گوناگون

۷ ماده چربی سوز که در همه خانه¬ها هست!

این ۷ ماده درست وقتی وارد دهانتان شدند، وظیفه خود را انجام ­می­دهند. هر موقع به خرید می­روید حتما این ۱۲ ماده را بخرید! اما اینبار فقط  در مورد ۶ تا از این مواد صحبت می­نیم و دفع اینده در مورد بقیه…

۶ ماده خوشمزه این مطلب عبارتند از:

  • گریپ فروت:

 

uu
گریپ فروت

 

ویتامین سی موجود در گریپ فروت به چربی سوزی در بدن کمک می­کند. میوه­ا و مواد غذایی که درصد بالایی از این ویتامین را دارند به عنوان یکی از بهترین چربی سوزها هستند. خوردن نصف گریپ فروت در صبحانه یا نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی باعث می­شود که بیشتر احساس سیری کنید و این یعنی کمتر غذا بخورید.

 

  • فلفل سیاه:

 

فلفل سیاه
فلفل سیاه

 

پایپرینف مهمتریم ماده موجود در فلفل سیاه است که به کاهش روند تشکیل سلولهای چربی در بدن کمک میکند.فلفل سیاه به افزایش متابولیسم بدن نیز کمک میکند. این یک خبر خوب برای افرادی است که عادت به خوردن غذاهای تند دارند. بدون هیچ زحمت بو به اسانی می­وانند کمی وزن کم کنند.

  • دارچین

 

دارچین
دارچین

 

دارچین به عنوان یکی از موادی که باعث کاهش سطح قند خون می­شود، شناخته شده است. و این یعنی سرکوب اشتها در یک هیولا! افزودن کمی دارچین به چای، قهوه و ماست راهی است که می­توان از این ماده خوراکی در رژیم غذایی استفاده کرد. سعی کنید از دارچین سیلان استفاده کنید. چون در بعضی از دارچین ها ماده­ای یافت شده که می­و.اند بر روی عملکرد کبد تاثیر بدی بگذارد.

 

  • تخم مرغ

 

تخم مرغ
تخم مرغ

خوبی تخم مرغ این است که کالری کمی دارد و در هر تخم مرغ ۷ گرم پروتیین وجود دارد. به علاوه اینکه حاوی مواد مغذی دیگری نیز می­باشد. مطالعات نشان داده است که خوردن تخم مرغ در صبحانه باعث کاهش میزان کالری مورد نیاز در طول روز می­شود. البته میزان کلسترول در این ماده غذایی بالاست  اما همچنان یکی از مواد غذایی مفید است!

 

  • سیب( و البته تمام میوه ها)

 

میوه
میوه

 

وقتی میوه­ا باعث کاهش وزن شما می­شوند پس حتما یکی از بهترین دوستانتان هستند! همینطور که میوه­ا حاوی مواد مفیدی برای بدن هستندف به عنوان یکی از خوشمزه ترین مواد غذایی هم محسوب می­شوند. خوبی میوه­­­­ها این است که خوردنشان هیچ ضرری برای بدن ندارد و ازطرفی سطح قند خون بدن را هم متعاول می­کنند. وقتی سیب را پوست می­خورید یعنی مقادیر زیادی از فیبر و اب خورده­اید که به کاهش وزن کمک می­کنند.

 

  • چای سبز

 

چای سبز
چای سبز

 

متاسفانه هنوز در مورد تاثیر چای سبز در سوزاندن چربی­های بدن موارد ناگفته بسیار است. “پیتوکمیکال کته چینی” موجود در چای سبز به عنوان افزایش دهنده متابولیسم بدن شناخته شده است. بهتر است چای سبز گرم و داغ میل شود چون در این حالت اثرات و مزایای بیشتری بر روی بدن دارد. افزودن عسل و لیمو به چای سبز نه تنها افزودن سلامتی به است بلکه باعث خوشمزگی بیشتر ان هم می­شود.

 

  • بلو بری:
بلوبری
بلوبری

اگر از بلوبری در کیکها، مافین­­ها و پنکیک­ها استفاده می­کنید باید بگویم روش مصرفتان کاملا اشتباه است! نه تنها بلوبری منبع غنی فیبر، انتی اکسیدان، و مواد مغذی دیگر است بلکه نصف فنجان از این توت خوشمزه فقط ۴۰ کالری دارد. می توانید از این میوه خوشمزه بر روی انواع سالادها و اسموتی­ها استفاده کنید.

داستان مواد غذایی خوشمزه که به چربی سوزی کمک می­ کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا