گوناگون

عوامل مفید بودن رقیب در کسب و کارها

دیدن مشکلات به شکل یک چالش در ژن ما وجود دارد. چالش‌ها، فرصت‌ ایجاد یک کسب‌وکار و حل کردن مشکلات را در اختیار ما قرار می‌دهند.با ارشاکو همراه شوید…

نداشتن رقیب لزوماً چیز خوبی نیست، به خصوص که در سراسر جهان میلیون‌ها کارآفرین وجود دارند که روی کشف فرصت‌های شغلی بالقوه تمرکز کرده‌اند. اگر شما چنین کسب‌وکاری دارید چرا دیگران نیز آن را انجام ندهند؟ داشتن یک رقیب چیز خوبی است و اگر رقیب شما بزرگتر باشد برای شما مفیدتر است!

برای مثال دو اپلیکیشن پریسکوپ و میرکت را در نظر بگیرید، آنها به تازگی وارد بازار شده‌اند و انقلابی در ارسال ویدیوهای زنده به پا کرده‌اند. این دو اپلیکیشن تقریبا به طور همزمان وارد بازار شدند، و برای به دست آوردن عنوان بهترین و بزرگترین صنعت با هم رقابت می‌کنند.

داشتن رقیب بنا بر دلایلی برای یک کسب‌وکار مفید است:

اعتبار :

فیت بیت یک مثال عالی در این مورد است. در ابتدا افرادی پذیرای فیت بیت شدند ولی کسی نمی‌دانست که این شرکت واقعا چیست. زمانی که رقبایی همچون نایک وارد این عرصه شدند، اعتبار فیت بیت بی‌اندازه زیاد شد و به موقعیت ممتازی که در این زمینه داشت کمک کرد.

اولین نفر در بازار بودن یک چیز است و تنها بودن در بازار چیز دیگر.

شما باید بزرگ‌ترین و بهترین رقیب را درحوزه‌ی فعالیت خود داشته باشید زیرا می‌خواهید در کسب و کار خود بزرگ‌ترین و بهترین باشید. زمانیکه مشکلی پیش می‌آید عصبانی نشوید و به کار خود ادامه دهید به خصوص اگر مشکل در مورد رقیبتان باشد.

خدمات مشتریان
فرض کنید فروشگاه A و فروشگاه B هر دو دقیقاً یک محصول را می‌فروشند و هر دو در یک خیابان واقع هستند اما فروشگاه A مشتریان قابل توجه‌تری دارد و رفت و آمد به این فروشگاه بیشتر است، علت چیست؟ این فروشگاه می‌داند که برای موفق شدن باید در همه چیز صد در صد از رقیب خود بهتر باشد که این شامل ارائه خدمات به مشتریان نیز می‌شود.

ارائه خدمات بهتر به مشتریان می‌تواند عاملی تعیین کننده در یک کسب‌وکار باشد. تلاش کنید نه تنها در صنعت خود بلکه در عرضه خدمات به مشتریان نیز بزرگترین باشید.

نوآوری
اگر شما در زمینه‌ی فعالیت و صنعت خود تنها هستید و رقیبی ندارید احتمالا شانس اینکه راحت‌طلب و از خودراضی شوید زیاد است. به محض اینکه دچار رخوت و تن‌آسایی شوید، نوآوری‌ها کاهش می‌یابند واین عامل می‌تواند موجب هجوم مشکلات و یا حتی از بین رفتن شرکت شما شود.

تنش
مانند یک مسابقه، تنش برای کسب و کار نیز مفید است. این موضوع باعث می‌شود افراد در مورد چیزهایی که به آن تمایل ندارند، صحبت کنند. زمانی که شما با یک کمپین بازاریابی بسیار موفق مواجه می‌شوید رقابت شما آغاز می‌شود، شما سه راه پیش رو دارید: موافق بودن، تغییر کردن یا مردن.

تنش راه را برای تفکر خلاقانه هموار می‌کند که خود موجب پیشروی به سوی یک موفقیت بزرگ در کسب‌وکار می‌شود.  وجود تنش باعث ایجاد قدرت اراده میان اعضای تیم می‌شود تا خود را بالا و بالاتر بکشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا