لوازم خانگی

اپل آی‌مک ۲۷ (مدل MC814ZP-A)

 

معرفی محصول:

ارشاکو: رایانه‌ی همه کاره‌ی اپل آی‌مک ۲۷ مدل MC814ZP-A را می‌توان ابزاری همه فن حریف دانست که علاوه بر کارایی و سرعت بالا در انجام دستورات، مجهز به یک صفحه نمایش با کیفیت بالای HD (16:9) است؛ و می‌تواند تصاویر ویدئویی فول اچ‌دی (۱۰۸۰p) را به خوبی و با وضوح تصویری فوق‌العاده نمایش دهد. این صفحه نمایش از فناوری LED Backlight و پنل‌ IPS بهره‌برده و می‌تواند بیشترین کیفیت ممکن تصویر را به کاربر خود هدیه نماید. مهندسان در طراحی رایانه‌ی آی‌مک به خوبی از آلیاژ آلومینیوم و شیشه استفاده کرده‌اند به نحوی که کاربران می‌توانند به کمک صفحه‌کلید بی‌سیم و آلومینیومی آن از کار با این دستگاه لذت ببرند. از این گذشته موشواره بی‌سیم اپل را می‌توان نوآوری دیگری در زمینه ساخت این دست ابزارها دانست که بیشترین سطح کنترل نشانگر را به کاربر خود می‌دهد و مناسب انجام کارهای گرافیکی و پروژه‌های طراحی صنعتی است که دقت در آن از اهمیت زیادی برخوردار است. با این اوصاف می‌توان مدعی شد که تجربه‌ی کار با آی‌مک شباهت بسیار زیادی به کار با رایانه‌های خواستنی فیلم‌های علمی تخیلی هالیوودی دارد.

 

شناسنامه محصول:

  • پردازنده: Core i5 با قدرت ۳٫۱ گیگا هرتز (۶ مگا بایت حافظه کش) چهار هسته‌ای
  • حافظه رم: مجموعاً ۴ گیگا بایت (از نوع DDR 3) (1333) (دو عدد رم ۲ گیگ)
  • دیسک سخت: با گنجایش ۱ ترا بایت (۷۲۰۰ دور در دقیقه)
  • درایو نوری: DYD-RW
  • کارت گرافیکی: ATI HD 6970 (1 گیگا بایت رم)
  • صفحه نمایش: LED 27 اینچ (۱۴۴۰*۲۵۶۰ پیکسل)
  • شبکه: لن، وای‌فای
  • وزن ۱۳٫۸ کیلو گرم
  • سیستم‌عامل: Mac OS X 10.6
  • رنگ‌بندی: نقره‌ای و مشکی

 

خصوصیات محصول:

صفحه نمایش بزرگ و زیبا: آی‌مک‌های امروزی راه پر فراز و نشیبی را از آی‌مک اولیه‌ی با صفحه نمایش ۱۵ اینچی طی کرده‌اند. کافی است تا قدری دقت کرده و با موشکافی بیشتری ظاهر محصول را از نظر بگذارنید. صفحه‌ی نمایش ۲۷ اینچی بدون قاب که قادر است پنجره‌ای بزرگ پیش روی کاربران به دنیای اپل باشد؛ بدین ترتیب زمانیکه همه‌چیز در صفحه نمایش خلاصه می‌شود، هیچ فاصله‌ای بین شما و آنچه که بر روی صفحه روی می‌دهد وجود نخواهد داشت. تماشای ویدئو‌های فول اچ‌دی، نمایش‌های تلویزیونی، تماس‌های ویدئویی FaceTime، مرور صفحات اینترنتی و عکس‌ها بر روی این پرده‌ی عریض ۱۶:۹ لذت دیگری دارد.

بهره از فناوری LED Backlight: هر چه که تعداد پیکسل‌های یک صفحه نمایش بیشتر باشد، به همان نسبت نیازمند نور بیشتری هستیم تا تصویر به نمایش درآمده در چهارچوب استانداردهای سخت‌گیرانه‌ی امروزی جای گیرند و زیبا به نظر برسند. این درست همان کاری است که فناوری LED Backlight در صفحه نمایش آی‌مک انجام می‌دهد. به کمک این تکنولوژی میزان نور مناسب تک‌تک پیکسل‌های تصویر تامین شده و در کنار آن میزان شفافیت و زیبایی تصویر نیز محیا می‌گردد. از آنجایی که این فناوری فضای زیادی را بر روی صفحه اشغال نمی‌کند، صفحه نمایش آی‌مک باریک، سبک و زیبا باقی می‌ماند و در عین حال کارایی و زیبایی تصویر نهایی بالاتر می‌رود.

بالاترین کیفیت تصویری ممکن: مانیتور ۲۷ اینچی آی‌مک دارای تفکیک پذیری بسیار بالای ۱۴۴۰*۲۵۶۰ پیکسل است که در مقام مقایسه با آی‌مک ۲۱ اینچی از همین خانواده دارای ۷۸ درصد پیکسل‌های بیشتر بر روی صفحه نمایش است. بدین ترتیب زحمات مهندسان اپل بر روی زمین نمانده است و استفاده کنندگان قادرند تا کلیه محتوای به نمایش درآمده در این مانتورها را با کیفیت فول اچ‌دی مشاهده کرده و از آن کمال بهره را ببرند.

سادگی یعنی یکپارچگی: ایده‌ی اولیه‌ی شرکت اپل در ساخت رایانه‌ای که همه‌چیز را در یکجا گرد‌هم داشته باشد موضوعی است که همیشه مورد ستایش منتقدان قرار گرفته است. امروزخ که این ایده پخته‌تر از همیشه شده، به بار نشسته و به نوعی به کمال مطلوب خود رسیده می‌توان با جدیت از آن دفاع کرده و استیو جابز را به خاطرش ستود. بدین ترتیب تمامی نیازهای مخاطب از صفحه‌نمایش گرفته تا پردازنده، کارت گرافیکی، دیسک سخت، درایوهای نوری، حافظه و … همه با هم به خوبی جوش خورده و ماحصل این تطابق همانا کارایی بالای پردازش و سرعت و سهولت استفاده از آن برای رفع نیازهای حرفه‌ای است.

خبری از آن همه سیم پشت دستگاه نیست: زمانی که به پشت یک رایانه‌ی آی‌مک با دقت بیشتری نگاه می‌کنید متوجه می‌شوید که تمامی پورت‌ها با توجه به نیاز مخاطب طراحی شده و قادر است تا کلیه نیازمندی‌های وی را به خوبی رفع و رجوع کند. از سوی دیگر، این یکپارچگی درونی کلیه قطعات، به کاهش تعداد سیم‌های پشت دستگاه انجامیده است، به نحوی که تنها یک سیم ناقابل در پشت آی‌مک خواهید یافت و دیگر بهانه‌ای برای درهم و برهم بودن میزکارتان نخواهید داشت.

بی‌سر و صدا، خنک و پرکار: استفاده از صفحه‌نمایش عریض در آی‌مک این اجازه را به طراحان داده تا تجهیزات پردازش تصویری را در دل همین مانیتور جای دهند و آن را از پردازنده اصلی دستگاه دور کنند؛ بدین ترتیب شاهدیم که دو چیپ‌ستی که عامل اصلی ایجاد گرما هستند از هم دور شده و دستگاه خنک‌تر بوده و بهتر می‌تواند دستورات را پردازش نماید. از این گذشته مهندسان اپل از یک سیستم هوشمند کنترل دما استفاده کرده‌اند که به خوبی قادر به بررسی دمای کلیه تجهیزات بوده و به نسبت دمای آنها، تهویه را به کار می‌گیرد. آنها همچنین کوشیده‌اند تا سه عدد فن موجود در دستگاه را از مدل بسیار کم‌صدایی انتخاب نمایند تا به سختی بتوان از کارکردن آنها اطمینان حاصل نموده و با خیالی آسوده از کار با آی‌مک لذت برد.

میزکار تمیز و مرتب با آی‌مک: تجهیزاتی نظیر صفحه‌کلید و موشواره در اپل آی‌مک به صورت بی‌سیم هستند پس کاربران می‌توانند با سادگی هر چه تمام‌تر میزکارشان را همانطور که دوست دارند و با سلیقه بلا بچینند. کارایی بالای موس آی‌مک نیز موجب شده تا کارکردهای گرافیکی و دقیق با بهترین کیفیت ممکن صورت پذیرفته و محصول نهایی مطلوب نظر کاربران باشد.

پردازنده‌ی پر قدرت: اپل آی‌مک مجهز به پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Core i5 با قدرت ۳٫۱ گیگا هرتز و ۶ مگا بایت حافظه کش است؛ قطعه‌ای که توانسته از کلیه آزمون‌های سخت و پردازش‌ها‌ی سنگین صنعتی سربلند بیرون‌آید و با رایانه‌های شخصی به خوبی شانه به شانه زند. گرچه به دلیل طراحی خاص این نوع کامپیوترها، خریدار نمی‌تواند پردازنده‌ی خود را پس از خرید ارتقا دهید، قادر است تا با بهره از این پردازنده‌ی پر توان کلیه نیازهای حرفه‌ای خویش را پاسخگو باشد.

کارت‌های حافظه: اپل آی‌مک ۲۷ مدل MC814ZP-A دارای دو عدد کارت حافظه از نوع رم به ظرفیت ۲ گیگا بایت است که مجموعاً دارای ۴ گیگا بایت حافظه از نوع DDR 3 و سرعت باس ۱۳۳۳ است. بر خلاف پردازنده اصلی که امکان ارتقا ندارد، کاربران می‌توانند در صورت نیاز از یک شکاف حافظه خالی موجود در دستگاه استفاده کرده و آی‌مک خود را نهایتاً تا ۸ گیگا بایت حافظه رم، ارتقا دهند.

 

مزایا:

  • کارایی و سرعت بالای دستگاه در انجام دستورات
  • مجهز به Facetime (دوربین با کیفیت بالای HD)
  • دارای دو پورت تاندربلت
  • دارای سریع‌ترین کارایی گرافیکی در بین دستگاه‌های آی‌مک موجود
  • دارای بیشترین امکانات و تنظیمات

 

معایب:

  • نسبت به سایر اعضای خانواده آی‌مک چندان سریعتر نیست
  • عدم وجود صفحه نمایش ضد نور خیره کننده (anti-glare)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا