خودرو

نقد ، بررسی و مشخصات فنی آئودی رودستر TT

به گزارش ارشاکو به نقل از پردیس خودرو ، یکی از اعضای خانواده آئودی که طرفداران نسبتا جوانی هم دارد مدل آئودی TT رودستر است.این اتومبیل یک خودروی اسپرت سقف باز با ویژگیهای ترکیبی از نسل سوم TT کوپه است که این موضوع را می توان با رانندگی با آن کاملا حس کرد.در واقع این مدل از آئودی برای کسانی ساخته شده که به دنبال یک خودروی معمولی اسپرت نیستند.
تقریبا برخی از اصول اولیه آئودی رودستر همانند دو نسل قبلی خود است با این تفاوت که این TTرودستر دارای طراحی هنرمندانه ای است که در مدلهای قبلی آئودی این چنین دیده نشده است.

 

۳۷۹۲۹۳۰۶
آئودی رودستر TT

!آئودی رودستر تی تی در رنگ های مختلف

وجود سقف اتومات که قادر است به شکل اعجاب آوری در پشت خود پنهان شود از ویژگیهای منحصر بفرد این مدل از خانواده آئودی است.سقف شگفت انگیز آئودی تنها در چند ثانیه باز و بسته می شود و این کار می تواند تا سر ۵۰ کیلومتر بر ساعت نیز انجام دهد.منحرف کننده باد بین صندلی ها در حالتی که امکان استفاده از موقعیت پایین صندلی ها و ارتفاع بالاتر درها وجود دارد باعث می شود تا اثر آشفتگی یا بعبارتی buffering کاهش یابد.

آئودی رودستر TT موتور ۲لیتری TSI در تیونینگ ۲۲۰ اسب بخاری است و عملکرد مطلوبی از خود نشان می دهد.

 

آئودی رودستر TT
آئودی رودستر TT

نمای جلویی آئودی رودستر تی تی

مدل TT در مقایسه با کوپه دارای ۹۰ کیلوگرم اضافه وزن است در نتیجه تستهای شتاب بعمل آمده از آئودی رودستر TTدر سطوح پایین تری قراردارد.شما این تفاوت را زمانی متوجه می شوید که وقتی بلافاصله پس از رانندگی با کوپه؛ با رودستر رانندگی می کنید، این احساس را می کنید که علی رغم وجود سقفی نرم ، سرعت واکنش کمتری داشته و در نتیجه سنگین تر عمل می کند.در صورتیکه اگر با سرعت متعادل رانندگی کرده و سقف ها را در پایین قرار دهید،قادر خواهید بود یک انعطاف پذیری متعادل را در ساختار TT رودستر بر روی سطوح ناهموار جاده حس کنید.

 

آئودی رودستر TT
آئودی رودستر TT

نمای پشتی آئودی رودستر تی تی

آئودی رودستر TT قابلیتهای زیادی در چسبندگی و ایمنی دارد ولی در زمینه علایق مشتریان که شامل واکنش ،هیجان و لذت رانندگی می باشد،در سطح پایین تری قرار می گیرد.با وجود چسبندگی بالا با کمی آزاد کردن پدال گاز می توان کنترل بیشتری در تنظیم مسیر خودرو داشت.زمان شتاب گیری این مدل تا ۶/۹۶ کیلومتر بر ساعت برابر ۲/۵ ثانیه است.

سیستم گیربکس استاندارد اتوماتیک دو کلاجه باعث می شود که در شرایط ناگهانی و خاص با واکنش های سریعی از خودروی مذکور شاهد باشیم اما همین سیستم در حالت دستی و هنگامیکه درخواست رفتن به دنده پایین تر در میان باشد، با سردرگمی مواجه می شود.

کابین TT رودستر بسیار هوشمندانه طراحی شده و نسبت به رقیبش «باکستر» از فضای بیشتری برخوردار است. ابعاد دسته دنده در کمترین حالت ممکن قرار داشته و کنترلهای سیستم HVAC در داخل دریچه های وسط تعبیه شده اند و بسیاری از عملکردهای خودرو توسط رابط کاربری MMI و نمایشگر کابین مجازی در جلو توسط راننده کنترل می شوند،خصوصیتی که می تواند بسیار چالش آور باشد.

عدم رویت نمایشگر ۳/۱۲ اینچی توسط سرنشین کنار راننده حالتی غیردموکراتیک در داخل اتومبیل ایجاد می کند.همانند مدلهای مدرن آئودی، سیستم راهبری لحظه ای گوگل به مانند یک هدایت گر شخصی تصاویری با بالاترین کیفیت و کمترین ارتفاع در اختیارتان قرار می دهد که بسیار جالب است.

 

آئودی رودستر TT
آئودی رودستر TT

نمای داخلی آئودی رودستر تی تی

بطور کلی شاید نتوان این مدل را در میان گروه رودستر بعنوان مدلی برتر در مقایسه با پورشه باکستر بیان کرد، اما در میان آئودی TT هم خودروی درخوری استکه توانسته به خوبی در این رقابت جای گیرد.

باوجود اینکه آئودی در بازار جهانی خودروی نسبتا گران قیمتی محسوب می شود، اما مدل رودستر TT در رده ۹ام از لحاظ قیمت قرار دارد و نسبت به مدلهای دیگر آئودی از جمله Q5,Q3,… از قیمت کمتری برخوردار است.

نکات مثبت نکات منفی
قیمت پایین عدم تعادل در سیستم گیربکس
طراحی داخلی تنوع بیش از حد مدل ها
ایمنی بالا عدم رویت نمایشگر داخل کابین توسط سایر سرنشینان
جادار بودن فضای داخل کابین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا