خودرو

چگونه درب خودرو را با یک کش باز کنید ؟!

ین حقیقت شوکه کننده که شما درب خودرو را بسته اید و درب ها قفل شده اند و شما کلید ها را درون خودرو جا گذاشته اید یک حقیقت وحشتناک است.شاید منتظر یک کلید ساز یا قفل ساز باشید تا به نجات شما بیایند که این موارد بسیار وقت گیر هستند.با یاد گرفتن باز کردن قفل خودرو با استفاده از یک کش گره خورده,می توانید خودتان را از هزینه ی قفل ساز یا حتی هدر رفتن زمانتان در کنار جاده نجات دهید.

بخش ۱ از ۲ : گره زدن حلقه

تهیه یه کش بزرک و مستحکم

تهیه یه کش بزرک و مستحکم

  1. یک قطعه کش بزرگ و قوی بیابید.لازم است که کش شما به اندازه ی کافی برای عبور از فاصله ی بین درب و قاب درب نازک باشد,البته ممک است تعجب کنید که کش مورد نظر تا چه حد می تواند کلفت باشد.یک بند کفش گاهی بهترین انتخاب است و به اندازه ی کافی نیز ضخیم است تا در هنگام عبور از قاب یا کشیدن پاره نشود.
  2. یگ گره انگشتی در وسط کش بزنید.یک گره انگشتی گره ای است که وقتی بو دور شیئی انداخت شود و آن را بکشید دور آن شیئ را محکم بگیرد.پس شما تنها کافی است گره را در دور قفل بیندازید و آن را بکشید.
  3. دو حلقه درست کنید.حلقه را درست کنید و قسمتی را در دست نگه دارید که در آن قسمت کش از روی خودش عبور کرده و بین انگشت های اشاره و شست قرار بیگرد.با بقیه ی کش یک حلقه ی دیگر درست کنید که آن را هم به همان روش قبلی نگه دارید.سپس :
  • دومین کش خود را در داخل اولین حلقه قرار دهید.
  • همینطور به نگه داشتن کش عبور کرده در بالای اولین حلقه ادامه دهید.
  • دومین حلقه ی خود را به آرامی از بین اولی عبور دهید,و در عین حال حلقه ی دومی را که نگه داشته بودید رها کنید.
  • بخش گره خورده ی حلقه ی اول را رها کنید و در عین حال به کشیدن حلقه ی دوم ادامه دهید.
  1. گره را تنگ کنید.برای جلوگیری از باز شدن گره در هنگامی که آن را بین در هول می دهید گره را تنگ و محکم کنید.وقتی این کار را می کنید,همچنین قسمت هایی از کش را که در حلقه ی اول به کار بردید را به سمت بیرون بکشید.گره انگشتی خود را با مراحل زیر به پایان برسانید :
  • کش را محکم در جایی که ادامه ی حلقه ی اول می باشد و در جایی که حلقه ی دوم ظاهر می شود نگه دارید.
  • حلقه را بکشید و قسمت های ابتدایی و انتهایی را محکم کنید و گره را تمام کنید.

بخش ۲ از ۲ : کشیدن قفل به سمت موقعیت باز

وارد کردن کش به خودرو

وارد کردن کش به خودرو

  1. از قسمت گوشه درب سعی کنید کش را وارد کنید.گوشه ی بالای درب نزدیک ترین بخش درب به قفل و بهترین قسمت ورود است.این کار ممکن است زمان بر باشد و نیاز به صبر دارد,اما در طول شکاف درب به قدری کش را عقب و جلو کنید تا وارد درب شود.
  2. درب را به آرامی به سمت عقب بکشید تا فشار را کم کنید.این باعث می شود بهتر بتوانید کش را وقتی از درب عبور دادید مانور دهید.بسته به قدرت کش شما,ممکن است قادر باشید بتوانید قسمت انتهایی آن را بعد از عبور از شکالف درب و قرار گرفتن روی قفل با قدرت بیشتری بکشید.وقتی این کار را کردید :
  • یک انگشت را روی درب نگه دارید,یا یکی از دوستانتان این کار را بکند,و به آرامی درب را بکشید تا فشار کم شود و فاصله ی کمی بین درب و قاب خودرو ایجاد کنید.
  • قفل سازهای حرفه ای گاهی از یک ابزار پلاستیکی برای کمی باز کردن درب استفاده می کنند.یک تیغه ی سمباده ای می تواند به راحتی بین درب و قاب خودرو برود و باعث شود درب باعث گیر افتادن کش نشود.
  • اگر از یک ابزار برای عقب کشیدن درب و ایجاد فضا برای درب استفاده کنید,ممکن است باعث آسیب رسیدن به رنگی یا حتی خش افتادن درب شوید.

انداختن کش به دور قفل

انداختن کش به دور قفل

  1. گروه انگشتی خود را به دور قفل حرکت دهید.بسته به نوع خودرویی که سعی در باز کردن درب آن دارید ,طول و نوع کش مورد استفاده ی شما ممکن است لازم باشد از تکنیک های مختلف برای باز کردن قفل درب استفاده کنید.برخی افراد پیشنهاد می کنند گره را در طول سطح قفل بکشید تا اطراف قفل را محکم بگیرد.
  • به محض اینکه حلقه را در اطراف قفل انداختید,فشار به کش را زیاد کنید تا اطراف قفل محکم شود.رها کردن یا کم کردن فشار ممکن است باعث شود گره باز شود و لازم شود دوباره گره بزنید.

کشیدن کش به بالا و باز کردن قفل

کشیدن کش به بالا و باز کردن قفل

  1. قفل را به سمت وضعیت باز بکشید.اکنون که گره انگشتی شما دور قفل محکم شده است باید بتوانید قفل را با کشیدن به سمت بالا و افزایش فشار باز کنید.به یاد داشته باشید از فشار مداوم استفاده کنید;یک گره شکل به راحتی می تواند از قفل جدا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا