گوناگون

عاداتی که آلرژی تان را تشدید می کنند

به قلم فروشگاه اینترنتی ارشاکو : شاید شما هم جزو افرادی باشید که دارای الرژی هستند . سوالی که برای همه کسانی که مبتلا به آلرژی هستند مطرح می شود ، این است که چه چیزهایی آلرژی مرا تشدید می کند و یا از چه عاداتی باید بپرهیزم . در همین راستا امروز قصد داریم در این باره با شما صحبت کنیم و شما را با راه هایی که آلرژی تان را می توانند تشدید کنند ، آشنا کنیم ، در ادامه این مطلب همراه ما باشید ….

تمیز کردن اشتباه منزل 

گرد گیری خانه به روش اشتباه یکی از راه های افزایش آلرژی و یا مبتلا به آن می باشد . گردگیری خانه بهتر است هر هر هفته دو یا سه بار آن هم با یک دستمال مرطوب صورت گیرد .  جاروبرقی باید حاوی فیلترHEPAباشد و آنهم برای جمع کردن کامل موی حیوانات خانگی و گرد و غبار. برخی از مواد شیمیایی نیز محرک شروع علائم آلرژی هستند که باید محصولات طبیعی و بدون بو را جایگزین آنها کرد.

 

خوردن برخی از خوراکی ها 

گاهی از اوقات گرده و پرز موجود بر روی میوه ها می توانند باعث ایجاد آلرژی فصلی گردند . در این صورت بهتر است از این گونه میوه ها به صورت پخته استفاده نمایید .

 

خوردن داروهای اشتباه 

مصرف آنتی هیستامین ها می تواند عطسه، خارش و سایر علائم آلرژی را تسکین دهد. اما استفاده از یک داروی اشتباه به جای داروهای آنتی هیستامین می تواند به شدت آلرژی بیفزاید، مثلا منجر به تورم بیش از حد بینی شده و به دنبال آن مشکلات دیگری را ایجاد می کند.

 

 

 

علائم آلرژی,تشدید علائم آلرژی,خوردن قرص
آلرژِی

 

هوای موجود در داخل منزل 

آلرژن های داخل خانه فراوانند و به راحتی می توانند ماشه شروع آلرژی باشند. نظارت بر کیفیت هوای داخل ساختمان، استفاده از فیلترها و کانال های تهویه هوا برای اجتناب از این آلرژن ها توصیه می شود.

 

تشدید آلرژی با استفاده از اشیای معطر

هر شی معطری می تواند سبب تحریک پوشش پلک چشم و بینی شود. اشیایی نظیر شمع های معطر، شیشه های ادکلن (هر چند که تهی از عطر باشند) و …، حساسیت شما را تشدید خواهند کرد.

 

استرس می تواند سبب آلرژی شود

محققان طی یک بررسی بر روی افراد مبتلا به تب یونجه دریافتند، کسانی که دچار استرس شدید هستند بیش از دیگران در معرض ابتلا به آلرژی ها قرار دارند. برای مدیریت استرس با موثرترین راه، عوامل استرس زا را در خود شناسایی کنید و به دنبال راهکارهایی برای مقابله با آن باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا