متفرقهمعرفی انواع عطر و ادکلن های جدید

چرا عطر را 45 دقیقه بعد از تست کردن باید خرید؟

نود و نه درصد از ما دچار این اشتباه می شویم که بلافاصله بعد از تست کردن عطر اقدام به خرید آن می نماییم . این کار کاملا اشتباه است , چون هر رایحه عطری از نت های مختلفی تشکیل شده است,اما منظور از نت های عطری چیست؟ برای دانستن پاسخ این سوال از شما دعوت می کنم در ادامه با ارشاکو همراه شوید .
 عطرها از رایحه های مختلفی تشکیل یافته اند که در اینجا اسامی آن ها را که عبارتند از رایحه گل ، رایحه شرقی ,رایحه خاک ,رایحه سبز , رایحه سرخس , رایحه اقیانوس , و رایحه چوب , نام می بریم . 

هرکدام از این رایحه ها از سه قسمت تشکیل یافته است.هرکدام از این قسمت ها را یک نت می نامند . به طور دقیق تر هر رایحه از سه نت آغازین ،میانی و پایانی تشکیل یافته است که در نهایت یک رایحه هماهنگ را بوجود می‌آورند.این نت ‌ها به مرور زمان آشکار می‌شوند، اولین بویی که از عطر به مشام می‌رسد مربوط به نت آغازین می‌باشد. به دنبال آن نت میانی احساس می‌شود و در آخرین مرحله نت پایانی خود را به تدریج آشکار می‌نماید. و دقیقا تفاوت بویایی میان این نت ها باعث میشود که بگوییم عطرها را بلافاصله بعد از تست نخرید . در ادامه به شرح دقیق چرایی این موضوع می پردازیم.

هرم نت های عطر
هرم نت های عطر

نت آغازین
اصلا منظور از نت آغازین چیست؟ بویی است که به محض استفاده از یک عطر به مشام می‌رسد. نت‌های بالایی شامل ملکولهای کوچک و سبکی هستند که به سرعت تبخیر می‌شوند. آن‌ها در شکل‌گیری احساس اولیه یک فرد نسبت به آن عطر نقش مهمی ایفا کرده و در نتیجه در فروش آن عطر بسیار حیاتی می‌باشند. بیشتر مردم با استشمام این نت اقدام به خرید عطر می کنند که کاملا در اشتباهند!!!

 

نت آغازین
نت آغازین

نت میانی
 بویی است که درست زمانی که نت بالایی در حال محو شدن می‌باشد خود را نشان می‌دهد. ترکیبات نت میانی قلب یا بدنه اصلی یک عطر را تشکیل می‌دهند و به عنوان یک پوشش برای عدم احساس بوی نامطبوع اولیه نت پایانی عمل می‌کنند. این بوی ناخوشایند ابتدایی در نت‌های پایانی با گذشت زمان مطبوع و دل‌انگیز می‌شوند. بوی نت میانی تقریبا 15 دقیقه بعد از تست یک عطر به مشام می رسد . آیا با توجه به این نت باید اقدام به خرید کرد؟باز هم جواب خیر می باشد .

نت پایانی
 هنگام محو شدن بوی نت میانی، نت پایانی شروع به آشکار شدن می‌کند. نت‌های پایانی و میانی یک عطر با یکدیگر اساس عطر را تشکیل می‌دهند. نت‌های پایانی عمق و استحکام هر عطر را به وجود می‌آورند. ترکیبات این گروه از بوها غنی و عمیق بوده و معمولاً ۳۰ الی 45 دقیقه بعد از تست عطر به مشام می رسند.

 

نت پایانی
نت پایانی

نتیجه گیری
در حقیقت به هنگام خرید ادکلن باید آن را با توجه به بویی که از نت پایانی به مشام می رسد انتخاب کرد نه نت های میانی و آغازین ، چون این بوها زود گذر بوده و نت پایانی می باشد که بوی واقعی و ماندگار عطر شما خواهد بود. شما می توانید به هنگام خرید از فروشنده بخواهید مقداری از عطر را بر روی تستر زده و در اختیار شما قرار دهد تا همان لحظه اقدام به خرید ننماید و بعد از شنیدن بوی پایانی که بعد از مدتی مشخص می شود به راحتی تصمیم به خرید یا عدم خرید عطر نمایید .

 

 

یک دیدگاه

  1. سلام بسیار مفید بود ممنون ولی همچین چیزی که توی مغازه برای دو ساعت صبر کنیم و بعد نت پایانی ، عطر بخریم امکانش نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا