لوازم خانگی

سوالات متداول راجع به دستگاه هشدار دهنده زلزله جی دی اس

زلزله از جمله حوادث طبیعی است که به علت غیر قابل پیش بینی بودن ، بیشترین خسارت های جانی و مالی را شامل شده و فرصت نجات را از مردم سلب می کند. اطلاع داشتن از زمان وقوع زلزله به شما این امکان را می دهد تا با آگاهی و بدون اضطراب خود را به محلی امن برسانید ، حتی اگر این زمان تنها 10 ثانیه برای نجات در اختیار شما قرار دهد. پیش بینی زلزله در دراز مدت همچنان امری غیرممکن بوده و تابحال هیچ تکنولوژی و روشی قادر به مشخص کردن زمان وقوع آن نبوده است. اما ، از آنجایی که زلزله لحظاتی پیش از وقوع ، امواج خاصی از خود منتشر می کند ، می توان با شناسایی و تشخیص آن امواج ، لحظاتی پیش از زلزله از وقوع آن مطلع شد. یکی از دستگاه هایی که می تواند این امواج را دریافت و شما را از وقوع زلزله باخبر کند ، دستگاه JDS Earthquake Alarm می باشد. در ادامه به طور کامل و شفاف نحوه ی عملکرد این دستگاه و پاسخ به سوالاتی که پیرامون آن بوجود آمده را برای شما آورده ایم.

1.این دستگاه چگونه زلزله را پیش بینی می کند؟

دستگاه هشدار دهنده زلزله جی دی اس با حساسیت به امواج صوتی پیش از زلزله می تواند شما را از وقوع آن مطلع نماید. این امواج صوتی به دو دسته تقسیم می شوند : امواج صوتی p و امواج صوتی s . امواج p که به عنوان امواج فشرده شناخته می شوند نسبت به امواج برشی یا همان امواج صوتی s سرعت بیشتری دارند. تکنولوژی این دستگاه نیز به گونه ای طراحی شده تا نسبت به امواج p حساسیت داشته و به محض دریافت این امواج ، با آلارمی مشابه با دستگاه های اعلان حریق ، وقوع زلزله را به شما اطلاع دهد.

2.نحوه ی عملکرد آلارم دستگاه به چه صورت است؟

میزان صدای آلارم این دستگاه به گونه ای است که می تواند شما را از خواب بیدار کرده و فرصت کافی برای پناه بردن به مکان های امن را در اختیار شما قرار می دهد. آلارم دستگاه از مدتی پیش از وقوع زلزله به صدا در می آید و تا پایان زلزله ادامه دارد.

3.آیا دستگاه نیاز به تنظیمات تخصصی دارد؟

خیر ، این دستگاه را می توان در کنار دستگاه های اعلان حریق و یا سایر دستگاه های هشداردهنده در منازل ، ساختمان ها ، مراکز تجاری ، ادارات و اماکن عمومی به راحتی نصب کرد و تنظیمات به خصوصی ندارد. برای اطمینان بیشتر از صحت سلامت و کارکرد دستگاه می توانید هر چند ماه یک بار از آن بازدید کنید. دستگاه هشدار زلزله جی دی اس ، از نظر حساسیت نسبت به امواج قابل تنظیم بوده و پس از هر بار زلزله به طور خودکار ریست و آلارم آن خاموش می شود. با توجه به موقعیت مکانی خود می توانید پیچ تنظیم آن را برای دریافت لرزه های کوچک به سمت حساسیت حداکثر و برای زلزله های بزرگ به سمت حساسیت حداقل بچرخانید.

4.این دستگاه از چه فاصله ای می تواند زمین لرزه را تشخیص دهد؟

امواج زلزله ارشاکو

دستگاه هشدار زلزله جی دی اس قادر به شناسایی زلزله های بزرگی است که صدها کیلوکتر فاصله دارند و می تواند زمین لرزه های متوسط  ​​تا شدید را تا چندین کیلومتری اطراف منطقه محلی شما شناسایی کند. به عنوان مثال ، این دستگاه قادر است زلزله  با فاصله ی 80 کیلومتری را 10 ثانیه زودتر اعلام کرده و زمین لرزه های سه ریشتر به بالا را به محض شروع امواج P تشخیص دهد. از آنجا که پارامترهای عمق ، شدت و کانون زمین لرزه ، در هر زلزله مختلف بوده ، لذا فاصله ی زمانی بین امواج P و S نیز متفاوت خواهد بود.

5.آیا عبور کامیون باعث روشن شدن آلارم دستگاه می شود؟

جواب این سوال منفی است. از آنجایی که تکنولوژی این دستگاه براساس دریافت امواج p طراحی شده است ، بنابراین با تکان هایی نظیر لرزش ناشی از عبور کامیون ، این دستگاه به هیچ عنوان فعال نخواهد شد.

6.آیا باتری دستگاه نیاز به تعویض دارد؟

بله. باتری 9 ولتی این دستگاه می بایست سالی یک بار تعویض شود.

7.آیا این دستگاه در طبقه دهم ساختمان نیز کار می کند؟

از آنجایی که لرزش در طبقه دهم نسبت به طبقه اول بیشتر احساس می شود ، این دستگاه در طبقه دهم حتی بهتر از طبقه اول کار می کند و از این نظر مشکلی وجود نخواهد داشت.

8.محل مناسب برای نصب دستگاه کجای ساختمان است؟

یک دیوار نسبتا محکم را انتخاب کنید. این دیوار باید حداقل تحمل نصب یک گلدان را داشته باشد و حتی الامکان محلی که برای نصب آن انتخاب کرده اید از درب ها فاصله داشته باشد. با استفاده از چسب پشت دستگاه ، آن را به دیوار متصل کنید.

9.چگونه بفهمیم دستگاه به درستی کار می کند؟     

دستگاه را ثابت بر روی دیوار نگه داشته و به حرکت پاندول آن توجه کنید. اگر دستگاه به درستی بر روی دیوار نصب شده باشد ، پاندول می بایست دقیقا در مرکز مثلث اتصال قرار گیرد.

10.آیا این دستگاه می تواند زلزله را پیش بینی کند؟

بسته به شدت ، عمق و مرکز زمین لرزه ، این دستگاه می تواند از 10 تا 60 ثانیه پیش از وقوع زلزله شما را آگاه کند.

برای خرید دستگاه هشدار دهنده زلزله جی دی اس می توانید از طریق لینک خرید زیر اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا