دنیای دیجیتال

آیا باز گذاشتن درب کیس درست است ؟

به قلم ارشاکو : حتما شما هم افرادی زیادی را دیده اید که همیشه درب کیسشان باز است و سالیان سال است که از کیس کامپیوتر خود به این صورت استفاده می کنند و هیچ اتفاقی برای کامپیوترشان نیافتاده است ، اما آیا واقعا این کار ، کار درستی است یا خیر . اگر شما هم مانند ما مشتاق به دانستن جواب این سوال هستید در ادامه این مطلب از ارشاکو همراه ما بمانید ….

 

نفوذ گرد و خاک بیشتر 

 

گرد و خاک اصلی ترین عامل خرابی قطعات کامپیوتری می باشد . گرد و خاک از تماس مادر برد و دیگر قطعات تون با هوا جلوگیری کرده و در نتیجه از خنک شدن ان ها جلوگیری خواهد کرد . حتی گرد و خاک دور فن می تواند باعث خاموش شدن ناگهانی سیستم تون شود .

 

ریختن مایعات یا افتادن قطعه ای فلزی

 

حتما می دانید که اتصال کوتاه شدن به این معنی است که هر رسانایی دو قطعه الکترونیکی رو که نباید با هم هیچ اتصالی داشته باشند رو حتی برای یک لحظه هم که شده به هم متصل کند . و بهتر است بدانید که یک برد به آسانی می تونه این اتفاق براش بیافته و اتصال کوتاه بشه و بسوزه !!!

یا حتی ریختن آب هم می تونه باعث سوختن و اتصالی بردتون بشود ، پس بهتر است که خیلی حواستان را جمع کنید .

 

کیس
کیس

 

در نهایت بهتر است بدانید که باز گذاشتن درب کیس فقط به ما مردم ایران ربط نداره و شاید اصلا نیمی از مردم دنیا همین کار رو می کنند ولی این نیم تونه ادعایی برای درستی این کار باشه و به شما حق این کار رو بده ، شما با این کارتون سیستم تهویه هوایی که برای کیس طراحی شده رو به هم می زنید . کیس به گونه ای طراحی شده که هوا از از طرف درب کیس وارد شده و از پاور یا هر خروجی دیگه ای خارج بشه و شما با این کارتون دارین این نظم رو به هم می زنید . پس امیدواریم اگر شما هم جزو کسانی بودید که درب کیس خود را باز می گذاشتند با خوندن این مطلب دیگه از ادامه این کار منصرف بشین. اگر تجربه ای هم از باز گذاشتن درب کیس تون دارید , عالی خواهد شد که اون رو با ما و دوستان خودتون به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا