معرفی انواع عطر و ادکلن های جدید

معرفی عطرهای برند “آکوآ دی پارما”

کشور: ایتالیا

فعالیت اصلی: عطر و ادکلن

شرکت مادر: “اِل وی اِئ اِچ”

وب سایت: www.acquadiparma.com

این برند در ابتدا یک تولید کننده کوچک عطر بود که فعالیت خود را در سال ۱۹۱۶ در پاراما ایتالیا آغاز کرد. اما  بعدها یکی از سمبل­های خاص کشور ایتالیا شد. در سال ۱۹۹۰ سه ایتالیایی به نام­های “دییگو دِلا واله”، ” لوکا کوردِرو دی مونته زِمِلو” یا همان “فِراری” و “پاولو بُرگو مانِرو” با یکدیگر شریک شدند و “آکوآ دی پارما” را به عنوان یکی از خاص ترین و شیک ترین برندهای مطرح ایتالیا معرفی کردند.

بعد از آن این برند که در واقع تولید کننده عطرهای قدیمی بود، پروژه حدیدی را شروع کرد و آن تولید خوشبو کننده­های فضای داخلی و همچنین معطر سازی منسوجاتی مانند چرم و غیره . این برند مورد علاقه بسیاری از هنرپیشه­گان هالیوود از جمله  کِوین کاستنیر، وودی آلن و شارون اِستون می­باشد.

تعداد عطرهای این برند در حدود ۴۱ عطر می­باشد. اولین عطر تولید این برند در سال ۱۹۱۶ و آخرین آن هم در سال ۲۰۱۵ تولید شده است. در میان طراحان عطرهای این برند به نام­هایی مانند “برتراند دوچاوفورد، جین کلاود اِلِنا و… بر می­خوریم که همگی از طراحان مطرح در دنیای عطر می­باشند.

در این مطلب ۲۰ عطر از این برند و در مطلب آینده ۲۱ عطر دیگر این برند را معرفی و بررسی می­کنیم.

  • “آکوآ دی پارما کلونیا:

مردانه و زنانه

این عطر در دسته عطرهایی با نت مرکبات به بازار معرفی شد. در این عطر از ترکیب اسطوخودوس، رزماری، مرکبات سیسیلی، گل رز بلغاری، یاس، عنبر و مشک  استفاده شده است.  شیشه این در عین سادگی بسیار شیک، جذاب و خاص است. این عطر ۱۸۰ میل بوده و در دسته عطرهای روغنی قرار می­گیرد.  نمونه دیگری از این عطر در سال ۲۰۰۷ به تعداد محدودی با نام ” کیلونیا اِدیزیونه مورانو” وارد بازار شد. طراح شیشه این عطر فردی به نام “جیورجیو وینیا” می باشد.

  • “آکوآ دی پارما کِلونیا اِسُلوتا”

مردانه و زنانه

این عطر در دسته عطرهای با نت مرکبات قرار می­گیرد . در سال ۲۰۰۳ برای اولین بار این محصول به بازار عرضه شد . طراح این عطر ئو نفر  به نام­های “برتراند دوچاوفور” و ” جین کلود اِلِنا” هستند. نت اولیه ترنج، پرتقال تلخ، پرتقال شیرین و لیمو؛ نت میانی یاسمن، خس خس، یلانگ یلانگ، سدر، هل، فلفل صورتی و فلفل قرمز. نت پایانی نعناع هندی، گلسنگ، مشک سفید و رزین می­باشد.

  • “آکوآ دی پارما کلونیا اَسولیتا اِدیزیونه اسپشیال ۲۰۱۱”

مردانه و زنانه

این عطر نیز مانند دو عطر قبلی در دسته عطرهای با نت مرکبات قرار می­گیرد. در این عطر از ترکیبات اسطوخودوس، مشک، یاس، رُزماری، عنبر، لیمو و گل رُز استفاده شده است.

  • “آکوآ دی پارما کلونیا اَسولیتا اِدیزیونه ریویِرا۲۰۱۱”

زنانه

این عطر نیز در دسته عطرهای نت مرکباتی قرار دارد که در سال ۲۰۰۷ وارد بازار شد. طراح این عطر “جین کلود اِلِنا” می­باشد که همکارش نیز “برتراند دوچافور” است. نتهای اولیه این عطر شامل پرتغال، ترنج و لیموی سیسیلی؛ نت میانی شامل اسطوخدوس، گل شاه پسند لیمو و گل رز بلغاری؛ نت پایانی شامل رزماری، صندل، یلانگ یلانگ و سدر می باشد.

  • ” آکوآ دی پارما کلونیا دیزاینر اِدیشِن”

زنانه و مردانه

این عطر در سال ۲۰۱۱ معرفی شده است. نت ابتدای این عطر ترکیبی از مرکبات، اسطوخودوس، رُز ماری، نت میانی شامل یاس و رُز و نت اصلی نیز ترکیبی از مشک و عنبر است.

  • “آکوآ دی پارما گِلسومینو نوبیل”

زنانه

 

این عطر در دسته عطرهای با نت گل، چوبی و مشک  قرار می­گیرد که در سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه شده است. طراح این عطر فردی به نام “فرانسوآ دِماچی” است . نتهای بکار رفته در این عطر به ترتیب از نت ابتدایی تا پایانی عبارتند از ماندارین، فلفل بنفش، یاس، گل مری، شکوفه­­­های پرتقال، مشک و سدر .

  • ” اکوا دی پارما آیریس نوبیل”

زنانه

 

 

این عطر در سال ۲۰۰۴ طراحی و به بازار عرضه شده است. طراحان این عطر “فرانسوآ کارُن” و” فرانسیس کورکجیان” هستند. این عطر در دسته عطرهای با نت گل قرار دارد که دارای رایحه­ای مدرن و خاص است. در این عطر سعی شده است تا از نتهای مرکبات در کنار نتهای گل استفاده شود. نت­های بکار رفته در این عطر شامل شکوفه، یلانگ یلانگ، گل مریم، میموسا و چوب سدر در کنار شکوفه­های پرتقال است. با استشمام رایحه این عطر احساس می­نید که دسته ای از گلهای خاص را می­بویید.

 

  • “آکوا دی پارما آیریس نوبیل اِدیزیونه اِسپشیال۲۰۰۸”

 

با استشمام این عطر نه تنها نفستان تازه می­شود بلکه سایر حواستان نیز بیدار خواهد شد. شیشه این عطر از شیشه های سنگین شاخته شده است که در کنار سادگی طراحی این عطر، به ان جنبه­ای با شکوه و اشرافی بخشیده است. رنگ طلایی بکار رفته در در این عطر نشان دهنده سلیه و ذوق زراح این شیشه است. رایحه این عطر القا کننده حس تازگی و جذابیت است. در این عطر از ترکیب ماندارین، ترنج و رازیانه است. نت اصلی شامل نعناع هندی، گل سنگ و وانیل است که با استشمام این عطر نوازش و لطافت را حس خواهید کرد.

  • “آکوآ دی پارما مگنولیا نوبیل”

زنانه

این عطر ادامه دهنده راه سنتی این برند در تولید عطر می­باشد. در جولای سال ۲۰۰۹ این عطر به بازر معرفی شد. رایحه این عطر از ترکیب ترنج، لیمو، سدرف مگنولیا، رز بلغاری، یاس، چوب صندل، نعناع هندی، وانیل و ویتیوِر به وجود آمده است. طراح این عطر، آنتونیا مزوندیو” می باشد و این عطر توسط برند آکوآ دی پارما در دو اندازه ۵۰ و ۱۰۰ میل به بازار ارایه شده است.

  • ” آکوا دی ژارما مگنولیا نوبیل اسپشیال ادیشن”

زنانه

این عطر یکی از عطرهای لوکس و در سبک هنری است که به تعداد محدودی تولید شده است. استفاده از رنگ طلایی برای جعبه و شیشه این عطر نشان­دهنده شکوه و نمادی از گل مگنولیا است که در کنار ژوشش سفید آن برای القای حس تازگی و لطافت است و همچنین نشان دهنده ترکیبات به کار رفته در ان از قبیل لیمو، ترنج و چوب است. همانطور که گفته شد در این عطر از ترکیب نتهای ترنج، لیمو، چوبف گلهای خاص و کم یاب، شکوفه­های مگنولیا، رز ملکه، گل مریمف یاس، چوب صندل، نعناع هندی و وانیل استفاده شده است. این عطر در سال ۲۰۱۰ به بازار عرضه شده است.

  • “آکوآ دی پارما پرفومو “

زنانه

این عطر در سال ۲۰۰۰ برای دومین بار به بازر عرضه شده است. اولین بار در سال ۱۹۳۰ این عطر ساخته شد. رایحه این نشاط اور و هیجان انگیز است. در این عطر از نتهای یاس، یلانگ یلانگ، زنبق و رُز است. شیشه این عطر به گونه­ای طراحی شده است که نشان دهنده گلها و چمن­های ایتالیایی است.

  • آکوآ دی پارما پرفومو۲۰۰۸

زنانه

این عطر برای اولین در سال ۲۰۰۸ معرفی شد. در رایحه این عطر برای نت ابتدایی ترکیب ترنج، یلانگ یلانگ و گل استفاده شده، در مرکز رایحه از یاس، رز بلغاری، عنبر و گل لادن استفاد ه شده است و رایحه اصلی شامل نعناع هندی، چوب صندل، ویتیوِر و مشک است. این عطر در اندازه­های ۱۰۰ میل و ۱۵۰ میل در بازار موجود است.

  • ” کلونیا اَسولتا ادیزیونه اسپشیال ۲۰۱۳”

مردانه و زنانه

در این عطر از رایحه ژرتقال شیرین، تذنج تازه، ژرتقال تلخ و لیمو استفاده شده است. میان نتهای استفاده شده در این هماهنگی خاصی برقرار است که این هماهنگی با افزوده شدن یلانگ یلانگف یاس، سدر، وتیوِر، فلفل بنفش، هل و فلفل فرنگی شیرین، بیشتر شده است. نت ژایه این عطر گرم است  و شامل نتهای نعناع هندی و عنبر است. طراحان این عطر “جین کلود اِلِنا” و” برتراند دوچوفور” هستند. این عطر در سال ۲۰۱۳ به بازار معرفی شد و در اندازه­ ۱۰۰ میل در دسترس است.

  • “کلونیا اَسولتا این ویلا”

مردانه و زنانه

این عطر القا کننده حس سپری کردن زمان در ویلاهای شهر “توسکانا” در ایتالیا است. این عطر برای نشان دادن تمام رنگهای هستی ساخته شده است. در این عطر از دوازده ماده طبیعی شامل: مرکبات ایتالیایی، چوب، ادویه­های تند استفاده شده که علاوه بر مدرن بودن و خاص بودن، برای مردان و زنان شیک و مشکل پسند بسیار مناسب است. سعی شده است رایحه این عطر القا کننده گرمای خورشید تابان در طبیعت توسکانا، گلهای رنگارنگ ویلاها و باغها و همچنین تپه­های سرسبز این شهر باشد. این عطر در ادازه ۲۰۰میل در سال ۲۰۰۹ به بازار عرضه شد.

  • “کلونیا کلوپ”

مردانه و زنانه

عطری با رایحه چوب مناسب برای مردان و زنان که در سال ۲۰۱۵  به بازار معرفی شد. نتهای ابتدایی این عطر از ترکیب ترنج، لیمو، نارنج، ماندارین، نعناع و شکوفه ژرتقال تشکیل شده است. در نت میانی از اسطوخودوس، شمعدانی و صمغ و نت پایانی هم از عنبرو مشک و ویتیوِر استفاده شده است.

  • ” آکوآ دی ژارما کلونیا اِسِنزا اسپشیال ادیشِن ۲۰۱۵”

مردانه

این عطر در شیشه مشکی که شبیه به مردی با تاکسیدو است به بازار ارایه شده است. این شیشه هنر دست بهترین هنرمندان شیشه گر ایتالیا است. در این عطر از رایحه مرکبات، گیاهان معطر و گلهای خاص استفاده شده است. نتهای اصلی این عطرشامل ترنج،رز ماریو زنبقوحشی و عنبر استفاده می باشد. این عطر در اندازه های ۱۸۰ میل و ۳۰ میل در سال ۲۰۱۵ وارد بازار عطر شد.

  • ” کلونی اینتنسا”

مردانه

این عطر محصول سال ۲۰۰۷ برند “آکوآ دی پارما” است که رایحهای چوبی و چرمی دارد. ظراحان این عطر به نام­های ” آلبرتو موریلاس” و” فرانسوآ دِمانچی” هستند. این عطر در دسته عطرهای کلاسیک مردنه قرار دارد که به گونه­ای رایحه ای خاص و جدید دارد. در این عطر از ترکیبات ترنج، مرکبات،هل،  زنجبیل. ، شکوفه پرتقال، سدر و چوب گایاک. چرم، نعناع هندی، بنزن و مشک استفاده شده است. این عطر در اندازه های ۵۰ و ۱۰۰ میل در بازار موجود است.

  • “اِسِنزا دی کلونیا”

مردانه

این عطر سال ۲۰۱۰ وارد بازار شد. در تبلیغات این عطر از عکس” جیووانی گاستل” استفاده شد. این عطر ورژن جدید عطری است که در سال ۱۹۱۶ توسط برند “آکوآ دی ژارما” تولید شد. در این عطر هم مانند ورژن قدیمی­اش از نتهای چوبی به همراه ترنجف لیمو، ماندارین، پرتقال، گریپ­فروت، شکوفه پرتقالرزماری، زنبق وحشی، رز، یاس، نعناع هندی، مشک سفید و عنبر استفاده شده است. این عطر در اندازه­های ۵۰ میل و ۱۰۰ میل در دسترس است.

  • ” آکوآ دی ژارما گِلسومینو نوبیل ادیزیون اسپشیال”

زنانه

در اولین ورژن این عطر ار یاس­های رویده شده در باغهای قدیمی ایتالیا استفاده شده بود. در این عطر سعی شده بود تا از رایحه­ای استفاده شود که القا کننده باغهای سرسبز ناحیه “توسکانا” ایتالیا باشد. در واقع وجود عطر یاس به همین دلیل بود علاوه بر اینکه طراح این عطر قصد داشت تا حس تمیزی و لطافت را نیز القا کند. در سال ۲۰۱۱ ورژن جدید از این عطر به بازار آمد که در آن از ماندارین، فلفل بنفش به طور هماهنگی با یاس استفاده شده بود. همچنین در این ورژن جدید از نتهای گل به همراه مشک و سدر نیز استفاده شده بود.  جعبه این عطر سبز است که القا کننده همان حس و حال باغ­ها و دشتهای ایتالیا به خصوص توسکانا می­باشد.  در سال ۲۰۱۴ باز تعداد محدودی از این عطر در اندازه­ ۱۰۰ میل به بازار ارایه شد.

  • ” آیریس نوبیل تنث انیورسِری اسپشیال ادیشن”

زنانه

این عطر در همان ابتدا در اندازه ۱۰۰ میل به بازر آمد. که رنگ طلایی استفاده شده در شیشه این عطر بسیار جذاب بود و نظر بیشتر مردم را به خود جلب می­کرد. شیشه این عطر دست­ساز بوده و جعبه آن نیز بنفش است که القا کننده حس گلهای بسیار بسیار خاص و نایاب به کار رفته در رایحه­ آن استو رنگ بنفش جعبه این عطر در کنار رنگ طلایی شیشه هماهنگی بسیار خاصی را ایجاد کرده است.

ترکیب استفاده شده در این عطر بیشتر از مرکبا است به طوریکه نت ابتدایی آن از ترنج، پرتقال و ماندارین تشکیل شده است. در نت میانی از گلهای بسیار خاص و نایاب به همراه گل مریم، گل ابریشم، شکوفه ژرتقال، یلانک یلانگ و سدر استفاده شده است و در نت ژایانی نیز از عنبر و وانیل استفاده شده. این عطر توسط طراحان معروفی به نام­های” فرانسوآ کارِن” و” فرانسیس کوکجیان” طراحی و در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. http://www.fragrantica.com/designers/Acqua-di-Parma.html

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا