مد و مدگرایی

باغچه های کوچک برای زیبایی خانه های کوچک

به نظر ایده‌ای بسیار جذاب خواهد بود که قسمتی از فضای خانه را به دیوارهای بلند و گیاهان سبز سرزنده اختصاص داد، اما وقتی فضای خانه بسیار کوچک باشد چه می‌توان کرد؟ نگران نباشید با طراحی یک باغچه کوچک خانگی، می‌توانید تا حدودی بر این مشکل غلبه کنید.

Capture

ایده بسیار زیرکانه، افزودن گلدان‌های آویز از روی دیواراست. به نظر بسیار ساده است و فقط باید دیوار را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و سه سوراخ روی آن ایجاد کنید. حالا با طناب محکم، قلاب‌هایی ایجاد کرده و مانند نمونه گلدان‌های‌تان را داخل آنها قرار دهید.

اگر به دنبال نمونه‌ای کوچکتر هستید، به خصوص برای آشپزخانه، می‌توانید پوسته‌های تخم‌مرغ را داخل یک قوطی گذاشته  و مقداری خاک روی آنها بریزید. حالا می‌توانید گیاه مطلوب خود را داخل پوسته‌ها بکارید.

۲

اگر در قسمت کانتر، میز و حتی کف اتاق، فضای کافی وجود ندارد، می‌توان باغچه‌ای افقی روی دیوار آویزان کرد. بسیار زیبا و آسان است و تنها به گلدان و چند فریم مناسب نیاز خواهید داشت.

برخی از گیاهان به فضای بیشتری برای رشد نیاز دارند. چرا از شیشه‌های خالی مربا استفاده نمی‌کنید؟ بهترین ایده برای ایجاد نمای باغچه در آشپزخانه است. می‌توانید شیشه‌ها را روی کانتر و یا پنجره قرار دهید.

۵

آیا به دنبال خلق نمای روستیک هستید؟ نظرتان درباره این گلدان‌های دست‌ساز چیست؟ با این گیره‌های چوبی هم می‌توان طبیعتی سرسبز در خانه ایجاد کرد.

خالق نمونه‌ای مدرن و کمی پیچیده هستید؟ یک گلدان شیشه‌ای می‌تواند نمایی فوق ‌العاده فانتزی در اتاق ایجاد کند. برای اینکه کمی فانتزی‌تر به نظر برسد، می‌توانید اطراف آنها را با سنگ و چمن مصنوعی تزئین کنید.

ایده بسیار خلاقانه‌تر، آویز کردن یک گلدان بزرگ شیشه‌ای از مرکز سقف اتاق و یا از بالای قفسه‌ است. فقط کافیست یک نردبان کوچک نزدیک گلدان تعبیه کنید تا بتوانید به سهولت از آن بالا روید و خاک گیاهان را تعویض کنید. یک شاهکار هنری در انتظار شماست.

۴

آیا قاب عکس‌هایی در خانه دارید که مورد استفاده نیستند؟ می‌توانید مانند نمونه آنها را به یک باغ کوچک و فانتزی تبدیل کنید.

۷

کاکتوس‌هایی کوچک در گلدان‌ها کاشته و گلدان‌ها را به صورت افقی روی دیوار نمایش دهید. اگر طالب سبک سنتی هستید، می‌توانید آنها را روی پنجره‌ها قرار دهید.

۸

دوست دارید نمونه‌ای جذاب‌تر در خانه خلق کنید؟ می‌توانید همچون این تصویر، گلدان‌ها را به صورت وارونه از کف زمین تا امتداد سقف آویزان کنید.

خودتان هم می‌توانید یک بطری شیشه‌ای را برش زده و آن را به گلدانی زیبا تبدیل کنید حلا کافیست گلدان خود را داخل آب قرار دهید!


۳



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا