گوناگون

جای نیش پشه ها را چکار کنیم؟

تابستان است و خوابیدن در فضای باز احتمال نیش پشه را افزایش می دهد. تقریبا همه ما حداقل یک بار با این معضل روبه رو شده ایم. اما چکار کنیم که دچار مشکل نیش پشه نشویم و اگر این اتفاق برایمان افتاد چطور با آن مقابله کنیم.

از آنجا که پشه ها مجذوب بوی بدن انسان مانند عرق و چرب می شوند پس لازم است تا همیشه بهداشت شخصی رعایت شود.

طرز لباس پوشیدن نیز در این مورد مؤثر است. هر چه لباس ها بلند و گشاد باشند، پوست کمتر در معرض نیش پشه ها خواهد بود. حتی می توان از جوراب نیز استفاده کرد اما این توصیه گرمای تابستان غیر قابل تحمل است. بهتر است لباس هایی با رنگ های روشن انتخاب کنید زیرا پشه ها مجذوب رنگ های تند که گرمای بیشتری دارند می شوند.

پشه ها در محل هایی که تخم گذاری می کنند بیشتر حضور دارند. پس باید از هر جایی که آب راکد می شود مانند گودال ها و… دور شد.

پشه ها در روزهایی که باد می وزد کمتر دیده می شوند زیرا نمی توانند با جریان هوا مقابله کنند. استفاده ازدستگاه تهویه با سرعت کم می تواند در راندن آنها مؤثر باشد.

پشه ها حوالی غروب فعالیت بیشتری دارند. اگر در این ساعات بیرون می روید حتما لباس های مناسب بپوشید.

بهترین روش برای در امان ماندن هنگام خواب استفاده از پشه بند است.

 

 

محل نیش را با آب و صابون بشویید.
استفاده از بیکربنات سود در تسکین جای نیش مؤثر است. ۴/۳ بیکربنات سود را با ۴/۱ آب رقیق کرده و پارچه ای را با آن مرطوب کرده و به محل نیش بمالید.
بعضی از گیاهان در تسکین نیش پشه مفید هستند. یک یا دو برگ بارهنگ را فشار دهید و شیره آن را به آرامی روی جای نیش بمالید. برگ های گل قاصدک، نعناع و برش های پیاز نیز مؤثرند.
گرما در تسکین خارش تاثیر قابل توجهی دارد. دستمالی آغشته به آب جوش یا یک فنجان گرم را به مدت ۱۵ ثانیه روی قسمت اطراف نیش زدگی بگذارید.
کرم های آنتی هیستامین تاثیرات هیستامین را متوقف کرده و خارش را تسکین می دهد. تاثیر آنها معمولا پس از یک ساعت احساس می شود.
داروی کورتیکواستروئیدها برای مقابله با نیش پشه ها بسیار مفید هستند. آنها تاثیرات واکنش های التهابی ار که سبب خارش و تورم پوست می شود کاهش می دهند.

با مخلوط کردن جوش شیرین و سرکه خمیری درست کنید و این ماده خمیری‌شکل را روی نقاطی که پشه نیش زده بمالید. این خمیر، اثر سمی ماده ای را که پشه با نیش خود وارد بدن کرده است، خنثی می کند و به زودی خارش آن بهبود می یابد. بعد از آن‌که این ماده خمیری خشک شد، بهبود گزش پشه تسریع می شود.

استفاده از خمیردندان سبب تسکین خارش می شود. خارش پوست باعث گسترش سم به مناطق دیگر پوست می شود و سبب افزایش خارش های بعدی می گردد.

پس از آن که قسمتی از بدنتان دچار گزش پشه شد، می توانید آن قسمت را با آب بشویید  و روی آن را آرام بمالید. سپس اطراف آن قسمت نمک بمالید. خارش آن، بعد از چند لحظه بهبود می یابد.

ماهیت قلیایی دئودورانت باعث تسکین درد گزش پشه می شود. نوع جامد آن از نوع اسپری و ژل آن بهتر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا