آرایشی و زیبایی

نگران نباشید، شوره ی مو مسری نیست!

به قلم ارشاکو : آیا موهای شما زبان بدن شما هستند؟ شاید. بعضی داروها و شرایط خاص ، موهای شما را مانند بدنتان تحت تاثیر قرار می دهند اما در سایر موارد تنها نیاز است که مراقبت بهتری از مو و پوست سر خود، داشته باشید. این راهنمای تصویری واقعیت ها را در مورد سلامتی موهااز شایعه ها جدا می کند.

 

۳
نگران نباشید، شوره ی مو مسری نیست!

 

 

پوسته های سفید تهدیدی برای سلامتی شما نیستند!

شوره ی سر مسری نیست. پس شما چطور به آن مبتلا می شوید؟ پزشکان در این مورد مطمئن نیستند اما بر این باورند که شوره ی سر به علت رشد بیش از حد قارچ بر روی پوست سر ایجاد می شود.از دیگر عوامل موثر در تشکیل شوره ی سر می توان به خشکی شدید پوست، چربی بیش از حد، استفاده ی بی رویه از شامپوها، خوب شامپو نکردن، داشتن بیماری اگزما و پسوریازیس اشاره کرد. شوره ی سرممکن است خجالت آور باشد اما خطرناک نیست.

 

۴
نگران نباشید، شوره ی مو مسری نیست!

 

 

نکاتی برای درمان شوره سر

برای کاهش تجمع سلول های مرده پوست و شوره سر ، با استفاده از یک شامپوی روزانه ضد شوره سر، موهای خود را بشویید. بگذارید شامپو به مدت پنج دقیقه بر روی موهای شما باقی بماند، سپس به خوبی سر خود را بشویید. ممکن است مجبور شوید چند شامپوی شوره سر مختلف را امتحان کنید تا شامپوی مناسب موهای خود را پیدا کنید. اگر یک شامپو جواب نداد شامپوی دیگری را امتحان کنید و اگر باز هم نتیجه نگرفتید به پزشک مراجعه کنید. شوره سر زرد رنگ ؟اگر شما شوره های زرد رنگ و چرب داشته باشید ممکن است به درماتیت سبوریک مبتلا شده باشید که یک حالت التهابی پوست سر است که در قسمت هایی از سر که غدد چربی پوست در آنجا تجمع بیشتری دارند ایجاد می شود. هر چند درماتیت سبوریک ممکن است به قارچ ها، هورمون ها و یا برخی مشکلات عصبی مربوط باشد، می توان آن را با شامپوهای ضد شوره درمان کرد. در موارد شدیدتر استروئید درمانی و داروهای ضد قارچ تجویز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا