دنیای دیجیتال

نقد و بررسی Samsung Galaxy Ace

گوشی های سامسونگ بخش بزرگی از تلفن های هوشمند را در بازار تلفن به خود اختصاص داده اند. امروز در ارشاکو به نقد و بررسی یک مدل از گوشی های سامسونگ به نام Samsung Galaxy Ace خواهیم پرداخت.با ما همراه باشید…

 

معرفی :

گوشی های سامسونگ بخش بزرگی از تلفن های هوشمند را در بازار تلفن به خود اختصاص داده اند . بنابراین دیدن سیل عظیمی از تبلیغات متعلق به سری گوشی های جدید سامسونگ که هر چند وقت یکبار به بازار عرضه می شوند خیلی عجیب نیست . یکی از آخرین مدل های سامسونگ که خیلی مکان ها نیز دیده شده  Samsung Galaxy Ace می باشد که از یک صفحه نمایش ۳٫۵ اینچی ، یک پردازنده ی ۸۰۰ مگاهرتزی و سیستم عامل اندروید بهره مند است .

طراحی :

خلاقیت جدید و چشمگیری در طراحی این گوشی مشاهده نمی شود اما رویه ی براق و رنگ نقره ای که در گوشه ها کار شده و پوشش پشت آن که به صورت بافت مانند اجرا شده به اندازه ی کافی به آن جلا و زیبایی بخشیده است . از نظر کیفیت ساخت نیز دارای یک بدنه ی پلاستیکی ویژه می باشد ، به طوریکه وقتی آنرا کنار یکی از اسمارت فون های جدید سامسونگ مانند Galaxy S II که از پلاستیک سبک ساخته شده ، قرار می دهید تفاوت چندانی را در قاب این دو مشاهده نمی کنید .

وجود حالت بافت قاب پشتی گوشی پوشش بسیار مناسبی را در برابر لک ، خش و ضربه ایجاد کرده است . ممکن از از نظر عده ای وجود این بافت کمی آزار دهنده باشد اما باید بگوییم که وجود این بافت روی بدنه ی پشتی گوشی نه تنها باعث اذیت نمی شود بلکه قرار گیری آن را در دستان شما راحت تر و مطمئن تر کرده است .

طراحی دکمه ها نیز به این مسئله کمک می کند ، همانند نسخه های پیشین سامسونگ ، دکمه ی پاور گوشی ایس دقیقا لبه ی سمت راست قرار دارد درست جایی که انگشت شست قرار می گیرد و به همین ترتیب دکمه ی تنظیم صدا نیز درست در نقطه ی مقابل یعنی سمت چپ گوشی قرار می گیرد .

ایس نیز همانند آخرین مدل های سامسونگ مکانی را برای اتصالات خارجی دستگاه ارائه می دهد . شیار micro SD درست پایین دکمه ی پاور و بالای دکمه های تنظیم صدا نیز جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و پورت  micro USB قرار می گیرد . که مکان قرار گیری هر اسلات کارت و میکرو یو اس بی با یک پوشش لغزنده ی پلاستیکی کشویی پوشانده می شود . داخل جعبه ی گوشی یک کارت حافظه ی ۲ گیگابایتی نیز قرار داده شده است .

همانند Galaxy S II تنها دکمه ی فیزیکی یا سخت افزاری که در جلوی گوشی تعبیه شده ، دکمه Home می باشد که شما را به صفحه ی اصلی گوشی هدایت می کند . دو دکمه ی لمسی نیز به منظور Back و Menu  روی یک صفحه ی مشکی در دو طرف دکمه ی Home قرار گرفته اند . که در واقع این دکمه ها بهترین طرح دکمه برای گوشی های اندرویدی محسوب می شوند مخصوصا دکمه ی Home .

 

samsung-galaxy-ace-s5830-3
Samsung Galaxy Ace

 

صفحه نمایش :

صفحه نمایش این گوشی نخستین مسئله ایست که هر جایی در وهله ی اول از آن صحبت می شود ، صفحه نمایش ۳٫۵ اینچی این گوشی از دقت ۳۲۰۴۸۰x  استفاده می‌کند که تراکم پیکسلی متوسط ۱۶۵ پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌دهد که برای یک گوشی در این بازه قیمتی، میزان تقریبا استانداردی محسوب می‌شود. با این حال سایز صفحه نمایش آن هم اندازه ی iPhone 4 می باشد . این تراکم پیکسلی، کیفیت خیلی بالایی را ارائه نمی‌دهد بطوریکه اگر از فاصله خیلی نزدیک به صفحه گوشی نگاه کنید، با کمی دقت می‌توانید پیکسل‌های مجزا را تشخیص دهید.

همچنین شما به راحتی می توانید پیام های متنی و ایمیل های خود را روی صفحه نمایش این گوشی مشاهده کنید . درست است که تجربه مرورگری اینترنت گلکسی ایس به روانی گوشی‌های قدرتمندتر و بزرگ‌تر نیست ولی به لطف وجود صفحه نمایش ۳٫۵ اینچی و پردازنده ی ۸۰۰ مگا هرتزی ،  این گوشی تجربه کاری بسیار خوبی را برای علاقه‌مندان به گشت و گذار در اینترنت فراهم می‌کند.

گلکسی ایس از یک دوربین ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که به برنامه عکاسی رابط کاربری تاچ ویز مجهز شده است. این برنامه امکانات بسیاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که برای مثال می‌توان به گزینه‌های پانوراما، تشخیص لبخند و حالت ماکرو اشاره کرد. در کل به عنوان یک گوشی رده متوسط، کیفیت عکس‌های گرفته شده با گوشی گلکسی ایس فراتر از انتظار ما بود. جزییات بسیار خوب نمایش داده شده و رنگ‌ها زنده و طبیعی هستند. ولی متاسفانه کیفیت فیلم‌برداری این گوشی بر خلاف عکس‌برداری آن، خیلی راضی کننده نیست. گلکسی ایس می‌تواند تنها با دقت ۳۲۰۲۴۰ x  فیلم‌برداری کند که اصلا مناسب تماشا بر روی صفحات بزرگ‌تر مانند تلویزیون نیست.

نرم افزار :

گلکسی ایس از سیستم عامل Android 2.2 پشتیبانی می کند و از همراه رابط کاربری Samsung TouchWiz 3.0 استفاده می‌کند که البته سامسونگ آپدیت اندروید ۲٫۳ (نان زنجبیلی) را نیز برای این گوشی منتشر کرده است.

از برنامه‌های اصلی که سامسونگ به طور پیش فرض به گوشی اضافه کرده است می‌توان به برنامه ThinkFree Office اشاره کرد که به شما امکان اجرا و ویرایش فایل‌های آفیس را می‌دهد. به علاوه برنامه Task Manager اضافه شده به شما کمک می‌کند که به راحتی برنامه‌های در حال اجرا را بسته و در مصرف باتری صرفه جویی کنید.

عملکرد :

با وجود فقط یک پردازنده ی ۸۰۰ گیگاهرتزی ، این گوشی از سرعت نسبتا خوبی در اجرای برنامه ها برخوردار است .  البته در کنار اسمارت فون های اخیر سامسونگ که اکثرا از پردازنده ی دو هسته ای با سرعت ۱۰۰۰ مگاهرتز استفاده کرده اند ، از سرعت پایین تری در اجرای عملکرد های گوناگون بهره مند است . بنابراین بازی های سنگین و با پردازش گرافیکی بالا به سختی در این گوشی اجرا می شوند .

از نظر پخش ویدئو نیز یک دستگاه قوی یا forte محسوب نمی شود اما بازهم کیفیت پخش خوبی برخوردار است اما دارای محدودیت در پشتیبانی از بسیاری از فرمت ها می باشد و ویدئو پلیر استاندارد این گوشی از فرمت‌های DivX و Xvid پشتیبانی نمی‌کند بنابراین شما مجبور خواهید بود که برای تماشای این فرمت ها به سراغ برنامه های جانبی بروید .

 

شناسنامه محصول :

  • پردازنده : ۸۰۰MHz (MSM7227-1 Turbo)
  • حافظه ی داخلی : ۱۵۸ مگابایت
  • کارت حافظه همراه گوشی : ۲ GB
  • قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه‌ی MicroSD تا ۳۲ گیگابایت
  • صفحه نمایش : لمسی خازنی ۳٫۵ اینچی با رزولوشن ۳۲۰ × ۴۸۰
  • دوربین : ۵ مگاپیکسل
  • سیستم عامل : اندروید
  • ابعاد : ۴ × ۶۰ × ۱۱٫۵ mm
  • وزن : ۱۱۳ گرم
  • اتصالات : WiFi 802.11 (b/g/n) _ بلوتوث v 2.1 _ USB 2.0
  • دارای قابلیت TouchWiz UIبرای آندروید
  • باتری : باتری یون لیتیوم استاندارد ۱,۳۵۰mAh

 نقاط قوت :

  • تایپ آسان
  • قیمت مناسب
  • طراحی زیبا و مناسب
  • صفحه نمایش خوب
  • اجرای و ویرایش فایل های آفیس
  • پشتیبانی صفحه کلید از قابلیت Swype

 

 نقاط ضعف :

  • کیفیت پایین فیلم برداری
  • عدم پشتیبانی از فرمت های DivX و Xvid

 

مناسب برای :

به پیشنهاد ارشاکو این گوشی  مناسب افرادی است که به دنبال یک گوشی نسبتا قدرتمند با قیمتی مناسب هستند.

مرورگران وب

 

مدل های مشابه با Samsung Galaxy Ace :

Samsung Galaxy Gio S5660

Samsung Galaxy Ace Duos S6802

Samsung Galaxy Ace 2 I8160

Samsung Galaxy Mini 2 S6500

 

 

 

پاورقی :

Swype : فن‌آوری Swype در حقیقت یک روش نگارش در گجت‌های صفحه لمسی است. در صفحه کلیدهایی که مجهز به فن‌آوری Swype هستند؛ برای تایپ کردن یک کلمه، انگشت خود را روی حرف ابتدایی کلمه می‌گذارید و بدون برداشتن انگشت از روی صفحه نمایش، به سمت دومین حرف آن کلمه حرکت می‌کنید. به همین ترتیب ادامه می‌دهید تا به آخرین حرف آن کلمه برسید. حال انگشت خود را برمی‌دارید و کلمه بر روی صفحه درج می‌شود. بعد از این که انگشت خود را از روی صفحه نمایش برمی‌دارید، برنامه در فهرست لغات خود به دنبال کلمه‌ای می‌گردد که اولا با حرف ابتدایی شروع و با حرف انتهایی تمام شود و دوم این که شامل آن حروفی شود که انگشت دست بر روی آن‌ها حرکت کرده است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا