دنیای دیجیتال

نقد و بررسی Samsung Galaxy Note II

معرفی 

 ارشاکو : Samsung Galaxy Note II ایجاد یک تجربه تبلت وار در بین گوشی های هوشمند می باشد که از سرعت ۴G LTE  در بزرگترین شبکه ی اینترنت ۴G  برخوردار می باشد . از جمله ویژگی های کلیدی این گوشی موبایل می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • پردازنده ی چهار هسته ای فوق العاده سریع ۶ گیگاهرتزی با ۲ گیگابایت رم
  • صفحه نمایش رنگی ۵٫۵ اینچی
  • پشتیبانی از سیستم عامل اندروید ۴٫۱ Jelly Bean با هزاران برنامه ی قابل تنظیم
  • دوربین ۸ مگاپیکسلی برای عکس برداری و کیفیت HD برای فیلم برداری
  • باتری ۳۱۰۰mAh با عمر طولانی
  • پشتیبانی از قلم Sبا فناوری پیشرفته

طراحی 

Samsung Galaxy Note II ترکیبی از یک گوشی هوشمند و یک تبلت می باشد . این گوشی با ابعاد ۱۵۱×۸۱ کمی از مدل قبلی نوت ۱ بزرگتر شده و وزن آن نیز با ۱۸۰ گرم  تنها ۲ گرم از مدل قبلی خود بیشتر شده ، جنس بدنه ی این گوشی از پلی کربنات است و گویی سامسونگ همچنان به استفاده از پلاستیک در بدنه ی گوشی های خود ادامه می دهد .کلید پاور لبه ی سمت راست گوشی و دکمه های تنظیم صدا درست در قسمت مقابل یعنی سمت چپ گوشی قرار دارند . جک ۳٫۵ میلی متری هدفون در بالا و شیار قلم و microUSB نیز در قسمت زیرین گوشی تعبیه شده است . لنز دوربین نیز همانند همیشه پشت گوشی همراه با یک فلش و بلندگو دیده می شود .

  از ویژگی های این گوشی می توان به صفحه نمایش لمسی خازنی ۵٫۵ اینچی  Super AMOLED ، پشتیبانی از سیستم عامل اندروید ۴٫۱  Jelly Bean و فناوری جدید Touchwiz سامسونگ اشاره کرد در ضمن این گوشی قدرتمند از یک پردازنده ی Exynos 4420 ARM با سرعت ۱٫۶ گیگاهرتز با ۲ گیگابایت رم نیز پشتیبانی می کند .

برنامه ی S-Voice از دیگر امکاناتی است که روی این گوشی تعبیه شده و به کاربر این امکان را می دهد تا بوسیله ی فرمانهای صوتی دستوراتش را به گوشی بفهماند . از طرفی با وجود صفحه نمایش بزرگ و صفحه کلید استاندارد و پشتیبانی از قلم S با قابلیت های جدید ، عملیات تایپ نیز در این گوشی به راحتی هر چه تمام تر صورت می پذیرد .

وجود یک پردازنده ی بسیار قدرتمند چهارهسته ای ARM Cortex-A9 که از سرعت ۱٫۶ گیگاهرتز پشتیبانی می کند ، باعث تولید توان پردازشی بسیار بالایی شده که موجب عملکرد فوق العاده ی گلکسی ۲ حتی بهتر از تبلت ها و شاید نزدیک به نوت بوک ها شده است .علاوه براین ، وجود یک پردازنده ی گرافیکی Mali-400MP با ۲ گیگابایت رم توان دستگاه را به مراتب بالاتر می برد .

دوربین و مولتی مدیا 

Galaxy Note II دارای یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و فلش LED می باشد . دوربین این گوشی یک فیلم برداری بسیار عالی با کیفیت Full HD را ارائه می دهد که در نوع خود بی نظیر است . همانطور که گفتیم این دوربین دارای قابلیت هایی از جمله فوکوس خودکار ، فوکوس لمسی ، ردیاب چهره و لبخند ، لرزش گیر دست و اطلاعات مکانی (geo-tagging) می باشد . در ضمن این گوشی یکسری امکانات نرم افزاری را در گالری عکس ها فراهم آورده است که شما می توانید با انتخاب شیوه های مختلف نمایش به تماشای عکس ها بنشینید .

این تلفن قابلیت اجرای فرمت های رایج مانند MP3 ، WAV ، eAAC+ ، AC3 و FLAC را دارد . همچنین شما می توانید فیلم و ویدئو را در فرمت های رایجی مانند MP4 ، DivX ، XviD ، WMV ، H.264 و H.263 در این گوشی تماشا کنید.

اتصالات و قلم S Pen 

Samsung Galaxy Note 2 به خوبی از چهار باند ۲G ، چهار باند ۳G و همچنین شبکه های  ۴G LTE پشتیبانی می کند . این تلفن با استفاده از ه از ۳G، EDGE ، GPRS و شبکه ی وای فای به اینترنت متصل می شود . بنابراین می توانیم نتیجه بگیریم که یک مرورگر وب تمام عیار است .و همینطور اتصالات دیگری از جمله بلوتوث ۴٫۰ ، NFC و میکرو USB 2.0 نیز در این گوشی تعبیه شده است . گلکسی ۲ همراه با یک قلم S با نوک پلاستیکی عرضه شده که این قلم از طراحی جدیدتری نسبت به نمونه های پیشین برخوردار است .با چهار گوشه شدن آن کارایی آن نیز بهتر شده و خیلی دیر از کار کردن با آن خسته می شوید .

گالکسی نوت ۲ دارای قابلیت «تشخیص اپتیکال حروف» یا OCR است که به شکلی عالی کار می کند. این قابلیت در صفحه کلید مجازی گوشی جای گرفته است. برای استفاده از این قابلیت باید قلم S Pen را بیرون بکشید تا صفحه کلید به شکل یک مستطیل کوچک دربیاید. اکنون در این فضا می توانید متن موردنظرتان را بنویسید و از آن در ایمیل و پیام های متنی یا برای جستجو در وب استفاده کنید.

قلم S Pen قطعاً وسیله جالبی است، ولی مشکل اینجاست که مانند دیگر قلم های موبایل، امکان گم شدن و جا ماندن آن بسیار زیاد است. در همین راستا، سامسونگ قابلیتی به نام S Pen keeper را معرفی کرده است تا قلم S Pen در منزلتان جا نماند. این قابلیت با استفاده از حسگر شتاب سنج و دیجیتایزر گالکسی نوت ۲ کار می کند. کاری که S Pen keeper انجام می دهد این است که اگر قلم را در جای مخصوص اش در زیر دستگاه قرار نداده باشید و بخواهید از آن دور شوید، پس از آنکه فاصله شما به اندازه مشخصی رسید این موضوع را با بوق هشداری به شما اطلاع می دهد.
کودکانتان را با S Note سرگرم کنید
قلم گالکسی نوت ۲ کارایی بالایی را در کارهای خلاقانه، تجاری و … از خود نشان می دهد؛ ولی این قلم می تواند کودکان شما را هم سرگرم کند  S Note دارای قابلیتی به نام Idea Sketch است. این قابلیت به کاربر امکان می دهد که با نوشتن نام یک شیء، تصویر آن را در طرح خود استفاده کند (این تصاویر می.توانند از کلیپ آرت یا … به طرح اضافه شوند)
دیدن پیش نمایش با Air View
یکی از دلایلی که باعث شده S Pen در گالکسی نوت ۲ به چیزی بیش از یک قلم معمولی تبدیل شود این است که در برخی موارد، بدون تماس قلم با صفحه نمایش هم می توان از آن استفاده کرد. یکی از این موارد، استفاده از قابلیت Air View است. این قابلیت به کاربر امکان می دهد که با نگه داشتن قلم بر روی آیتم های مختلف (بدون تماس با صفحه)، اطلاعاتی را در قالب یک Pop-up مشاهده کند. مثلاً شما می توانید چند خط آغازین ایمیل ها را ببینید، پیش نمایشی از تصاویر را مشاهده کنید یا اینکه از نزدیک، نگاهی به رویدادهای تقویم بیندازید.
نمایش همزمان دو برنامه 

با وجود برنامه ی جدید مولتی ویندوز در Galaxy Note II سامسونگ شما می توانید صفحه نمایش را به دو قسمت تقسیم کنید و این امر امکان اجرای عملیات مولتی تسک (multitask) را در حالت تقسیم صفحه نمایش روی این گوشی هوشمند به شما می دهد و از هم اکنون  شما می توانید دو نرم افزار مختلف را به صورت همزمان در گلکسی نوت ۲ اجرا کنید در ضمن شما می توانید اندازه ی نسبی هر پنجره را تغییر دهید و یا آن را در سمتی دیگر کپی کنید .

نمایش تصاویر حتی بزرگتر ازسایر اسمارت فون ها :

Note II یک صفحه نمایش Super AMOLED با وضوح HD دارد که تصاویر بسیار چشمگیر ، شفاف و روشن را روی صفحه ی ۵٫۵ اینچی خود، حتی بزرگتر از سایر اسمارت فون ها به نمایش می گذارد .

باتری :

 این گوشی هوشمند از یک باتری ۳۱۰۰ Mah بهره مند است که تا ۲۱ ساعت زمان مکالمه را در  ۲G و ۱۲ ساعت را در ۳G فراهم می کند .

این گوشی در دو نوع ۱۶ گیگابایتی و ۳۲ گیگابایتی ( حافظه ی داخلی ) وارد بازار شده است که قابلیت ارتقاء حافظه ی آن توسط اسلات کارت های micro SD تا ۶۴ گیگابایت وجود دارد .

 

 

Samsung-Galaxy-Note-2-01
Samsung Galaxy Note II

شناسنامه محصول 

  • پردازنده : پردازنده ی چهار هسته ای GHz Cortex-A9 با سرعت ۱٫۶ گیگاهرتز
  • پردازنده ی گرافیکی : Mali-400MP با ۲ گیگابایت حافظه
  • صفحه نمایش : صفحه نمایش لمسی خازنی ۵٫۵ اینچی HD Super AMOLED با رزولوشن ۱۲۸۰ × ۷۲۰
  • حافظه داخلی : ۱۶GB _32GB
  • قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD تا ۶۴ گیگابایت
  • تعداد سیم کارت : تک سیم کارته
  • ابعاد : ۱ × ۸۰٫۵ × ۹٫۴ mm
  • دوربین : ۸ مگاپیکسل
  • دوربین مکالمات ویدئویی : ۱٫۹ مگاپیکسل
  • سیستم عامل : اندروید ۱٫۱ (Jelly Bean)
  • باتری : باتری یون لیتیوم استاندارد ۳۱۰۰ میلی آمپری
  • پشتیبانی از قلم S Pen

 

نقاط قوت 

بهره مندی از بهترین و با کیفیت ترین صفحه نمایش موجود در جهان

پشتیبانی از پردازنده ی چهار هسته ای بسیار قوی

دوربین با کیفیت

پشتیبانی از قلم کاربردی و بسیار پیشرفته ی S همراه با برنامه های مخصوص

سیستم عامل اندروید ۴٫۱٫۱ Jelly Bean

کیفیت مکالمه ی فوق العاده

پشتیبانی از انواع فرمت های رایج صوتی و تصویری

عمر مناسب باتری

 

نقاط ضعف 

مشکل در حمل با توجه به صفحه نمایش بسیار بزرگ

قیمت بالا

بدنه ی پلاستیکی گوشی

 

مناسب برای 

کاربران حرفه ای

مرورگران وب

 

مدل های مشابه با Samsung Galaxy Note II :

Samsung Galaxy S III I9300

Sony Xperia Z

Samsung Galaxy S4 I9500

Apple iPhone 5

 

 

 

 

پاورقی 

  LTE : LTE یا همان نسل چهارم یا (۴G) واژه‌ای است که برای توصیف شبکه‌های بی‌سیم تکامل‌یافته یا ماورای نسل سوم استفاده می‌شود و شاید بتوان گفت نام تجاری آن در۳GPP به صورت LTE است. نسل چهارم، یک راه‌حل جامع بر مبنای IP برای انتقال صدا، تصویر و داده استفاده می‌کند و بر پایه اصل “هرجا و هر زمان” داده‌ها را با سرعتی بسیار بالاتر از نسل‌های قبل در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

۲G، ۳G و ۴G :

۳G : کلمه ۳G توضیحی برای نسل سوم تکنولوژی ارتباطی سیار (سلولار آنالوگ برای نسل اول و دیجیتال PCS برای نسل دوم) است. ۳G شبکه‌ای با تکنولوژی سلولی است که علاوه بر تماسهای تلفنی و دسترسی به اینترنت پرسرعت واقعی، منطقه وسیعی را هم پوشش می‌دهد.

۴G: 4G  یا نسل چهارم استانداردهای شبکه‌های سلولی (شبکه‌های تلفن همراه) است و جانشینی برای نسل سوم (۳G) و نسل دوم (۲G) این استانداردهاست. در فناوری نسل چهارم، برای ارتباطات در حال حرکت می‌توان به سرعت بیشینه ۱۰۰ مگابیت در ثانیه و برای ارتباطات نسبتاً ثابت و بدون جابه‌جایی به سرعت یک گیگابیت در ثانیه رسید.فناوری وایمکس می‌تواند با فناوری ۴G هماهنگ شود. پس می‌توان با سرعت بالا دانلود کرد و منطقه بیشتری را زیر پوشش گرفت. بسیاری از کشورهای دنیا از مرحله آزمایش این فناوری گذشته‌اند و در حال استفاده از سامانه‌ای هستند که مورد توجه شرکت‌های موبایل واقع شده است. نام این سامانه Long Term Evolution به اختصار LTE یا تکامل تدریجی است.

فرق بین نسل های  ۲G، ۳G و ۴G در نوع تکنولوژی رادیویی مورد استفاده در آنها و سرعت انتفال داده ها داخل شبکه می باشد. هر نسل جدید تلفن همراه از سرعت و ظرفیت بالایی در انتقال داده نسبت به نسل های قبلی خودش برخورداراست که تا حالا هم تعداد محدودی از اپراتورهای تلفن همراه در جهان خدمات نسل چهارم خودشان را عرضه کرده اند .

 

Super AMOLED  : در نمایشگرهای Super AMOLED سنسورهای حساس به لمس با شیشه نمایشگر ادغام شده است. با این کار حداقل یک لایه از نمایشگر کم شده. در حال حاضر این نمایشگر فقط توسط سامسونگ تولید می شود و آن را بیشتر روی محصولات این شرکت می بینید. ‏ نمایشگرهای AMOLED کیفیت فوق العاده ای دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا