لوازم خانگی

8 اشتباه رایج در دکوراسیون که شاید شما هم آنها را تجربه کرده باشید

هر کدام از سبک های مختلف دکوراسیون در شرایط و مکان مناسب به خود زیبایی خاص خود را دارند اما همیشه اشتباهاتی هستند که در این میان مشترکند و به متغیر خاص مانند زمان ،مکان و … بستگی ندارند .اگر شما هم تصمیم گرفته اید تا  منزل ،اتاق کار ،اتاق خواب و … را خودتان طراحی کنید پس نگاهی به لیست 8تایی ما بیندازید تا دچار اشتباهات معمول نشوید .

1 – اولین قانون که در خیلی مواقع شاهد نقض آن هستیم نصب تابلوها در ارتفاع مناسب است .به یاد داشته باشید این یک اصل است که همواره تابلوها نصب شده با چشم ها هم سطح باشند یا به عنبارتی دیگر ارتفاع 1.5 متری از سطح زمین داشته باشند .قرار دادن تابلو در مکان های بسیار بالای دیوار کار نادرستی است .

2 – قرار دادن مبل ها پشت به دیوار میتواند زیبایی را از خانه شما بگیرد و حالتی خشک و رسمی به آن بدهد .شاید درست نباشد که تمام مبل ها را وسط پذیرایی بچینید اما قطعا گذاشتن تمامی آنها پشت به دیوار هم انتخاب مناسبی نیست .پس بهتر است مبل ها را به صورت گروهی بچینید و حداقل یک یا دو تکه از آنها را در جهت مخالف دیوار قرار دهید .

3 – اغلب ما از بازی رنگ ه در دکوراسیون ترس داریم و جرعت ترکیب رنگ های مختلف با هم را نداریم .یک اتاق سفید ،ساده و زیبا قطعا جذابیت زیادی دارد اما تصور کنید تمام خانه شما این چنین بی رنگ و بی روح باشد ،بعد از مدتی هم چشمانتان خسته میشود و هم این تک رنگی باعث افسردگی خواهد شد .پس اگر چند تکه از اثاث مزلتان را به رنگ های مختلف دیده اید حتما به ترکیب رنگ آنها فکر کنید و جرعت چیدن رنگ ها در کنار هم را داشته باشید .

4 – یکی دیگر از اشتباهات رایج در دکوراسیون چیدن تعداد زیادی کوسن و بالش بر روی تخت و مبل است .کوسن های رنگی یا چند بالش با ترکیب رنگ های متفاوت جذابیت زیادی دارند اما به این فکر کنید که آیا درست است مهمان ها هنگام نشستن بر روی مبل مجبور شوند تمام آنها را بر روی زمین بگذارند؟یا حتی خود شما هنگام خواب مجبور باشید تعداد زیادی از بالش و کوسن را گوشه تخت انبار کنید؟

5 – در خانه های ایرانی بیشتر با دو حالت افراطی رو به رو هستیم ،یکی افرادی که بیش از حد مدگرا هستند و دیگری افرادی که بیش از حد غرق در وسایل قدیمی هستند .هیچکدام از این ها مورد تایید نیست و بهتر است نه زیادی مدگرا باشید و نه زیادی متمایل به سمت وسیله های قدیمی .

6 – گاهی ممکن است برای زیبایی دست به کارهایی بزنیم که از نظر بقیه کمی عجیب به نظر میرسد اما در واقع اینطور نیست .تمام مبل ها حتما نباید از یک رنگ و طرح باشند یا میزهای عسلی و جلومبلی نیازی نیست هم شکل هم باشند .شاید برای زیبایی لازم باشد دست به بی نظمی و ایجاد تغییر بزنید .

7 – در مورد تلویزیون نیازی نیست که همیشه آن را به نقطه عطف دکوراسیون خود تبدیل کنید .به جای قرار دادن تلویزیون در یک مکان میانی و جالب توجه میتوان آن را در کنج یا گوشه ای قرار داد و در عوض از وسایل زیباتری در نقاط عطف استفاده کرد .

8 – روشنایی منزل برای جلوه و نمایش بیشتر زیبایی در دکوراسیون شما مورد اهمیت هستند .نیازی نیست که همیشه برای تامین روشنایی از لامپ ها سقفی استفاده کنید .میتوانید از آباژورها یا چراغ های پایه بلند بر روی زمین و میز ها استفاده کنید و همچنین از ترکیب رنگ نورهای مختلف در دکور منزل لذت ببرید .

لطفا نظرات ،تجربیات و یا نقد های خود را در مورد مقاله فوق با ما مطرح کنید و برای استفاده دوستان و آشنایان خود این مطلب را به اشتراک بگذارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا