گوناگون

کنجکاوی چه کمکی به ما می کند؟

بیشتر اکتشافات جدید در زندگی از کسانی نشات می‌گیرد که تمایل داشتند بیشتر بداند. بزرگترین اختراعات و اکتشافات، ناشی از نگاه جدید به اطراف و امتحان کردن چیزهای جدید است. پس وقتی دنیای اطرافتان منتظر کشف شدن است، بیکار ننشینید. کودک درونتان را بیدار کرده و میل به کاوش در هر گوشه و کنار را مجددا فعال کنید.

در ادامه مطلب امرزو ارشاکو  خواهیم فهمید که کنجکاوی چگونه به نجات زندگی ما و رسیدن به کمال کمک می‌کند. همراه با ارشاکو بمانید ….

 

هیجان آور است.
زندگی افراد کنجکاو به هیچ وجه خسته‌کننده نیست. کنجکاوی بدین معنی‌ست که هیچگاه اوقاتی کسل‌کننده نخواهیم داشت. همیشه چیزهایی وجود دارد که ذهن کنجکاو را جذب می‌کند. افراد کنجکاو بجای خستگی، ماجراجویی دارند. چه کسی‌ست که ماجراجویی را دوست نداشته باشد؟

ایجاد فرصت می‌کند.
بوسیله‌ی کنجکاوی می‌توان فرصت‌هایی را شناخت که قبل از این آنها را نمی‌دیدیم. خیلی چیزها از چشم ما پنهان هستند. پس باید با جستجو و کاوش آنها را ببینیم و درک کنیم. نگاه عمقی و کشف این فرصت‌ها نیاز به ذهن کنجکاو دارد.

 

به شما ایده‌های نو می‌دهد.
وقتی درمورد چیزی کنجکاوید، ذهنتان شروع به خلق ایده‌های جدید می‌کند. کنجکاوی به ذهن کمک می‌کند که تمرکز کرده و ایده‌های جدید را بشناسد تا بتوانید آنها را توسعه دهید. اگر توماس ادیسون کنجکاو نمی‌بود، هیچگاه از بزرگترین مخترعان جهان نمی‌شد و چراغ‌ها همیشه خاموش می‌ماندند!

 

کمک می‌کند مغزی سالم و فعال داشته باشید.
افراد کنجکاو آنهایی هستند که همیشه سوال می‌پرسند و به دنبال راه حل هستند. ذهن آنها هیچگاه استراحت نمی‌کند. مغز ماهیچه‌ای است که درصورتی قوی‌تر می‌شود که هر روز بکار گرفته شود. با افکار و ایده‌های چالش برانگیز، از مغزتان ماشین مبارزه بسازید.

 

تا اینجا حتما با خود اندیشیده‌اید “مطمئن نیستم که به اندازه‌ی کافی کنجکاو باشم، چطور می‌توانم کنجکاوتر شوم؟” خوشحالیم که سوال کردید. چرا که همین موضوع نشانه‌ی کنجکاوی شماست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا