لوازم خانگی

در خرید جهزیه به چه نکاتی توجه کنیم ؟

به قلم فروشگاه اینترنتی ارشاکو : در زمان های قدیم جهزیه مربوزط می شد به چهار تکه چینی گل سرخی و رخت خواب و نهایتا یک یخچال و گاز ایرانی که به دلیل دوراندیشی خانواده ها اکثرشان چند سال قبل از اینکه دختر به سن ازدواج برسد در انباری خانه ها جا خوش می کردند ، اما در این روزها جهزیه فقط به این چهار قلم ختم نمی شود و قضیه طول و طویلی دارد .

 

ویژگی جهیزیه خوب در چیست؟

بسیاری از دختران مجرد تنها به دلیل عدم توانایی در تهیه جهیزیه از ازدواج کردن امتناع می کنند و برخی دختران نیز که عقد طولانی مدت دارند و نمی تواند به خانه بخت بروند، قربانی تجمل گرایی در تهیه جهیزیه می شوند. بهتر است تا جای ممکن فقط به نیاز ها توجه داشت و از تجمل گرایی و زیاده خواهی چشم پوشی کرد .

 

راهنمای خرید جهیزیه

جهیزیه از آن جهت که لوازم زندگی زوجین هست، تهیه آن بر عهده سرپرست خانواده خواهد بود

 

مسئولیت تهیه جهیزیه با عروس یا داماد؟!

تهیه جهیزیه وظیفه ای نیست که شرع به عهده پدر عروس یا داماد به تنهایی گذاشته باشد. جهیزیه از آن جهت که لوازم زندگی زوجین هست، تهیه آن بر عهده سرپرست خانواده خواهد بود لذا هیچ ارتباطی به عروس و خانواده اش نداشته اما از آنجا که مراسم عرفی، داماد را نیز در فشار گذاشته و هزینه های تشریفاتی و اضافی بر دوش داماد می اندازد، دیگر نمی توان یک طرفه به قاضی رفت. بسیاری از همین هزینه های اضافی را خود دختر و خانواده دختر بر پسر و خانواده اش تحمیل می کنند؛ هزینه خرید طلا، مراسم سنگین عروسی، مخارج سفر ماه عسل و بعضا خرید کادوهای مناسبتی و عیدی حتی برای اطرافیان و… از این جمله اند که معمولا هم هیچ ارتباطی با شروع زندگی نداشته و تاثیر مثبتی هم در روابط زوجین ندارند!
بنابراین در شرایطی می توانیم جهیزیه را از عهده خانواده دختر برداریم که آن ها هم هزینه های اضافی را کم کنند. اگر بنا باشد که فشارهای عرفی ازدواج را کم نکنیم، بهتر   همان است که هر دو خانواده در حد توان به ازدواج فرزندانشان کمک کنند.
بنابراین خانواده ی عروس و داماد می توانند با همکاری و مشارکت یکدیگر جهیزیه ای ساده اما با آرامش خاطر فراهم کنند تا عروس و داماد بتوانند هر چه زودتر زندگی آرام و سالم خود را شروع کرده و مقدمات اولیه را برای این شروع در اختیار داشته باشند.
ملاک خرید جهیزیه

در خرید جهزیه ملاک تان تنها تامین لوازم اولیه و ضروری زندگی برای شروع یک زندگی ساده باشد . نباید انتظار داشت خانه یک تازه عروس و داماد از همان اول به شیک و پیکی خانه پدر و مادرانشان باشد .

وسایل ضروری جهیزیه وسایلی است که نبودش یعنی ایجاد مشکل برای زندگی زوج. به جز آن، هر چیزی که اضافه خریده شود یا تجمل است یا اسراف.در تهیه ی جهیزیه ملاک اصلی باید کیفیت و مرغوبیت کالا باشد نه فقط زیبایی آن.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا