معرفی انواع عطر و ادکلن های جدید

استفاده از عطر برای کودکان و نوزادان

 

امروزه خطهای تولید عطر کودکان در تمام کارخانه­های عطر سازی و خانه­های عطر روز به روز گسترش می­یابند. تعدا مادران طرفدار این محصولات هم رو به گسترش است. اما سوالی که در اینجا پیش می­آید این است که آیا واقعا استفاده از این عطر­ها برای کدکان مناسب است؟

 

وقتی وارد فروشگاه­های زنجیره­ای یا حتی عطر فروشی­ها می­شوید، محصولات زیادی به چشمات می­اید که روی آنها نوشته شده است مخصوص پدر و مادران!! وقتی خوب به انها دقت می­نیم می­بینیم که این محصولات چیزهایی هستند که پدر و مادرها به آن نیاز ندارند. مثلا یکی از این محصولات که تحت تبلیغات شدیدی قرار دارد عطرهای مخصوص نوزادان و کودکان است. اما آیا استفاده از این محصولات کار درستی است؟

یک سوال مهم: بهترین رایحه ای که تا به حال استشمام کرده­اید چیست؟ آیا استشمام این رایحه هیچ وقت تکراری و کلیشه شده؟

جواب: حتما به ذهن خیلی از شما پاسخ این سوال خطور کرد. بله درسته. رایحه نوزاد. نوزادان و کودکان بوی خوبی دارند.  شاید این بو ترکیبی از بوی صابون و کرم­های مخصوص باشد که مادران استفاده می­کنند. یا شاید بوی شیر مادر! به هر حال چیزی که هست این است که این رایحه آنقدر دلپذیر و هیجان­انگیز است که نیازی به اینکه جایگزین کردن آن با رایحه­های مصنوعی ندارد.

اگر کثلا یه نفر بچه من رو بغل کند و بگوید:” واووو چه بوی خوبی می­دهد” اصلا دلم نمی­خواهد بگویم این بویی که احسحس می­نی بوی عطر مثلا” دولچه گابانا” هست و بابتش ۴۵ دلار پول دادم.

من می­دونم که خیلی از این عطرها زایحه­های خوبی دارند، اما من به عنوان یک مادر که خارج از خانه کار می­کندف ترجیح می دهم که که فرزندم را به ساده­ترین راه ممکن و بدون استفاده از لوازم و محصولات غیر ضروری بزرگ کنم. همیشه دوست دارم قبل از اینکه فرزندم آنقدر بزرگ شود که به سمت استفاده از عطرهای گوناگون برود، تا زمانی که فرصت دارم بوی طبیعی او را استشمام کنم و از این بوی دل­انگیز و خوشبو لذت ببرم. شما اینطور فرک نمی­کنید؟

 

عطر
عطر

اما جدای از احساسات مادری و این حرفها، آیا استفاده از این محصولات برای کودکان و نوزادان بدون ضرر است؟ آیا استشمام این رایحه­ها به شش­های لطیفشان آسیب نمی­رساند؟ محققان آزمایش­هایی در این باره انجام داده­اند و به این نتایج در کتابی به نام ” کودکان و توکسین­ها” ثبت شده است. پاسخ آنها به این سوالات این است که استفاده از این محصولات برای کودکان مضر است.

اما چیزی که در اروپا و بیشتر کش.رهای دنیا باب شده، استفاده از این محصولات برای خوشبو کردن کودکان و نوزادان است. مثلا در یک سایت به این جمله برخورد کردم” عطر زدن به کودکان فقط باعث خوشبو شدن انها نمی­شود بلکه وسیله­ای است که در سالهای آینده با استشمام ان به خاطرات گذشته و دوران کودکی فرزندتان برمی­گردید!!!” ایا واقعا این رایحه تنها چیزی است که من را به دوران کودکی و نوزادی فرزندم در آینده پیوند خواهد داد!

­در دوران کودکی فرزندم از محصولات اُرگانیک  فاقد بو برای  شستشوی او استفاده می­کردم و همیشه مادرم از اینکه نوه­هایش بوی شامپوی بچه و صابون بچه نمی­دهند، ناراحت بود و شکایت می­کرد.  همیشه به مادرم می­گفتم که من هم از اینکه فرزندم بوی شامپو و صابون بچه بدهد خوشحال می­شوم اما سلامت انها برای من خیلی خیلی مهم تر از این است که خوشبو باشند. حتی در آن زمان از پودذهای شستشوی لباس بدون بو استفاده می­کردم. اگرچه باز هم از محصولات خوشبویی مثل انواع لوسیون­ها و صابون­ها و تمیزکننده ها که به اندازه کافی بوی خوب داشتند در آن زمان استفاده میک­ردم که لازم نباشد از عطر برای  خوشبو کردن فرزندانم استفاده کنم.

هدف من از نوشتن این مطلب این نبود که عطرهای مخصوص کودکان را نباید به هیچ وجه استفاده کرد و یا کاملا باید استفاده از انها را تحریم کرد، بلکه هدف من این بود که بگویم، پدران و مادران عزیز خواهشا اگر به اندازه کافی و نه بیش از اندازه از این محصولات برای کودکان و نوزادانتان استفاده کنید . چون اعتدال در مصرف هر محصولی، بهترین روش استفاده از آن محصول است.

اما اگر شما از آن دسته پد رو مادرهایی هستید که از این محصولات برای فرزندانتان استفاده می­کنید لطفا دلایل استفاده خود را برای ما بنویسید اجازه دهدی تا ما هم از نظرات شما بهره مند شویم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا