خودرو

کوراندو ۲۰۱۴ ; خودروی سواری هوشمند متصل به هر چیز که بخواهید

خودروی تازه ای که کارخانه ی خودروسازی صاحب نام سانگ یونگ در کشور کره ی جنوبی به عنوان محصول تازه ی خود ارائه کرده است و هوشمند تلقی می شود، کوراندوی ۲۰۱۴ نام دارد که عملا یک ماشین مسابقه ای است و به کشور ما هم رسیده است. این خودرو یک اس یو وی اندازه ی متوسط است که با قیمت یک اس یو وی کامپکت فروخته می شود و علاوه بر ظاهر زیبا، امکانات اتصال برقی و امنیت هوشمند را نیز به عنوان نقاط قوت خود معرفی می کند. کوراندوی جدید سانگ یونگ که نیوکوراندو نیز نامیده می شود برای تنوع بیتر در بازار و جلب بهتر نظر مشتریان، در دو طرح بنزینی تک دیفرانسیل و دیزلی دو دیفرانسیلی عرضه شده است.

کوراندو 2014

کوراندو ۲۰۱۴

این کار برای موفقیت خودروهای تازه در بازار بسیار اهمیت دارد چون می تواند باعث شود مشتریان مختلف هر کدام به هر چیزی که نیاز دارند به راحتی دسترسی پیدا کنند و در عمل یک خودرو به هر دو گروه فروخته شود و برند مورد نظر نیاز مشتریان بیشتری را رفع می کند. نوع اول این خودرو اس (S) و اس ایکس (SX) نام دارد وشاید بهتر باشد در سفرهای درون شهری و تفریحات کوتاه مدت و مکرر از آن استفاده کنید چون کنترل آن بسیار آسان تر است و تقریبا هر کسی می تواند در این مسیرها حتی با انحراف از خط اصلی حرکت خودرو رانندگی کند و اتفاقی نیفتد. ولی نوع اس ایکس (SX) دیزلی یا وزن ۱۶۷۰ کیلوگرم با موتور دو لیتری با گشتاور ۳۴۷ نیوتن بر متر برای طی مسیرهای دورتر و جا به جایی بار و مسافر بیشتر مناسب تر است. نسبت به مدل های قبل تر می توان گفت در این خودروی تازه دماغه تیزتر شده است، گلگیرها و ال ای دی ها تغییر کرده است و چرخ ها کاملا عوض شده است. تغییر ظاهر خودرو یکی از ضروریات تردیدناپذیر تمام ماشین هایی است که به بازار عرضه می شود چون دست کم برای بازاریابی و جلب رای مشتریان کم سن و سال تر، ظاهر زیبای خودرو یا نوآوری های جالب بسیار مفید است.

طبعا نمی توان انتظار داشت این خودرو بتواند با محبوبیت نیسان قشقایی، اسکودا یتی و کیا اسپورتج طوری رقابت کند که سهم بازار آن ها را از آن خود کند چون از نظر خواص فنی و نیز ظاهر خودرو، برندهای مزبور و محصولاتی که در این چندسال وارد بازار کرده اند طرح های حساب شده و آینده داری بوده اند که در مواردی توانسته اند سهم بازار بیش تری نسبت به گذشته کسب کنند. ولی این هم واقعیتی است که این کلاس یعنی اس یو وی، در بازارهای اصلی به قدری طرفدار دارد که کارخانه ی خودروساز کره ای امیدوار است به خوبی بتواند با تکیه بر قیمت مناسبی که برای ماشین هایش انتخاب می کند با همین محصول در آن بازارها عرض اندام کند. امکان اتصال بلوتوث، پنجره های برقی عقب و جلو، چرخ های ۴۰ سانتی متری، تنظیم برقی آینه های بغل و فرمان چرم پوش، شاید امکانات تازه ای نباشد ولی کسانی که می خواهند برای خرید این خودرو دست به انتخاب بزنند بد نیست بدانند این خاصیت ها در این خودرو وجود دارد و نظر به هزینه ای که می کنند داشتن خودرویی با این امکانات و البته موارد دیگر چندان گزینه ی بدی نیست. می توان گفت فضای داخلی اتاق این ماشین به ترتیبی طراحی شده است که از داسیا داستر زیباتر است. وکلای هیوندای هنوز درگیر شکایت سانتافه بابت کپی برداری این کمپانی از کنسول سانتافه هستند ولی در مورد این خودرو می توانید مطمئن باشید همه چیز در طراحی آن بکر است. پوشش داخلی اتاق پلاستیک سخت است که روی درها و قسمت بالایی داشبود به پلاستیک نرم تری تبدیل شده است. این خودرو مرورگر اینترنت ندارد و نمی تواند جای گاه شما را روی نقشه پیدا کند و نمایش بدهد، ولی دکمه های تنظیم و کنترل به خوبی پوشانده و برچسب گذاری شده است. ظاهرا امکان کروز در آخرین لحظه روی فرمان گذاشته شده است چون خصوصیات فنی این خودرو مناسب چنین امکاناتی نیست و می توان آن را تصمیم نسنجیده ای قلمداد نمود.

کوراندو 2014

کوراندو ۲۰۱۴

طراحی ستون سوم این خودرو باعث ایجاد نقطه ی کور بزرگی می شود و این برای رانندگانی که محتاطانه رانندگی نمی کنند بسیار خطرناک است. اهرم ترمز دستی کمی درازتر از میزان نیاز است و روکش چوب مصنوعی که در فضای داخلی استفاده شده است بسیار مصنوعی به نظر می رسد. در اغلب خودروهای حتی قدیمی هم یک علامت صوتی برای دنده ی عقب گذاشته بودند که برای راننده ی خودرو، پیاده های مستقر در محیط و نیز خودروهای اطراف بسیار مفید بود و نشان می داد این ماشین به زودی به سمت عقب حرکت خواهد کرد. این خودرو چنین امکانی ندارد ولی وقتی سوییچ را در استارت فرو می کنید زنگی تعبیه می کنند که ورود سوییچ را اعلام می کند. در حالی که هر راننده ای خودش به خوبی می داند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا