گوناگون

روش های خانه تکانی سریع و آسان

به قلم فروشگاه اینترنتی ارشاکو : خانه تکانی عید آسان تر از آن چیزی است که تصور می کنید . بهتر است که در طول سال خانه را تمیز نگه دارید تا خانه تکانی شب عید تبدیل به فاجعه ای بزرگ برایتان نگردد . ولی اگر این چنین نشد و با امدن عید و سال نو مجبور به یک خانه تکانی اساسی بودید، هیچ نگران نباشید ، قرار است راه حل های خوبی را برای آسان تر شدن کارهایتان ارائه دهیم . بهتر است در ادامه مطلب همراه ما باشید …

 

گام اول : تنهایی همه کارها را انجام ندهید 

خانه تکانی کاری دشوار خواهد شد اگر قرار باشد که همه کارها را به تنهایی و بدون هیچ کمکی انجام دهید . در انجام کارها حتما به اندازه توان هرکسی از او کمک بخواهید . از همسر و بچه هایتان بخواهید که به شما کمک کنند .

خانه تکانی
خانه تکانی

 

گام دوم : تمیز کردن اتاق نشیمن 

برای تمیز کردن اتاق نشیمن یا هر اتاقی، از سطوح بالاتر شروع کرده و به پایین بیایید. بهترین وسیله گردگیری یک پارچه مایکروفایبر قابل شستشو است که با کمی آب مرطوب شده باشد.

گام سوم : تمیز کردن اتاق‌خواب‌ها

با گردگیری یا جاروکشی لوسترها و لبه پنجره‌ها شروع کنید وسپس لوازم اتاق را گردگیری کنید. ملافه‌ها را دست‌کم هفته‌ای یکبار عوض کنید. روتختی‌ها و پتوها نیز باید ماهانه شسته شوند .

 

خانه تکانی
خانه تکانی

گام چهارم : تمیز کردن آشپزخانه 

ابتدا از پیشخوان شروع کنید. همه وسایل را به یک طرف برده و بعد از تمیز کردن با یک شوینده دست‌ساز یا سازگار با محیط زیست دوباره به سر جایشان برگردانید. سطح بیرونی همه وسایل آشپزخانه از یخچال و فریزر گرفته تا اجاق‌گاز و مایکرویو و هود همه را تمیز کنید.

 

گام چهارم : تمیز کردن قسمت های باقیمانده 

بعد از اینکه مطمئن شدید همه جا به طور کامل تمیز شده، شروع به تمیز کردن کف کنید و آن را برای آخر سر نگذارید . روش تمیز کردن کف با توجه به نوع پوشش آن متفاوت می باشد .

فیلتر جاروبرقی، تارهای عنکبوت، جرم‌های اطراف درها و پنجره‌ها و کف اتاق‌ها را تمیز کنید. آثار انگشت روی درها، دستگیره‌ها و کلیدهای برق را پاک کنید.

تمام شد ! به همین سادگی و در چند قدم خانه شما آماده پذیرایی از میهمانانتان می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا