دنیای دیجیتال

افزایش طول عمر باتری با تکنولوژی جدید سونی

به قلم فروشگاه اینترنتی ارشاکو : مشکلات مربوط به باطری گوشی های هوشمند یکی از بارزترین مشکلان مطرح در این حوزه می باشد . هیچ گاه شاهد رشد کیفیت باطری های موبایل با همان شتابی که دیگر بخش های گوشی مثلا تراشه ها ، دوربین و … پیشرفت می کنند ، نبوده ایم . قسمت فاجعه قضیه این است که ، باتری‌ها در طول زمان ظرفیت اولیه‌شان را از دست می‌دهند و یک بار شارژ کامل صرفا برای چند ساعت گوشی را قابل استفاده می‌کند. با همه این توصیفات شرکت سونی تکنولوژی جدیدی را برای رفع این مشکل به کار گرفته است ، با ما در ادامه این مطلب از ارشاکو همراه شوید ، تابیشتر درباره این تکنولوژِ بخوانیم .

تکنولوژی که این شرکت آن را «Soft Charging» نامیده باعث می‌شود هنگام شارژ باتری، باتری گوشی‌تان با روند تدریجی‌تری شارژ شود و از این طریق عمر باتری افزایش یابد.

 

طول عمر باطری موبایل
طول عمر باطری موبایل

طول عمر باطری با کار گیری این تکنولوژی افزایش می باید ، اما مشکلی که در این روش وجود دارد این است که طبیعتا ، در این روش گوشی برای شارژ شدن به مدت زمان زیادی نیاز خواهد داشت . از سوی دیگر ی با استفاده از این تکنولوژی شارژ گوشی‌تان در استفاده روزمره هم زودتر تمام می‌شود. در واقع دو مشکل را به جان می‌خرید تا بتوانید با تحمل سختی‌های شارژ کردن طولانی‌تر گوشی و تمام شدن زودتر شارژ به شکل روزمره، عمر استفاده از باتری را افزایش دهید. با این وجود ، از این که این تکنولوژِی با تمام مفید بودن خود بتواند جایی در دل کاربران خود باز کند ، کمی شک و تردید وجود دارد .

می‌دانیم که اغلب کاربران از گوشی‌هاشان چندسال بیشتر استفاده نمی‌کنند. به این ترتیب اینکه در همان چندسال بخواهند برخی سختی‌ها را تحمل کنند تا عمر باتری را بیشتر افزایش دهند چندان معقول به نظر نمی‌رسد. در واقع ناراحتی کاربران از این نیست که چرا باتری گوشی‌شان بعد از دو سه سال ضعیف‌تر از گذشته عمل می‌کند. ناراحتی اصلی اینجاست که چرا باتری گوشی‌ای که صبح شارژ شده در طول روز به سرعت تمام می‌شود.

اگر گوشی‌های مثل Xperia Z2،Z3 و Z3 Compact دارید که با نسخه بتای فرم‌ور مارشمالو کار می‌کند می‌توانید قابلیت «Soft Charging» را امتحان کنید و خودتان در این باره به قضاوت دقیق‌تری برسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا