معرفی انواع عطر و ادکلن های جدید

۵ واقعیتی که قبل از استفاده از عطر باید بدانید!

مطالب زیادی در خصوص فواید و مضرات استفاده از عطر و ادکلن در سایتها و روزنامه­های مختلف هر روز نوشته می­شود و هر کس نظری در این رابطه دارد. اما در این مطلب می­خواهیم ۵ نکته کلیدی را به شما بگوییم که لازم است قبل از استفاده از هر عطری آنرا در ذهن داشته باشید.

  • ترکیبات عطری را که استفاده می­نید، بشناسید

افراد کمی در خصوص ترکیبات عطری که استفاده می­کنند یا می­خرند، اطلاعاتی دارند. شرکتهای سازنده عطر در پشت جعبه محصولات خود باید ترکیبات استفاده شده در تمام محصولات بهداشتی و آرایشی را درج کنند که عطر هم یکی از این محصولات است. بیشتر تولیدکنندگان عطر در پشت شیشه یا جعبه محصولات خود فقط کلمه” عطر” را درج میکنند اما واقعیت این است که در اکثر این عطرها بیش از ۲۵۰ نوع ماده شیمیایی دیگر وجود دارد. مثلا پشت شیشه یک عطر نوشته شده” مشک”  و ما تصور می­کنیم که فقط از مشک در این محصول استفاده شده، اما واقعیت این است که برای اینکه رایحه عطر واقعا شبیه به بوی مشک شود، ترکیبات شیمیایی دیگری در کنار آن استفاده شده است که باید از آنها اطلاع داشته باشد.

  • مدارکی وجود دارد که برخی از این مواد شیمیایی برای بدن مضر است

برخی از افرادی که به مواد شیمیایی حساسیت  دارند، ممکن است به ترکیبات شیمیایی استفاده شده در عطرها هم حساسیت داشته باشند و مشکلاتی از قبیل تب، اگزما، سردرد، عدم تمرکز و از این قبیل، برای این افراد به وجود آید. اما اکثرا به جای اینکه به دنبال دلیل بروز چنین مشکلاتی باشند، بیشتر به دنبال دارو برای رفع این بیماری­ها هستند. اما فقط یک درصد احتمال دهید که دلیل بروز چنین مشکلاتی عطری است که استفاده می­کنید! ممکن است با عوض کردن نوع عطرتان، مشکلتان برطرف شود! به همین راحتی.

 

 

عطر
عطر

 

  • ترکیباتی که در عطر شما استفاده شده، حتما قبلا برروی انسن تست شده باشد و از بی خطر بودن آنها مطمین شوید

در حدود ۱۲ سال پیش، در استرالیا سازمانی به نام “اِن آی سی اِن اِ اِس” در استرالیا طرح آزمایش ترکیبات مورد استفاده در عطرها، بر روی انسان را مطرح کرد که حتی نام طرحش هم کمی ترسناک بود. البته امروزه اکثر ترکیبات مورد استفاده در عطر، از سد این ازمایش می­گذرندف اما تعداد کمی نحصولات قدیمی هم وجود داشتند که متاسفانه این آزمایشات بر روی انها انجام نشده است.

  • شواهد

 

کمپینی با نام ” محصولات آرایشی ایمن” راه اندازی شد و اعضای این کمپین تحقیقاتی بر روی عطرهایی که در سراسر جهان طرفداران زیادی داشت انجام دادند. اما نتایج این تحقیقات از این قرار بود:

وجود ۱۴ نوع ماده شیمیایی ناشناخته در عطرها

وجود ۱۰ ماده شیمیایی حساسیت و آلرژی زا در عطرها

وجود ۱۲ نوع ماده شیمیایی که باعث آسیب رساندن به هورمونهای بدن شده  که برخی از انها باعث افزایش هورمون استروژن و برخی باعث افزایش هورمون تیرویید در افراد مستعد می­شوند. خیلی جالب است که اکثر پزشکان فقط به تجویز داروهای تیرویید اقدام می­کنند بدون اینکه بدانند علت و دلیل این بیماری در فرد مبتلا چیست!

 

  • آیا استفاده از عطرهای غیر استاندارد می­تواند بر روی جنین تاثیر بگذارد؟

وقتی که عطر روی ناحیه­ای اسپری می­شود، یا از طریق تنفس و یا از طریق پوست جذب می­شوند. مواد شیمیایی که از طریق تنفس و یا پوست جذب شده است، می­واند به جنین برسد و باعث بروز خطراتی برای آن شود.

 

عطر
عطر

 

در تحقیق که توسط موسسه “ای دبلیو جی” انجام شد، دو ماده شیمیایی مشک مانند در خون بند ناف جنین یافت شده است. که نام آنها عبارتند از” گالاکسولید” و” تونالید” که این دو ماده مربوط به سمی بودن غدد درون ریز وابسته هستند. پس اگر این مواد شیمیایی موجود در عطر از طریق تنفس یا پوست جذب شود، باعث می­شود که جنین قبل از تولد در معرض مواد سمی قرار کیرد.

همچنین ماده ای به نام “دی ای پی” در برخی از عطرها به عنوان حلال استفاده می­شود که باعث رشد غیر طبیعی اندام تناسلی جنین مذکر و همچنین بروز آسیب در اندام تناسلی مردان می­شود. اثر دیگری که این ماده دارد، بروز مشکل عدم تمرکز در کودکان است.

استفاده از عطر د رهمه جای جهان مرسوم است و اکثر افراد طرفدار استفاده از این نوع محصولات هستند، پس حتما به ترکیبات عطر که در پشت شیشه یا جعبه درج شده است توجه کنید!

چرا ریسک کنیم؟ بسیاری از شرکتهای سازنده عطر هستند که محصولات با کیفیت در اختیار مشتریان خود قرار می­دهند مضاف بر اینکه در طبیعت جایگزینهای زیادی برای محصولات مصنوعی و غیر استاندارد آرایشی بهداشتی، مخصوصا عطر وجود دارد.

یک واقعیت بزرگ وجود دارد و آن این است که که هیچ کس دوست ندارد مواد شیمیایی مضر را وارد بدنش کند،. اما  یکی از کارهایی که برای حفظ سلامت خود می­توانیم انجام دهیم این است که حتما و حتما، از ترکیبات استفاده شده در عطر مورد علاقه مان اگاهی پیدا کنیم و آنها را بشناسیم. مثلا در بسیاری از عطرها ترکیبات طبیعی مثل چوب صندل، گل شمعدانی، نعناع هندی، اسطوخودوس، هویج، یلانگ یلانگ، و جوز اسانس با روغن آفتابگردان وجود دارد که هیچ ضرری برای بدن ندارند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا