانواده Galaxy S سامسونگ می‌باشدکه این کمپانی هر چه در توان داشته را به منظور چشمگیرتر کردن در این گوشی قرار داده است تا بتواند از همه ی رقبایش پیشی بگیرد  در واقعیت هم، این گوشی یک گوشی فوق‌العاده است. اما متاسفیم که هنوز کمپانی کره ای سامسونگ اعتقادی به بهتر کردن کیفیت ساخت بدنه ی گوشی های خود ندارد و همگی آن‌ها را از معمولی‌ترین نوع پلاستیک ساخته است.

 

۲۱۳۶۱۷۵۹_۱_۲_PROD_45
Samsung Galaxy S4

 

شناسنامه ی محصول :

  • پردازنده : پردازنده ی چهار هسته ای Exynos 5 با سرعت ۱٫۹ گیگاهرتز
  • پردازنده ی گرافیکی : PowerVR SGX 544MP3
  • صفحه نمایش : صفحه نمایش ۵ اینچی touchscreen با رزولوشن ۱,۹۲۰x 1,080
  • نوع صفحه نمایش : خازنی از نوع Super AMOLED 
  •  حافظه ی داخلی : ۱۶۳۸۴ مگابایت
  • نوع کارت حافظه : Micro SD
  • توضیحات کارت حافظه : قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه‌ی MicroSD تا ۶۴ گیگابایت
  • رنگ : مشکی و سفید
  • وزن : ۱۳۰ گرم
  • دوربین پشت : ۱۳ مگاپیکسل
  • دوربین جلو : ۲ مگاپیکسل
  • سیستم عامل : اندروید ۲٫۲ JellyBean
  • باتری : باتری لیتیومی استاندارد

 

نقاط قوت :

صفحه نمایش خیره کننده ی ۵ اینچی Full HD

استفاده از پردازنده ی قدرتمند چهارهسته ای

دوربین ۱۳ مگاپیکسلی

پشتیبانی از کارت حافظه‌ی MicroSD

سیستم عامل اندروید ۴٫۲

دارای حسگر های متنوع با امکانات فراوان

 

نقاط ضعف :

بدنه ی پلاستیکی

قیمت نسبتا گران

 

مناسب برای :

کاربران حرفه ای

کاربرانی که به دنبال یک گوشی با عملکرد بالا می گردند 

محصولات مشابه با Samsung Galaxy S4 :

Samsung Galaxy S3

Sony Xperia Z

Apple iPhone 5

HTC One

 

پاورقی :

Super AMOLED : در نمایشگرهای Super AMOLED سنسورهای حساس به لمس با شیشه نمایشگر ادغام شده است. با این کار حداقل یک لایه از نمایشگر کم شده. در حال حاضر این نمایشگر فقط توسط سامسونگ تولید می شود و آن را بیشتر روی محصولات این شرکت می بینید. ‏نمایشگرهای AMOLED کیفیت فوق العاده ای دارند، در آنها لایه نوردهی از عقب که به صورت مجزا بود حذف شده و با دیگر لایه ها مخلوط شده است.

 

TouchWiz: TouchWiz  یک رابط کاربری (User Interface) است که توسط کمپانی سامسونگ (Samsung) طراحی و توسعه داده شده است. این رابط بعضی مواقع به عنوان سیستم عامل شناخته شده است که این امر کاملا اشتباه است. این رابط در گوشی هایی با ویژگی های پیچیده استفاده می شود و برای کمپانی های دیگر قابل استفاده نمی باشد. رابط کاربری TouchWiz هم در سیستم عامل Bada و هم در سیستم عامل Android استفاده شده است.

 

NFC: Near field communication یا ارتباط حوزه نزدیک (NFC) یک فناوری استاندارد در تلفن های هوشمند و ابزارهای مشابه برای برقراری ارتباطات رادیویی با یکدیگر و در مجاورت هم می باشد. این ارتباط در حدود چند سانتیمتر صورت می گیرد که در حال حاضر این فناوری شامل تبادل داده ها می شود و راه اندازی یا نصب آن در برابر فناوری های ارتباطی پیچیده تری مثل Wi-Fi ساده تر است.

LTE 4G :  LTE یا همان نسل چهارم یا (۴G) واژه‌ای است که برای توصیف شبکه‌های بی‌سیم تکامل‌یافته یا ماورای نسل سوم استفاده می‌شود و شاید بتوان گفت نام تجاری آن در۳GPP به صورت LTE است. نسل چهارم، یک راه‌حل جامع بر مبنای IP برای انتقال صدا، تصویر و داده استفاده می‌کند و بر پایه اصل “هرجا و هر زمان” داده‌ها را با سرعتی بسیار بالاتر از نسل‌های قبل در اختیار کاربر قرار می‌دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا