آرایشی و زیبایی

چه زمان هایی بهتر است به متخصص های پوست مراجعه کنیم ؟

به قلم فروشگاه اینترنتی ارشاکو : علت های زیادی وجود دارند که می توانند باعث رجوع به دکتر و یا متخصص پوست شوند . ولی متاسفانه افراد به محض دیدن یک خال و یا چین و چروک بر روی پوست خود تازه یاد مراجعه به یک متخصص پوست می افتند .

وضعیت نامناسب موها 

کچلی اغلب ژنتیکی است اما مراجعه به موقع به متخصص پوست می تواند موثر واقع شود و مانع از دست رفتن پیاز مو شود. شوره سر و یا ریزش مو هر کدام یک وضعیت نامناسب مو محسوب می شوند که می توانند با مراجعه به یک متخصص پوست بررسی و درمان شوند . از شستن زیاد مو تا استرس می تواند باعث تراکم پیدا کردن سلول های مرده پوست شود که به هم می چسبد و به صورت شوره سر می ریزد.

 

نداشتن ناخن هایی سالم 

ناخن های پوسته پوسته دارای حفره ، رنگ غیر عادی یا شکننده می تواند نشانه مشکلات متعددی از پسوریازیس گرفته تا کمبود موادمغذی و اختلالات تیروئید باشد. وجود مشکل در سیستم بدن که می تواند باعث ایجاد و یا تاثیر بر روی دیگر اعضای بدن می تواند شود. در این بین گرچه مشکل موجود در ناخن هایتان ممکن است چندان ناراحتی ایجاد نکند ولی می توان نشانه ای از یک مشکل در بدن تان باشد .

 

پوست
پوست

وجود زخم های دهانی 

برخی از بیماری ها که تنها در اطراف دهان بروز می دهند ، توسط متخصصان پوست قابل درمان هستند .  آفت دهان که آفت افتوس نام دارد با اختلالات سیستم ایمنی و بیماری های گوارشی ارتباط دارد.این احتمال وجود دارد که یک متخصص پوست بتواند ارتباط این بیماری ومشکلات گوارشی را پیدا کند اما یک پزشک دیگر نتواند.

 

برآمدگی در قسمت های تناسلی 

برخی از مشکلاتی که در ناحیه تناسلی ایجاد می گردند ،اعم از مشکلات قارچی و یا عفونت های پوستی در تخصص یک متخصص پوست قرار دارد که مردم به اشتباه به محض دیدن چنین بیماری هایی به متخصص زنان مراجعه می نمایند .

 

افسردگی 

البته در صورت احساس افسردگی اولین محل مراجعه نباید مطب یک متخصص پوست باشد مگر این که همراه با مشکلات پوستی یا ناخن باشد.پسوریازیس و مشکلات دیگر پوستی نوعی بیماری التهابی است و التهاب را با اختلالات خلقی مانند افسردگی ارتباط می دهند .با درمان کردن پسوریازیس احتمال بر طرف شدن افسردگی نیز وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا