ورزش و سلامتی

مزایای فنوگریک

فنوگریک به عنوان یک بزرگ کننده ی سینه داستان طولانی ای دارد و حاوی دیوسجنین میباشد که باعث افزایش سوخت و ساز استروژن میشود.گفته میشود که برای افزایش رشد سلول های جدید سینه و افزایش سایز و پری سینه ها کاربرد دارد.از بین تمام گیاهان مورد استفاده برای بزرگ کردن سینه ها,فنوگریک دارای غلیظترین ترکیبات گیاهی میباشد.دیوسجنین,یک ساپوجنین استرویدی و اولین ماده برای بیش از ۶۰% کل تولیدات استروید توسط صنعت دارویی میباشد.دیگر ساپوجنین های که در فنوگریک یافت میشوند عبارتند از یاموجنین,گیتوجنین,تیگوجنین و نیوتیگوجنین.

علاوه بر اینکه فنوگریک بهترین گیاه برای افزایش زیبایی خانم ها به شمار می آید,همچنین به عنوان یک محرک جنسی و متعادل کننده ی قند خون نیز عمل میکند و حاوی کولین میباشد که به فرآیند تفکر نیز کمک میکند.چندین مطالعه که در مورد درمان دیابت و جلوگیری از سرطان سینه تحقیق میکردند بر فنوگریک تمرکز دارند.قابلیت آن برای متعادل کردن مقدار هورمون ها به درمان PMS و یائسگی کمک میکند.آنتی اکسیدان های آن پیری را کند کرده و به پیشگیری از بیماری کمک میکنند.

Fenugreek leaves_methi

این گیاه برای درمان آماس نایژه,تب,گلو درد,غده های ورم کرده و مجروح,خارش پوست,دیابت,زخم معده و درمان سرطان به کار میرود.از فنوگریک برای افزایش شیر سینه ها و به عنوان محرک جنسی استفاده میشود.

فنوگریک حاوی آمینو اسیدی به نام ۴ – هیدروکسیسولیوسین میباشد که به نظر می آید وقتی میزان قند خون زیاد است باعث تولید انسولین میشود.

تولید زیاد انسولین میتواند مقادیر قند خون را کاهش دهد.در برخی مطالعات بر روی حیواناتو انسان ها که هم مبتلا به دیابت بوده و هم کلسترول زیادی داشتند,قنوگریک مقادیر کلسترول و همچنین قند خون را کاهش داد.

به هر حال,هیج کاهش دهنده ی قند خونی در حیوانات غیر دیابتی مشاهده نشد.افراد مشابه با مقدار کلسترول نرمال هیج کاهش چشمگیری در میزان کلسترول نشان ندادند.

برخی شواهد بیان میکنند که فنوگریک میتواند همچنین کاربردهای پزشکی دیگری نیز داشته باشد.میتواند مقادیر کلسیم اوکسالات در کلیه ها را کاهش دهد.کلسیم اوکسالات معمولا در ابتلا به سنگ کلیه دخیل است.در مطالعات بر روی حیوانات,همچنین به نظر می آید که فنوگریک با جلوگیری از عمل کردن آنزیم های به خصوصی احتمال پیشرفت سرطان کولن را کاهش میدهد.

به طور کلی,بافت ژلاتینی گیاه فنوگریک دارای مزیت تسکین دهنده برای پوست میباشد که در واقع با اگزما و دیگر بیماری های پوستی مقابله میکند.همچنین به عنوان یک مرحم برای کاهش درد عضله و درد نقرس کاربرد دارد.

منبع : body4life.ir

Recent search terms:

  • https://ershaco com/blog/15498-2/
  • https://ershaco com/blog/15498-2/#:~:text=فنوگریک به عنوان یک بزرگ پری سینه ها کاربرد دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا