گوناگون

۵ روش برای مقابله با گرما در تابستان

راه های فرار از گرمای تابستان

دوش آب ولرم 

ارشاکو : برخی کارهای ساده می‌توانند دمای بدن شما را پایین آوردند. با آب ولرم دوش بگیرید. چون آب سرد، باعث انقباض رگ‌ها شده و تبخیر را کاهش می‌دهد. بعد از حمام، بدن‌تان را کامل خشک نکنید. از استفاده کرم‌هایی که منافذ پوست را می‌بندد، اجتناب کنید. اجازه دهید پوست‌تان نفس بکشد. حوله‌های خنک پشت گردن خود بگذارید، روی پرده‌ها آب بپاشید، پنجره‌های در معرض آفتاب را ببیندید

آب بخورید

در هنگام گرم شدن هوا،  تا می‌توانید به بدن خود آب برسانید. حتی با خوردن نوشیدنی‌های گرم مانند چای یا جوشانده. بر عکس، از نوشیدن آب خیلی خنک خودداری کنید، چون بدن تلاش خواهد کرد که دمای آن را هماهنگ با دمای محیط اطراف سازد. نوشیدنی‌های شیرین، به دلیل داشتن شکر فراوان، کمکی به رفع عطش نخواهد کرد.

قرار گرفتن نوزادان وسالمندان در سایه
نوزادان و سالمندان، در گروه سنی‌ قرار دارند که باید خیلی مواظب آنها بود. مکانیسم تنظیم درجه دما در نوزادان هنوز به خوبی سازمان‌دهی نشده است. به علاوه، بدن آنها از آب بیشتری نسبت به بزرگسالان تشکیل شده است، بنابراین، آب بدن خود را راحت‌تر از دست می‌دهند. هیچ وقت نوزادتان را در زیر نور خورشید نگذارید. با کلاه و عینک آفتابی، کودک خود را از تابش نور خورشید محافظت کنید. تیشرت‌های خنک بر تن نوزادتان کنید. تا می‌توانید از بیرون آوردن نوزادتان در نیمه روز اجتناب کنید. به تصور این که سایبان، نوزادتان را کاملا از خورشید محافظت خواهد کرد، او را بیرون نبرید. به کودکان و افراد سالمند، به طور مرتب، حتی اگر از شما درخواست نکنند، آب بدهید. افراد سالمند، کمتر احساس تشنگی می‌کنند، در صورتی‌که بدن‌شان به شدت به آب احتیاج دارد، چون آب بدن خود را به سرعت از دست می‌دهند.

پوشیدن لباس مناسب

کلاه و عینک دودی را فراموش نکنید، لباس‌هایی از جنس الیاف طبیعی مانند کتان، گشاد و سبک بپوشید. لباس‌های خیلی تنگ، از تعریق بدن جلوگیری می‌کند. اگر به لباس‌های اعراب بادیه‌نشین توجه کنید، خواهید دید که آنها لباس‌های خیلی گشاد می‌پوشند تا عمل تعریق به خوبی صورت گیرد. بهتراست رنگ لباس‌هایی که انتخاب می‌کنید، روشن باشد.

فعالیت‌های ورزشی خود را سبک‌تر کنید!
در اوج گرما، زمان فعالیت ورزشی خود را کم‌تر کرده و فشار کمتری به خود بیاورید. در طول روز ورزش نکنید. غروب نیز زمان مناسبی برای ورزش نیست، چون تمامی گرما و آلودگی به جو منتقل می‌شود. بهترین ساعات برای ورزش کردن، ساعات خنک صبح است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا