گوناگون

مردی که موی دختران را آرایش می کند.

وقتی دختر فیلیپ مورگس، اما، یک ساله شد، این پدر مجرد می‌دانست که به زودی باید مدل موهای زیادی یاد بگیرد تا هر روز موهای دخترش را یک کدل متفاوت درست کند. به همین خاطر او شروع به جستجو کردن در اینترنت شد. این پدر ۳۳ ساله اهل فلوریدا، خودش را وقف دیدن ویدئوهای آموزشی یوتیوب  و مطالعه در مورد چگونه درست کردن دختر بچه‌ها کرد. به گفته خودش، او در ۹۰ درصد مواقع شکست می خورد اما از یاد گرفتن دست نکشید تا توانست مدل‌های زیادی یاد بگیرد.
هر چه موهای اما بلندتر می‌شود، درست کردنش هم پیچیده‌تر می‌شد و فیلیپ از مدل دم اسبی گرفته تا بافت فرانسوی و بافت تیغ ماهی، مدل گوجه‌ای و حتی مدل‌هایی که حرفه‌ای ها هم بلد نیستند را یاد گرفت. او خیلی تلاش کرد و تلاش‌هایش هم بی نتیجه نماند.

فیلیپ می‌گوید: «من هر بار که اما را از پیش‌دبستانی ِ آوردم همه با تعجب می‌گفتند واقعا موهای اما را خودت درست کردی؟ خیلی فوق‌العاده است. و این حرف‌ها به من انگیزه بیشتری می‌داد.
هر روز تعداد زیادی از پدران در مورد شیوه درست کردن موی دخترش از او سوال می‌پرسیدند و ایده برگزاری کلاس مدل مو برای پدران مجرد و متاهل از اینجا به ذهن فیلیپ خطور کرد.
اولین باری که فیلیپ در فیسبوک پستی در مورد برگزاری کلاس مدل موی رایگان برای پدران به اشتراک گذاشت، همان ساعت اول ۱۰ پدر در کلاسش ثبت نام کردند. حالا او هر هفته میزبان کلاسی است که رایگان است و شاگردانی در سطوح مبتدی و پیشرفته دارد. فیلیپ در کلاسش برس و کش مو و اسپری مو دارد و به پدران یاد می‌دهد که چگونه با این وسایل روی موهای دخترانشان هنرنمایی کنند. او برای مادران هم کلاس برگزار می کند. هدف فیلیپ از این کلاس‌ها علاوه بر آموختن مدل مو، ایجاد رابطه‌ای خوب بین پدر و دختر است.

دختر فیلیپ هم اکنون ۹ ساله است و دوستان خوبی در این کلاس‌ها پیدا کرده است و به دوست‌هایش یاد می‌دهد که چگونه موهای یکدیگر را ببافند.
کلاس‌های مدل مو هنوز هم برای فیلیپ که شغل اصلی‌اش فروش لوازم صوتی است، یک سرگرمی محسوب می‌شود و خودش هم فکرش را هم نمی‌کرد که این کار اینقدر برایش جالب باشد. او عقیده دارد پدران با یاد گرفتن مدل مو، به عنوان پدر یک مطیت دیگر هم به دیگر مزایای‌شان اضافه می‌کنند.
فیلیپ یک وبسایت دارد که در آن ویدئوها و عکس‌های مرحله به مرحله درست کردن مو به شیوه‌های مختلف را آموزش می‌دهد. این وبسایت «خانه موی پدر و دختر» نام دارد و شش مرحله آموزش در مورد مراقبت از موی اولیه، شروع کار، وسایل مورد نیاز، مراقبت از موهای درست شده، موی دم اسبی و بافت‌ها و مدل‌های گوجه‌ای ساده دارد.
جالب است بدانید که فیلیپ اولین پدری نیست که این ایده بر اساس نیازش در ذهنش شکل گرفته است. یک پدر اهل کلورادو به نام گرگ ویکرست هم موهای دختر کوچکش، ایزی، را به زیبایی درست می‌کند. این پدر مجرد عقیده داشت که مو درست کردن کاری نبود که بتواند از پسش بربیاید. گرگ درکالجی کار می کرد که خوشبختانه در آن کالج آرایشگاه زنانه وجود داشت و دانشجویان به او کمک کردند تا در کمترین زمان ممکن بتواند مو درست کردن را یاد بگیرد و به تدریج حرفه‌ای شد. حالا گرگ هر بار که موهای ایزی را درست می‌کند آنها را در صفحات اجتماعی به نمایش می‌گذارد. گرگ به پدران مجرد توصیه می‌کند که از لحظه به لحظه وقت گذراندن با کودکتان لذت ببرید چون این لحظات ماندگار نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا